marti de viciana

El conservatori de música del Centre Municipal de les Arts Rafel Martí de Viciana ha apostat aquest nou curs per un nou mètode d'ensenyament musical en el qual les noves tecnologies són fonamentals per a la seua realització. Amb eixe objectiu, el centre compta des d'aquest curs amb fins a quatre pantalles interactives de 65 polzades cadascuna, per a implantar el mètode «aula virtual de música».
El regidor de Cultura, Vicent Granel, ha destacat que la implantació d'aquestes pantalles interactives “ha suposat un encert didàctic. El mètode «aula virtual de música» permet un major dinamisme de les classes i dels exercicis a l'aula que combinen imatge en moviment, música i interacció de l'alumnat; alhora que l'alumnat, nascut amb les noves tecnologies se sent més a gust que amb el llibre tradicional”.
L'adquisició de les pantalles interactives era una demanda del professorat de música per a implantar el mètode «aula virtual de música» i fer ús de les noves tecnologies a les aules de música.
D'altra banda, la nova metodologia “millora el temps de pràctica del llenguatge musical a l'alumnat posat que el caràcter lúdic pedagògic d'aquest mètode i la possibilitat de pantalles digitals fan que l'alumnat practique més temps”, ha assegurat, Pepe Azpitarte, director del centre. A més, cal destacar que “hem millorat el control parental de les activitats que fan els i les alumnes gràcies a la plataforma digital on es veuen els progressos de l'alumnat en temps real”, explica *Granel. El conservatori de música aconsegueix fer un salt en la didàctica educativa musical amb les pantalles interactives, amb les quals “els alumnes aconsegueixen un aprenentatge més ràpid que amb el mètode tradicional dels conceptes musicals”.
Si bé aquesta compra ha suposat una inversió important per al centre, “estem molt contents amb els resultats que està donant entre l'alumnat”, a més que, “situa al centre al capdavant de les didàctiques innovadores que integra l'ús de les noves tecnologies, permetent un benefici real sobre l'aprenentatge de l'alumnat”.