Burriana. (27.01.26).– L’Ajuntament de Burriana continua fent passos ferms en el desenvolupament urbanístic del seu litoral. L’Alcaldia elevarà al pròxim Ple municipal la proposta per a promoure, mitjançant gestió directa, el programa d’actuació integrada de la unitat d’execució A-14/16. Esta decisió es pren després del procés d’escolta i les reunionsmantingudes el passat mes d’octubre amb els propietaris d’estes àrees de sòl urbàresidencial, amb l’objectiu de conéixer la seua opinió sobre el desenvolupament d’unsector que ha romàs bloquejat durant quatre dècades.
L’àmbit d’actuació està delimitat pel camí Ribesalbes, el carrer de la Llosa de la Plana i el carrer de Betxí. Els propietaris ja han sigut informats de les condicions tècniques i econòmiques necessàries per a avançar en una urbanització que solucionaràdefinitivament els problemes derivats de la falta de desenvolupament en esta franja de la costa. Han manifestat la seua conformitat a l’actuació al voltant del 60% dels propietaris, els terrenys dels quals representen més del 60% de la totalitat de parcel·les afectades. Tan sols el 18% dels propietaris s’oposaven a la urbanització de la zona. Amb esta iniciativa, els veïns seguixen l’exemple dels residents del camí Ribesalbes i carrersadjacents, els quals es trobaven en una situació similar i ja han vist com s’està projectantla millora del seu entorn.
Com a precedent favorable, el consistori ja ha adjudicat la redacció del projecte per a l’acondicionament dels vials de l’entorn del camí Ribesalbes entre els carrers de Benicàssim, Camí Fondo i la zona posterior de l’Hotel Aloha. Este avanç en les zonescolindants, amb el desenvolupament de les unitats d’execució A-13 i A-34, servix d’impulsper a la unitat A-14/16, i demostra la voluntat de l’equip de govern per completar la franja urbana del litoral.
L’alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, ha destacat la importància de “dotar la segona línia de platja d’unes infraestructures que estiguen a l’altura dels tempsactuals”. Per al primer edil, esta proposta busca “transformar una zona estratègicaperquè els veïns compten amb servicis públics de qualitat i una mobilitat moderna, garantint en tot moment la transparència i la seguretat jurídica que oferix la gestiódirecta per part de l’Ajuntament”.
Per la seua part, el regidor d’Urbanisme, Mario Trullen, ha assenyalat que “l’objectiués posar fi a 40 anys de paràlisi urbanística mitjançant un model de gestió que prioritza l’interés general i el consens amb els propietaris”. Trullen ha incidit en el fet que “el desenvolupament d’estes unitats és fonamental per a vertebrar la zona marítima i assegurar que tots els vials i servicis del sector funcionen de forma coherent i eficaç”.