El regidor de Serveis de l'Ajuntament de Borriana, Vicent Aparisi, ha comunicat que “des de fa dies hem començat a informar de forma personalitzada a totes aquelles persones que des de 2013 tenen esgotada la concessió d'espais en el cementeri municipal, amb l'objectiu de regular una situació que l'anterior equip de govern va obviar durant dos anys i que suposa un treball extra molt especial per als departaments que s'encarreguen de realitzar aquesta informació pública sobre les caducitats”. Aparisi ha volgut recordar la situació actual del cementeri municipal, ja que “a més d'aquesta regularització que des de fa temps urgia en el cementeri municipal, durant els dos últims anys hem construït un total de 264 nínxols en l'actual cementiri, sumats a més de cent columbaris, precisament per a no pressionar a la gent que havia de renovar o rescindir la concessió de fa cinquanta anys, i així seguir oferint el servei als veïns i veïnes que desitjaren tenir espai per als seus familiars morts”.

 

Després que durant l'última setmana, l'Alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, signara el decret pel qual s'inicia el procés d'informació pública als veïns i veïnes de la ciutat perquè opten per la renovació o rescissió de la concessió dels últims cinquanta anys, Aparisi ha volgut puntualitzar que “l'abandó o oblit que durant anys va patir el cementeri municipal ha fet que l'espai disponible s'haja esgotat, encara que almenys haja sigut gràcies a la construcció d'eixos quasi 400 nínxols i columbaris, i per això ja fa molts mesos que vam voler iniciar tot el procés de construcció d'un nou espai en els terrenys adjacents a l'actual cementiri, per això una vegada pagada l'expropiació de terrenys, s'està treballant en la redacció del nou projecte d'urbanització, ja que així ho exigeix la futura construcció, amb el que intentem seguir retallants els temps per a adaptar, millorar i assegurar el servei de cementiri municipal per al conjunt de la ciutadania”.