Associacions, col·lectius, representants municipals i ciutadania debaten sobre els punts a incloure dins del document que regirà les actuacions ètiques i transparents dels càrrecs electes
Després d'anys sense convocar-se, el Consell Social ha tornat a reunir-se a Borriana per tercera vegada en el que va de 2016 per seguir donant veu i fomentant la participació ciutadana en les decisions del govern municipal, i així, plasmar la voluntat de regeneració democràtica que fins a fa ben poc no s'havia fet efectiva a la ciutat. En aquesta ocasió, els representants de col·lectius veïnals, associacions i membres de la corporació han debatut i incorporat les propostes sobre les possibles modificacions en matèria d'ordenances fiscals, que regeixen una part dels ingressos municipals. Tal com ha detallat l'edil de Transparència i Participació, Cristofer Del Moral, “el que pretenem és que la ciutadania entenga que la seua participació en les decisions municipals no es limita a certs aspectes més lleugers, sinó que també en matèria econòmica o de tributs poden fer les seves aportacions per millorar el funcionament i aprofitament d'aquesta fiscalitat”.
A més, el Consell Social també ha donat compte i ha posat en comú les reunions i debats duts a terme durant el passat mes de juliol, quan les diferents comissions es van reunir i van perfilar tant la forma de treballar de manera conjunta, com les primeres decisions i propostes incorporades en cada taula sectorial. D'aquesta forma, també s'ha pogut dissenyar el futur calendari de trobades de cara al proper mes.
I finalment, els membres del Consell Social han pogut aportar les seves idees, propostes, i fins i tot, crítiques o millores en el recentment redactat Codi de Bon Govern i Ètic que la mateixa regidoria de Transparència ja havia fet arribar a les parts implicades. El mateix Del Moral ha explicat que “per a nosaltres el Codi és una eina clau dins del procés de transparència política que des que vam arribar a l'equip de govern hem decidit que siga una de les premisses bàsiques a l'hora d'actuar i treballar per a Borriana”. Així, Del Moral ha conclòs que “precisament recollir l'opinió i les possibles aportacions de la ciutadania és imprescindible per saber quin és la seua visió sobre la idoneïtat de cada treball realitzat pels representants públics. Solament coneixent en quins aspectes està interessada la ciutadania a l'hora d'oferir-los tota la informació municipal possible, podrem seguir fent créixer la implicació dels veïns i veïnes de Borriana en la vida política municipal”.
El Consell Social torna a donar veu a la ciutadania de Borriana en matèria fiscal i en la confecció del Codi de Bon Govern
- Categoria: Participació
- Vist: 2914