gestió unitat execució 13-34

El regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Borriana, Bruno Arnandis, ha explicat aquest mateix dijous «l'opció que veiem d'utilitzar la fórmula de «gestió directa» per al desenvolupament de la Unitat d'Execució A13-34, corresponent a les zones del Camí Fondo i el Camí de Ribesalbes, ja que els últims canvis implementats en la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge de la Comunitat Valenciana, fan que tant els costos per a les arques públiques com els temps es reduïsquen considerablement, així que ja estem estudiant a fons aquesta possibilitat». Segons el mateix Arnandis, que ha volgut fer un xicotet repàs a la situació dels últims anys de la Unitat d'Execució A 13-34 «ja en 2012 es van iniciar els primers tràmits i es realitza l'adjudicació d'una unitat que afecta a sòl, que podem dir que està molt consolidat, un moment en el qual la divisió entre propietaris que desitgen la seua execució i els que no és més que evident, per la qual cosa van presentar tota una sèrie d'al·legacions que tot feia indicar que paralitzarien per complet l'execució, així que la solució que vam veure més raonable va ser la de negociació amb l'empresa a la qual en el seu moment es va adjudicar el projecte». Així, després d'eixes reunions amb l'empresa, la sol·licitud final va ser de «una reclamació que l'empresa va taxar en 158.000 euros, xifra que aconseguim reduir fins menys de la meitat, en un procés que acabava fa uns mesos amb un mutu acord a través del qual l'empresa ens feia arribar tots els projectes d'urbanització». Per tant, i com ha volgut deixar clar Arnandis «els recents canvis en la LOTUP faciliten bastant la possibilitat que siguen els propis Ajuntament els qui s'encarreguen de la gestió directa de la urbanització, ja que tan sols s'obliga a consignar un cinc per cent en el pressupost, la qual cosa rondaria els 77.000 euros i facilitaria en gran manera que aquells projectes de desenvolupament que difícilment es podrien realitzar amb el model de gestió indirecta utilitzat fins ara, i que a més es troben enquistats per haver-se anul·lat per sentència, com en el cas de la A. 24-25-26, o per resolució amb l'urbanitzador com en la B2» ». Així, l'àrea d'Urbanisme ja s'ha posat a la feina per a iniciar tota la tramitació, i com ha aclarit el mateix Arnandis, «per a posar-ho tot en marxa cal valorar des dels serveis tècnics municipals aspectes com la quantitat de diners a consignar en el pressupost quan es puga realitzar la modificació de crèdit, les modificacions dels projectes per a adaptar-los a la nova normativa, a més de la possibilitat de dividir i executar les dues unitats per separat, ja que facilitaria bastant el procés».
Així, Arnandis ha conclòs que «les facilitats que la LOTUP ens ofereix a l'hora d'executar de forma directa la gestió, cal aprofitar-les, encara que sempre tenint en compte que també realitzarem reunions amb els i les propietàries de la zona abans d'iniciar qualsevol procés d'execució, igual que en altres unitats en les quals la LOTUP ha facilitat els passos a donar, i en les quals sempre parlarem primer amb les persones afectades abans de començar a tramitar aqueixa gestió directa».

ple març 2019

L'aprovació del cinquè dels punts de l'Ordre del dia del Plenari corresponent al mes de març a la ciutat de Borriana, ha suposat una de les grans notícies derivades de la sessió, ja que com explicava la regidora d'Hisenda de l'Ajuntament, Cristina Rius, “suposa la confirmació definitiva que Borriana ja no està subjecta al Pla d'Ajust que es va imposar l'any 2012 i que durant set exercicis consecutius ha marcat i suposat una difícil rèmora en la gestió econòmica municipal, per això crec que és una de les grans notícies per al conjunt de la ciutat en aquest 2019 i canviarà per complet les possibilitats d'inversió del consistori a partir d'ara”. Així ho ha detallat Rius que ha volgut deixar clar que “només és esforçat i rigorós treball tant del departament d'Hisenda com del conjunt d'àrees municipals, ha fet possible que després de quatre anys de gestió fent-nos càrrec de desenes i desenes de factures, sentències i impagaments heretats, Borriana ja estiga lliure de les limitacions que suposaven aqueix Pla d'Ajust, que hui tanquem gràcies a l'amortització de l'ICO de 2012 per valor de 1,5 milions d'euros”. Però a més, Rius ha volgut detallar també que “dins de la modificació de crèdit també s'inclou una amortització extraordinària per la qual anticipem més pagament de deute pendent, la qual cosa unit a una altra amortització de préstec dels anys 2016 i 2017, permet depurar també els saldos comptables excedents d'exercicis anteriors”. A partir de la modificació aprovada en la sessió de març, s'obrin més possibilitats a l'hora de dur a terme més i nous projectes, i com a exemple d'aqueixes noves iniciatives que permet la modificació “és la dotació de 100.000 euros per a l'ampliació del cementeri municipal, ja que res més s'acabe amb la urbanització de la zona, es podran començar a construir els nous nínxols. O també permetrà, completar contractes com el dels Serveis Esportius, que s'encareix per la pujada del salari mínim interprofessional, al que també farem front gràcies a aquesta aprovació, o dotar l'adequació del Centre d'Atenció Primària amb altres 85.000 euros que se sumen a la inversió ja pressupostada”. Però a més dins de la mateixa sessió plenària també s'ha aprovat l'adhesió al protocol marc del programa agent tutor, elaborat en el marc del conveni de col·laboració entre la Delegació del Govern per al Pla Nacional sobre Drogues i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, així com l'adhesió a l'Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil del Consorci Provincial de Bombers de Castelló. Un altre dels punts que s'han portat endavant és la re-classificació de diverses places d'Oficial de Policia Local de la plantilla municipal, per a la seua remissió al Consell Jurídic Consultiu consulta per a dictamen i posterior aplicació.

Cristina Rius

El Saló de Plens de l'Ajuntament de Borriana acollirà aquest dijous una nova sessió plenària, la corresponent al mes de març, en la qual s'aprovarà la modificació de crèdits, mitjançant crèdits extraordinaris i suplements de crèdit que com ha explicat la regidor d'Hisenda, Cristina Rius, “ens servirà per a eixir de forma definitiva del Pla d'Ajust al qual hem estat subjectes durant els últims set anys, a través de l'aprovació d'una amortització de l'ICO de 2012 corresponent al Pla d'Ajust per valor de 1,5 milions d'euros, que per fi ens permetrà començar a treballar de forma molt més autònoma i sense dependre d'una tutela constant per part de l'executiu central”. Així ho ha avançat Rius, qui també ha detallat que “a més dins de la modificació de crèdit també s'inclou una amortització extraordinària per la qual anticipem més pagament de deute pendent, la qual cosa unit a una altra amortització de préstec dels anys 2016 i 2017, permet depurar també els saldos comptables excedents d'exercicis anteriors”. Així, des de l'equip de govern de Borriana s'ha volgut remarcar el “gran treball que s'ha realitzat durant els últims quatre anys a nivell de gestió de l'economia municipal, ja que, malgrat estar subjectes en tot moment a un Pla d'Ajust, s'han anat solucionant totes i cadascuna de les qüestions i deutes pendents del consistori, per a poder continuar invertint els romanents en nous projectes beneficiosos per al conjunt de la ciutadania”. Un exemple de les noves iniciatives que permet l'aprovació de la modificació en la pròxima sessió plenària, és la dotació de 100.000 euros per a l'ampliació del cementeri municipal, ja que res més s'acabe amb la urbanització de la zona, es podran començar a construir els nous nínxols. O també permetrà, com ha detallat Rius “completar contractes com el dels Serveis Esportius, que s'encareix per la pujada del salari mínim interprofessional, al que també farem front gràcies a aquesta aprovació, o dotar l'adequació del Centre d'Atenció Primària amb altres 85.000 euros que se sumen a la inversió ja pressupostada”.
Rius no ha volgut acabar la seua explicació sobre la modificació de crèdit que s'espera aprovar aquest dijous sense destacar que «també fa que ens fem càrrec de fins a tres sentències fermes que l'Ajuntament està obligat a assumir, com són la de 217.000 euros corresponents als treballs que el Pla Confiança no va pagar en el seu moment en el Teatre Payà, o la corresponent a la responsabilitat patrimonial en la zona del Rajolí, amb un pagament que s'ha d'abonar a l'empresa de 125.000 euros, i la que es refereix a les dues anualitats de les unitats d'execució A-24-25-26, que ascendeix a altres 154.000 euros, i que es va acordar amb l'empresa pagar en dues anualitats”.

 

funeral Miguel Dols

La Basílica del Salvador de Borriana ha acollit durant el matí de hui l'acte d'exèquies fúnebre de Don Miguel Dols Piquer, Fill Predilecte de Borriana des de l'any 2003 i patró fundador i Vicepresident de la Fundació la Canyada Blanch. Tal com s'ha manifestat des del propi consistori durant el cap de setmana i després de decretar fins a tres jornades de dol per la defunció de Miguel Dols Piquer “es tracta d'una figura més que rellevant de la societat borrianenca, estretament relacionada amb Vicente la Canyada Blanch. Impulsor de la Càtedra Príncep d'Astúries d'Història Contemporània Espanyola en la London School of Economics i fundador de la Spanish Cultural Foundation a Gran Bretanya, Dols va nàixer a Borriana al febrer de 1933, i va passar gran part de la seua vida a Gran Bretanya”.
L'alcaldessa de la localitat, Maria Josep Safont, ja va traslladar públicament en nom de tot el consistori i de la resta de membres de la corporació les condolences a la família, amics i afins de “un dels borrianencs més rellevants”. Dols reunia les característiques de la societat borrianenca dels anys de prosperitat comercial i capacitat exportadora vinculada a la taronja. Pioner en l'exportació de cítrics en tota Espanya. A més, va rebre el títol honorífic de Fill Predilecte de Borriana al febrer del 2013. Patró fundador i Vicepresident per al Regne Unit de la Fundació la Canyada Blanch. Va comptar en el seu haver-hi amb l'Ordre de l'Imperi Britànic concedida per S. M. la Reina Isabel II d'Anglaterra i de la Creu al Mèrit Civil, atorgada per S. M. el Rei Sr. Juan Carles I. Des del consistori també s'ha destacat després del funeral “el paper exercit per Miguel Dols en la Fundació la Canyada Blanch en els últims anys, i el seu lliurament i afany per a treballar per la nostra ciutat i els seus joves”, en un acte que ha comptat amb la presència de pràcticament la totalitat dels i les representants municipals, la família, a més de tota la directiva de la Fundació la Canyada Blanch i desenes i desenes d'amics que han volgut donar el seu últim adéu al Fill Predilecte de Borriana.

Cesión ambulatorio

La Subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten, va convocar aquest dissabte a l'alcaldessa de Borriana a una reunió amb la Ministra de Treball i Seguretat Social, Magdalena Valero, en una trobada al qual també va assistir el Delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio, per a fer efectiva la decisió del Ministeri de cedir l'ús a favor de l'Ajuntament de Borriana de l'edifici que albergava, fins a 2003, el centre de salut de la localitat.
Des de l'any 2000 en què es va inaugurar el nou Centre de Salut, l'edifici va quedar en desús. Des de 2012, el Consistori realitzava peticions per a reivindicar la cessió de l'immoble.
Els tècnics municipals van realitzar, en el seu moment, un projecte de reforma per valor de més de 600.000€. Atès que el Ministeri va acceptar la cessió per un termini de 5 i, posteriorment, de 8 anys, la inversió es va considerar inviable. Al gener de 2015, es va sol·licitar una cessió ampliada a 30 anys, a fi d'amortitzar la inversió a realitzar.
Amb l'entrada de la nova Corporació, es va reprendre la reivindicació, realitzant contactes continuats amb tots els estaments implicats, a fi de modificar la temporalitat de la cessió tan reduïda que impedia l'aplicació de subvencions dels Fons FEDER per a la rehabilitació de l'edifici. Tal com explicava la pròpia alcaldessa de Borriana, “amb el canvi de govern estatal, es va aconseguir, també, reconduir el criteri restrictiu del Ministeri en relació al temps de cessió de l'edifici”. En la reunió amb la Ministra, Safont i Rius han rebut la documentació prèvia que confirma que la cessió s'amplia a 30 anys podent-se, d'aquesta manera, cofinançar la inversió al 50% amb els fons europeus.
L'alcaldessa i la regidora d'Hisenda s'han mostrat molt satisfetes amb el canvi de criteri, ja que resulta més lògic que, en un edifici situat dins del nucli urbà, de propietat estatal, en desús i un estat de preocupant abandonament durant més de 15 anys, es puga escometre una important millora i modernització que millore i dinamitze l'entorn on se situa. Executant aquestes obres, s'acabarà amb la provisionalitat de les deficients dependències dels Serveis Socials actuals per a situar-los en aquest nou i modern edifici, que concentrarà altres serveis d'atenció al públic.
L'alcaldessa de Borriana ha volgut agrair a la Subdelegada la seua implicació perquè aquest projecte no es demore ni un dia més i, "ja en 2019, puguem iniciar les obres de rehabilitació, per al que hem dotat una partida pressupostària de 700.000€ en el pressupost municipal de 2019".

reunión limpiadoras

L'alcaldessa de Borriana i regidora d'Educació, Maria Josep Safont, es va reunir el passat 4 de febrer amb les treballadores dels serveis de neteja dels dos Instituts públics de la ciutat de Borriana, per a “conéixer de primera mà la problemàtica plantejada pels impagaments que estaven vivint per part de l'empresa a la qual la Conselleria, malgrat una baixa temerària presentada, es va veure obligada a adjudicar el servei en 2016, després que el Tribunal de Contractació a nivell estatal així ho obligara”. I precisament, en aqueixa aqueixa reunió, l'alcaldessa de Borriana va contactar de forma immediata amb el responsable de la Conselleria a Castelló, amb qui ha mantingut durant aquestes dues setmanes una comunicació continuada per a confirmar que “els pagaments per part de la Conselleria a l'empresa adjudicatària del servei, perquè faça efectius les nòmines de les treballadores estan al dia des del primer moment, a pesar que que no existeix competència municipal sobre aquest tema, es va oferir una comunicació oberta amb els sindicats sobre les reclamacions i passos que es donaven sobre aquest tema”. Hui mateix, després de la reunió amb el propi Conseller per part dels sindicats, l'alcaldessa de Borriana ha tornat a posar-se en contacte per a confirmar que “la Generalitat continuava complint en tot moment amb les seues obligacions de pagament”.
Segons ha volgut detallar la mateixa alcaldessa “des del consistori hem realitzat en tot moment les accions i els contactes pertinents, malgrat que el treball de negociació amb l'empresa havia de realitzar-se per part dels sindicats representants de les treballadores”. Finalment, Safont ha confirmat que “en la reunió celebrada amb el mateix Conseller durant el matí del dijous, se'ls ha reafirmat que la Generalitat ha complit en tot moment amb els pagaments”. Des del consistori es continua exigint, una vegada més, la no renovació del contracte amb l'actual empresa adjudicatària”. Des del consistori es continua oferint la col·laboració en la gestió de la informació, i oferint tot el suport a les treballadores per a solucionar la situació”.

San Gregori

El desenvolupament del PAI Sant Gregori està una mica més prop de començar a executar-se després que el Ple Extraordinari celebrat a l'Ajuntament de Borriana haja fet un pas més amb l'aprovació de l'acord transaccional a subscriure entre el propi Ajuntament i la mercantil Urbanització Golf Sant Gregori SAU. I tal com ha insistit en diverses ocasions el regidor d'Urbanisme a la ciutat, Bruno Arnandis, “crec que és un gran pas per a Borriana i per això en tot moment he sol·licitat el suport de tots els grups polítics representats en el Ple”. I és que dins de la convocatòria extraordinari de Ple apareixien dos punts en l'ordre del dia que s'han acabat aprovant, i que fan referència tant a “assumir l'informe jurídic emès per l'assistència tècnica Dª. Amparo Baixauli González en data 31 de gener de 2019 i 11 de febrer de 2019”, així com també “resoldre la discrepància i alçar l'objecció de la Intervenció Municipal, en relació amb expedient d'aprovació de l'acord transaccional a subscriure entre el Magnífic Ajuntament de Borriana i la mercantil Urbanització Golf Sant Gregori SAU, per a resoldre el recurs de reposició interposat enfront de l'acord plenari de 11 de març de 2016. Eixe era el primer dels dos punts a aprovar, i a continuació també s'ha pogut “assumir l'informe jurídic emès per l'assistència tècnica Dª. Amparo Baixauli González per a estimar i desestimar les al·legacions presentades durant el període d'informació pública i audiència” sobre el que Arnandis ha comentat que “precisament les al·legacions presentades han sigut mínimes, ja que tenint en compte que comptem amb un total de prop de 400 propietaris i que alguna de les al·legacions era idèntica a altres presentades, a penes un u per cent d'aqueixos propietaris han plantejat alguna al·legació”. Finalment, i dins del segon punt de l'ordre del dia s'ha aprovat “l'acord transaccional entre el Magnífic Ajuntament de Borriana i la mercantil Urbanització Golf Sant Gregori SAU, per a resoldre el recurs de reposició interposat enfront de l'acord plenari de 11 de març de 2016”.

pleno febrero

L'Ajuntament de Borriana ha acollit aquest dijous a la vesprada una nova sessió plenària, la corresponent al mes de febrer, en la qual un dels punts destacats has sigut la ratificació d'al·legacions a la informació pública del Projecte de decret del Consell pel qual es modifiquen determinats preceptes del Reglament de salons recreatius i salons de joc, aprovat pel Decret 55/2015, de 30 d'abril, del Consell, i del Reglament d'apostes de la Comunitat Valenciana. Tal com explicava l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, “en aquestes al·legacions posem l'accent en dues qüestions: d'una banda la distància d'aquests salons respecte als centres educatius, que en el projecte és de 150 metres i que considerem insuficient, per la qual cosa demanem que la distància siga de 250 metres; i per un altre establir les mesures transitòries necessàries per a evitar la posada en funcionament d'aquests salons que no s'adapten a la nova legislació”. A més, el regidor de Seguretat a l'Ajuntament de Borriana també ha concretat que “la nova legislació és més severa que l'anterior, protegint més als menors i establint una distància de 700 metres entre els diferents salons, a més d'augmentar l'import de les multes i sancions davant els possibles incompliments; no obstant això, entenem que és fonamental formular aquestes al·legacions complint amb l'acordat en la moció que es va aprovar per unanimitat en el ple del 13 de desembre de 2018”.
D'altra banda el Ple també ha aprovat el Pla estratègic de subvencions per a l'exercici 2019, que com ha explicat la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, «augmenten en fins a un 6% respecte al passat any, continuant amb les polítiques d'ampliació d'ajudes y subvencions a nivell municipal». El mateix que ha passat amb l'aprovació de la modificació de les bases reguladores del Premi Dia de la Dona i en les quals s'homenatja diferents dones de la societat borrianenca per la seua trajectòria professional o personal en els diferents àmbits i sectors socials de la ciutat en favor de la Igualtat entre gèneres, amb la intenció de “fer de l'elecció de les tres dones premiades de forma anual molt més oberta, democràtica i participativa”, com argumentava la regidora d'Igualtat, Maria Romero. Finalment, també ha quedat el nou procediment de selecció per a la constitució d'una borsa de treball de professor/a de música, especialitat percussió, que com comentava Granel “continua ampliant i millorant el ja de per si excel·lent treball que es desenvolupa en el CMA Martí de Viciana, que veurà com una nova constitució de borsa de treball permet continuar amb les millores a nivell de professorat en el centre”.