Després de la reunió entre tots els agents implicats en el Mercat de la Mar es van acordar mesures futures per a seguir millorant l'afluència i la neteja de la instal·lació
La regidora de Comerç de l'Ajuntament de Borriana, Maria Romero, s'ha reunit aquesta mateixa setmana amb una representació dels mercaders del Mercat de la Mar i el personal designat des del consistori per a la gestió de la instal·lació municipal, tant per a fer un balanç sobre el funcionament durant els últims mesos, com proposar i acordar millores de cara al pròxim mes d'octubre quan, passat l'estiu, torne a arrancar el Mercat de la Mar.
Els principals temes tractats durant la trobada han sigut la neteja de la instal·lació, la seguretat i intervenció policial, el pla d'emergències, els horaris o els serveis que presta el Mercat i que pretenen millorar-se en el futur. Així, regidoria i venedors van coincidir en assenyalar que “la neteja ha sigut més que òptima durant la primera part de l'any, i per això hem acordat no deixar que es produïsquen situacions d'acumulació de residus, per al que s'ha corroborat amb l'empresa concessionària del servei que en el futur s'apliquen mesures de prevenció com el repartiment de borses en l'hora d'inici del Mercat, l'augment de recordatoris per part del personal municipal sobre el bon ús i les pràctiques que han de realitzar els venedors, així com l'advertiment sobre possibles sancions si es reincideix en conductes que empitjoren la neteja de la instal·lació.
A més, i malgrat que la majoria de venedors han quedat satisfets amb l'afluència de públic durant bona part dels diumenges en els quals s'ha celebrat el Mercat de la Mar, la regidora Maria Romero ha avançat que “també hem acordat que serà molt positiu realitzar campanyes de promoció específiques i d'informació per a augmentar el nombre d'usuaris”. Dins dels punts que més afecten als propis venedors i venedores del Mercat de la Mar, ja s'està estudiant i treballant en “la redacció d'una ordenança que substituisca bona part de l'aprovada en 2004, que permetia als mercaders estar fins a vuit setmanes sense muntar parada abans que se'ls revocara la llicència, per la qual cosa intentarem que per al tram de final d'any ja puguem aplicar eixes noves mesures”.
Les principals millores que tant el personal municipal com a venedores i venedors han assenyalat des que es municipalitzara el servei, han destacat “la instal·lació dels aparca-bicis que faciliten l'arribada de compradors, els panells informatius i indicadors de noves places de pàrquing i la dotació de banys tan necessaris per al Mercat de la Mar. A més, es va solucionar la problemàtica d'un dels bars que s'instal·len cada diumenge i gràcies el quin tant usuaris com a venedor han qualificat de positiu per al servei”.
Tal com ha acabat resumint Romero, “la municipalització del servei pot arribar a ser un procés molt costós a causa dels nombrosos canvis que s'han d'implementar tant a nivell d'ordenança com de metodologia de treball de venedors, però després d'aquest primer semestre de l'any, creiem que el Mercat de la Mar de Borriana torna a ser el referent entre les diferents instal·lacions de venda de productes que cada cap de setmana es donen en diverses poblacions de la Plana Baixa i les comarques veïnes”.