El Departament de Salut de la Plana ha notificat que restableix l'activitat assistencial en els centres de salut i consultoris del municipi des d'avui dilluns, 18 de maig. Hi haurà noves mesures assistencials amb la garantia que tota la ciutadania rebrà el tipus d'assistència sanitària més d'acord amb la seua situació clínica a través de l'atenció telefònica, l'atenció domiciliària i l'atenció urgent.
Segons ha indicat el departament de Salut, el restabliment no comporta la lliure presència de persones en els centres sanitaris, ja que continua activa l'alerta sanitària. D'aquesta forma, els usuaris hauran d'establir contacte telefònic previ amb el centre de salut o consultori i seguir les indicacions del personal assistencial.
L'atenció en la zona bàsica de salut de Borriana queda restablida amb la següent organització assistencial: Centre de Salut Borriana I en horari de matí i vesprada de 8h a 21h i el Centre de Salut Integrat Borriana II en horari de 8h a 15h de dilluns a divendres.
Quant als consultoris, el del Port, de moment, no serà possible reobrir-lo a causa de les seues condicions arquitectòniques, perquè impossibiliten mantindre una distància de seguretat entre les persones usuàries, ni tindre una consulta diferenciada per a pacients de patologies respiratòries, sospitosos de la Covid-19.
Provisionalment, la població adscrita al consultori del Port serà atesa en les instal·lacions del consultori auxiliar del Grau en horari de 8h a 15h de dilluns a divendres, i opcionalment, gràcies a les gestions realitzades per la Tinència d’Alcaldia del Port, podran sol·licitar la seua adscripció a qualsevol dels centres de salut del municipi, decesió que ha agraït el regidor del Port, Vicent Aparisi. El consultori de les Alqueries també reobri en horari de 8h a 15h de dilluns a divendres.
Finalment, el Punt d'Atenció Continuada (PAC) situat en Centre de Salut Borriana I, que atén les urgències fora de l'horari normal de funcionament, segueix amb el mateix horari assistencial, per la qual cosa l'assistència sanitària en la zona bàsica de Borriana té horari 24 hores, inclosos caps de setmana i festius.
L'obertura d'aquestes instal·lacions respon a criteris organitzatius d'acord amb consideracions assistencials i el Departament de Salut ha comunicat que l'activitat programada es manté suspesa i que l'atenció sanitària és preferentment i prioritàriament telefònica.
Així, davant la necessitat d'assistència sanitària, s'ha d'establir contacte telefònic prèviament amb el centre, excepte urgències, també la sol·licitud de cites, informes i tràmits es realitzarà per via telefònica i tan sols s'ha d'acudir al centre en el cas de necessitat d'assistència urgent.
Perquè el contacte assistencial siga àgil i efectiu, aquelles persones que estiguen esperant atenció sanitària telefònica, han de romandre atents al seu dispositiu telefònic (mòbil o fix).
A més, el Departament de Salut de la Plana ha informat que el nombre de persones dins dels centres de salut i consultoris estarà limitat per a incrementar la seguretat de pacients, usuaris i treballadors. Igualment, és obligatori l'ús de màsquera, tant per a les consultes presencials com per a les visites, sol·licitud o altres tràmits i respectar en tot moment la distància de seguretat de dos metres.
Així mateix, es prega puntualitat en les cites programades. Les persones que requerisquen assistència han d'acudir al centre sense acompanyants, excepte en el cas de menors d'edat i persones dependents. L'atenció domiciliària continuarà segons criteri clínic.
Des del Departament de Salut de la Plana, i en nom del personal implicat en l'activitat assistencial, traslladen el seu agraïment a totes les persones de la zona bàsica de salut de Borriana, per la seua comprensió davant aquesta excepcional situació sanitària i per complir amb les normes de confinament poblacional i desescalada.