Burriana.- (28-01-26).Esta nit ha tingut lloc la tradicional “Cavalcada del Ninot”, una desfilada on la sàtira i la diversió, elements imprescindibles de les Falles, han pres vida per a inundar els carrers de Burriana amb disfresses creatives i un humor carregat de crítica local. L’acte ha reunit diverses autoritats i representants del món faller, entre ells l’alcalde, Jorge Monferrer Daudí, la regidora de Falles i presidenta de la Junta Local Fallera, Paloma Boix, així com les Reines Falleres 2026, Laura Sendra i Ana Olivas, acompanyades per les seues respectives Corts d’Honor i Dames de la Ciutat.
Tots ells han seguit l’esdeveniment des de la tribuna oficial, situada al carrer l’Escorredor, a l’altura de Santa Cristina, juntament amb membres de la Junta Local Fallera i convidats de la corporació municipal. A les 19 hores, les carrosses i comparses de les 19 comissions falleres del municipi han donat començament a la desfilada des de la plaça de la Generalitat fins a la plaça Nou d’Octubre. Al llarg del trajecte, els fallers i falleres han sorprés amb originals i desenfadades disfresses que, amb enginy i ironia, han representat personatges coneguts i esdeveniments destacats de l’actualitat de la capital de la Plana Baixa.
Pel que fa als guardons d’esta edició, la Falla Cardenal Tarancón ha aconseguit alçar-se amb el primer premi a la millor carrossa, mentre que la Falla Plaça Chicharro ha obtingut el premi al millor “ninot” de carrossa. Per la seua banda, els guanyadors de les comparses i els tres millors “personatges” de la «Cavalcada del Ninot» es donaran a conéixer oficialment el pròxim 1 de març al Llar Faller, durant l’acte de lectura d’actes dels premis de les comparses.
La regidora de Falles, Paloma Boix, ha subratllat “l’enorme esforç i la creativitat que les 19 comissions han demostrat un any més en cadascuna de les seues propostes.” Per a la regidora de Falles, “la cavalcada és una de les cites més especials del calendari festiu perquè permet que l’enginy dels fallers connecte directament amb tota la ciutat a través de l’humor, demostrant que la crítica sana i la diversió són pilars fonamentals de les Falles de Burriana.”