Burriana.- (01-10-25). L’Ajuntament de Burriana ha convocat el concurs de cartells que opten a ser la imatge anunciadora de les pròximes Falles de Sant Josep de 2026, que editarà i distribuirà este Ajuntament, segons ha fet públic la regidora de Falles, Paloma Boix.
El termini d’inscripció per al concurs serà des del 30 de setembre al 28 d’octubre de 2025, ambdós inclosos, i les obres que opten al premi han d’enviar-se o entregar-se al departament de Participació Ciutadana situat a la segona planta del consistori de la capital de la Plana Baixa, en horari de 9h a 14h de dilluns a divendres, fins a les 14h de l’últim dia del termini de presentació.
El consistori editarà i distribuirà l’obra guanyadora, que a més rebrà un premi de 700 euros. Les bases del concurs també establixen un accèssit o menció especial, sense remuneració econòmica, per al segon cartell seleccionat, així com els cartells premiats quedaran en propietat de l’Ajuntament qui es reservarà el dret de reproduir-los en el futur.
Quant a les característiques i criteris de selecció dels dissenys, en l’obra, combinada amb la composició del dibuix, figurarà únicament, i seguint sempre este ordre, el text de la retolació de la següent llegenda: “Falles de Sant Josep 2026 Burriana”, i en la composició s’inclourà l’escut de la ciutat.
Els cartells han de ser originals i inèdits, i adoptaran la forma vertical, muntats sobre suport rígid (bastidor o cartó ploma) en grandària 45cm x 65cm sense marges i preparats per a la seua exposició.
Es pot participar en el concurs a partir dels 16 anys d’edat, podent presentar el nombre de treballs que s’estime convenient. Així mateix, s’admetran obres en col·laboració, que en este supòsit es requerirà el consentiment de tots els coautors per a la cessió dels drets de reproducció i transformació.
Les bases reguladores del concurs del disseny del cartell anunciador de les falles de Sant Josep 2026 de Burriana es poden consultar en la seu electrònica:
https://burriana.sedelectronica.es/preview-document/72d12afd-a120-4c8c-9bd3-6d7339657965/
Respecte als criteris que es tindran en compte a l’hora de la selecció final del cartell, el jurat valorarà l’originalitat, l’impacte visual, l’eficàcia anunciadora i informativa i, també, la qualitat gràfica, les condicions de reproducció i edició i la transmissió de la idea reflectida. La decisió del jurat es farà pública en la pàgina web, en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a través de les xarxes socials.
La regidora de Falles, Paloma Boix, ha animat els artistes a participar activament en el concurs demostrant “l’enorme talent que any rere any es posa al servici de la nostra setmana gran de Falles”. “Estic segura, que com ja ve sent habitual, la decisió final del nostre cartell serà una difícil elecció per part del jurat”, ha finalitzat Boix.