Departament informàtica Borriana

- L'aplicació SISSS serveix per a informatitzar la gestió dels vals d'alimentació que s'atorguen en les ajudes d'emergència

- El departament pretén compartir el treball realitzat amb altres administracions que també puguen necessitar una ferramenta d'aquestes característiques

 

El departament d’Informàtica de l'Ajuntament de Borriana ha desenvolupat l'aplicació SISSS (Sistema d'Informació i Suport a Serveis Socials) per a informatitzar tot el procés burocràtic de gestió de les ajudes d'alimentació que atorguen els Serveis Socials municipals.

Així, aquesta eina, que ja tenen a la seua disposició les treballadores dels Serveis Socials, ajudarà a tramitar amb més rapidesa els vals d'alimentació de les ajudes d'emergència, que es canvien per menjar als supermercats.

Des de l'inici de la pandèmia es va percebre la necessitat de millorar els processos de treball del departament de Serveis Socials davant la previsió de l'augment de peticions que es podia produir”, ha explicat la regidora de Tecnologies de la Informació i Modernització de l'Administració, Maria Romero, qui ha destacat l'esforç del departament per “implementar ferramentes en pro d'una major digitalització i eficiència en el dia a dia de l'Ajuntament”.

I és que, segons ha subratllat Romero, “a pesar de l'augment de treball que ha suposat l'esforç per la digitalització de tots els serveis i el teletreball, no s'ha perdut de vista que un dels objectius de l'Ajuntament és la modernització i digitalització de l'administració per a augmentar l'eficiència i restar burocràcia per a poder donar cada dia millor resposta a la ciutadania”.

D'aquesta manera, després d'analitzar el procés de gestió de les ajudes d'alimentació es va veure la possibilitat d'implementar una aplicació que sistematitzara tot el procés. Així, aquest programari permet informatitzar la localització dels vals d'alimentació a través d'un codi de barres, així com la digitalització de la gestió des de la recepció de la demanda d'ajuda fins al lliurament i pagament corresponent.

L'aplicació, que agilitzarà el procés de tramitació d'aquestes ajudes d'emergència, permet també la gestió de la base de dades que crea i sistematitza els informes que han de desprendre's de cadascuna de les ajudes, per la qual cosa suposa una millora tant en el departament d'Intervenció com en el de Serveis Socials i, més concretament, per a les treballadores socials i administratives.

L'aplicació s'ha desenvolupat utilitzant com a base el framework o entorn de treball ‘GVA Hidra’ facilitat per la Generalitat a través de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions. Així mateix, com ha explicat Romero, l'Ajuntament es planteja “poder arribar a algun tipus d'acord amb la Direcció General per a aprofitar el treball realitzat per a compartir-lo amb altres administracions que també puguen estar interessades en una aplicació d'aquestes característiques.