El Museu Arqueològic de Borriana compta amb una àrea on els restauradors poden recuperar i restaurar els fons arqueològics del museu.
També es realitzen extraccions de materials delicats a la mateixa excavació i se supervisa l'estat de conservació dels materials exposats o emmagatzemats. Quan el museu disposa de la col·laboració de restauradors conservadors professionals, es realitzen totes aquestes tasques gràcies al laboratori equipat, sens dubte el més ben equipat de tota la comarca.
Aquesta secció és l'encarregada de donar a conéixer el treball del Museu Arqueològic de Borriana i d'organitzar activitats dedicades als diferents públics. A més de la publicació d'articles de divulgació i la realització de fullets explicatius, organitza exposicions temporals de peces arqueològiques fora de l'àmbit del museu, en espai d'ús comú com el mateix Ajuntament de Borriana, amb la intenció de familiaritzar la societat amb el patrimoni cultural. També s'organitzen excursions i visites guiades, com ara jornades de portes obertes a les excavacions arqueològiques. Es realitzen, així mateix, activitats amb els més joves, com per exemple la preparació de visites al patrimoni cultural o la realització d'obres teatrals.
Aquesta secció és l'encarregada de donar a conéixer el treball del Museu Arqueològic de Borriana i d'organitzar activitats dedicades als diferents públics. A més de la publicació d'articles de divulgació i la realització de fullets explicatius, organitza exposicions temporals de peces arqueològiques fora de l'àmbit del museu, en espais d'ús comú com el mateix Ajuntament de Borriana, amb la intenció de familiaritzar la societat amb el patrimoni cultural. També s'organitzen excursions i visites guiades, com ara jornades de portes obertes a les excavacions arqueològiques. Es realitzen, així mateix, activitats amb els més joves, com per exemple la preparació de visites al patrimoni cultural o la realització d'obres teatrals.
El Museu Arqueològic de Borriana col·labora amb aquells investigadors que desitgen publicar articles sobre el nostre patrimoni cultural; a més, desenvolupa treballs de recerca propis o en col·laboració amb entitats o investigadors, els quals donen lloc moltes vegades a articles en revistes o congressos i llibres.