- Persones autònomes, xicotetes empreses i mutualistes del municipi rebran un import màxim de 400 euros
- Són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats
L'Ajuntament de Borriana ha rebut un total de 122 sol·licituds a la convocatòria de les ajudes econòmiques destinades a donar suport a les persones autònomes, petites empreses i mutualistes, per un import màxim de 400 euros i convocades pel consistori amb l'objectiu de donar suport al teixit empresarial del municipi per a fer front a les conseqüències originades pel coronavirus Covid-19.
L'Ajuntament començarà l'abonament de les ajudes en els pròxims dies, i ha publicat en el web municipal el llistat dels 122 sol·licitants, dels quals tan sols tres sol·licituds n’han quedat excloses, una per duplicitat en la sol·licitud, una altra per realitzar la seua activitat fora del municipi i una altra per tenir l'acta censal posterior a la data exigida de l’1 de gener de 2020.
A més, de les 122 sol·licituds hi ha 12 que requereixen esmena perquè no han aportat la totalitat de la documentació necessària, però que podran acreditar-la perquè el termini de presentació d'al·legacions i documentació s'inicia demà 1 d'octubre i finalitza dimecres que ve 7 d'octubre.
La quantia destinada per l'Ajuntament a aquesta nova línia d'ajudes ascendeix a un import global de 400.000 euros, procedent de romanents de 2019. Part dels fons excedents d'aquesta línia d'ajudes, l'Ajuntament preveu reinvertir-los en iniciatives de col·laboració i promoció del teixit empresarial local.
Cal recordar que aquestes ajudes municipals van dirigides a col·laborar amb diverses despeses corrents així com amb els costos d'adequació de locals i de funcionament de l'activitat que hagen resultat necessaris com a conseqüència de l'emergència sanitària, per a persones treballadores per compte propi o autònomes, xicotetes empreses i mutualistes del municipi, que van cessar la seua activitat per la declaració de l'estat d'alarma i a aquelles que no van cessar la seua activitat però que es van veure afectades econòmicament pel desenvolupament.
Segons ha reiterat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats, autonòmics, estatals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
De fet, ha precisat l'alcaldessa, l'informe de la Direcció General d'Administració Local de la Generalitat Valenciana, constata en un informe que no s'aprecia solapament de la despesa subvencionable, per la qual cosa considera que l'actuació local resulta complementària amb l'autonòmica i, per tant, no existeix duplicitat.
Despeses subvencionables
Són despeses subvencionables els pagaments en concepte de lloguer, llum, aigua, manteniment de programes informàtics, dominis, hosting, despeses de gestoria, així com quotes d'autònom o mutualista i assegurances socials als quals s'haja fet front durant el període comprès entre el 14 de març i el 10 de juliol d'enguany.
Així mateix, s'inclouen les despeses d'adequació de locals i/o de funcionament de l'activitat que hagen resultat necessaris com a conseqüència de l'emergència sanitària, com ara instal·lació de mampares, adquisició d'elements d'higienització i desinfecció i, en general, qualsevol despesa necessària per a la prevenció i evitar contagis.
Pla municipal d'activació econòmica
El consistori de Borriana va posar en marxa a l'inici de la crisi sanitària un Pla d'Acció municipal per a activar i reconstruir l'economia local amb mesures fiscals, econòmiques i ajudes, de les quals es poden beneficiar tant els comerciants autònoms com les empreses locals.
Entre les quals destaquen, a més de la línia d'ajudes per als autònoms dotada amb 400.000 euros, el pagament immediat les factures als proveïdors pimes i autònoms de l'Ajuntament, la modificació dels calendaris fiscals per a ajornar el pagament dels impostos i taxes municipals, la devolució de les taxes d'activitats anul·lades, l'exempció de pagament de les taxes a terrasses, bars, restaurants i xiringuitos, i la possibilitat d'ampliació.
Tota la informació de les ajudes es poden consultar en la web municipal.