Les fortes pluges inunden habitatges i carrers i obliguen a tallar 18 vies i camins a Borriana

Les fortes precipitacions caigudes sobre Borriana durant ahir i avui han ocasionat multitud d’incidències en el municipi i han provocat una situació complicada, sobretot en la zona marítima. Policia Local, operaris de Via Pública, de Facsa i, fins i tot, bombers treballen, sense treva, per a restablir en la mesura que siga possible la normalitat als carrers del municipi i fer front a les conseqüències dels més de 130 litres per metre quadrat que s’han registrat fins a les 8h d’aquest matí.

Fins ara, el temporal de pluja ha produït inundacions en habitatges en diferents zones dels poblats marítims i en nombrosos carrers amb vehicles bloquejats i s’han hagut de tallar tots els accessos a la zona del barri dels Pescadors. També ha obligat al tancament de 18 camins i sendes rurals i efectius de la Policia Local i dels Bombers han realitzat tres evacuacions de persones majors o impedides d’habitatges inundats als carrers Gregal, Ponent i camí de l’Eccehomo.

A més, la pluja i la tempesta han provocat que saltara el transformador del carrer Illes Columbretes i s’han quedat sense llum en els habitatges, en tota la zona de Mariners, Pescadors, etc. i també en zones de la Serratella. Tampoc funcionava l’enllumenat públic en Quarts de Calatrava, i en el primer tram de l’avinguda Jaime Chicharro.

Encara que estan funcionant tots els sistemes de drenatge, les bombes de la  Serratella y depuradora, del Port, de l’avinguda de la Mediterrània amb l’escullera de Ponent i els operaris han estat obrint els embornals, desembossant desaigües amb la retroexcavadora i repassant les goles de la platja i la Serratella, la sèquia el Rajolí i les bombes de buidatge, la quantitat d’aigua que ha caigut en molt poc temps ha superat la capacitat de drenatge.

Els operaris de Via Pública i la Policia Local continuen amb les tasques per a restablir les condicions de totes les zones afectades i a l’espera que les pluges donen una treva.

 

Estat de vies i camins de competència municipal, actualitzat a les 17.00 hores.

– camí Marjalet: Tallat totalment.

– camí Santa Pau: Tallat a l’altura del camí Marjalet.

– camí Carnissers: Tallat a l’altura del camí Marjalet.

– passarel·la del Clot: Tallada.

– camí Llombai: Tallat a l’altura del camí Marge.

– camí Ratlla de Nules: tots els accessos Tallats.

– camí Marge: Tallat entre camí Serratella i camí Pedra Blava

– camí Vell de la Mar: des de la ctra. del Grau Tallat.

– camí la Closa: Transitable.

– camí la Coixa: Tallat.

– camí la Cosa: Transitable, obert al trànsit fins a l’encreuament amb la cantera Vora Riu, a partir d’ací Tallat perquè ningú continue cap a Almassora travessant el riu.

– camí Fondo amb Jaume I: Transitable.

– l’Eccehomo amb Xamussa: Tallat.

– camí Sedre: Transitable.

– camí Serratella: Transitable, amb desviament a l’altura de la depuradora.

– camí Artana: Transitable, obert al trànsit.

– camí la Mar de Vila-real: Transitable.

– vials de servei de la CV-18, direcció Castelló, el vial esquerre: Transitable, i el víal de la dreta:  Transitable.

 

Últimes notícies

Actualitat sobre burriana

Burriana premia la creativitat en el Concurs d’Aparadors i Decoració d’Interiors i Façanes Comercials Nadal 2025

Burriana permetrà el pagament de tributs municipals amb TPV, de forma física o telemàtica, a través de Caixabank

Burriana incorpora un gimnàs mòbil per a fomentar l'activitat esportiva a l'aire lliure

Ves al contingut