-
El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) municipal proporcionarà periòdicament microvídeos educatius sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil
-
El primer vídeo, disponible des d'avui, versa sobre el joc en la primera infància
-
Es pot accedir a través de la web de l'Ajuntament de Borriana adi.burriana.es
El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) de l'Ajuntament de Borriana ha creat un canal informatiu amb continguts audiovisuals que proporcionarà periòdicament microvídeos educatius per a proporcionar recursos, afavorir la reflexió i orientar sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil.
Segons ha explicat el regidor d'Educació J. Ramon Monferrer, es tracta d'una ferramenta de comunicació per a “reforçar el treball que realitza l'ADI amb la finalitat de proporcionar recursos que ajuden a generar entorns beneficiosos per al desenvolupament dels xiquets des d'edats primerenques i que contribuïsquen a augmentar la qualitat de vida de pares i fills”.
Les responsables del servei ADI, Lina Puig i Ana Vicent, han indicat que aquesta iniciativa respon a la situació actual i al creixent impacte de la transmissió de la comunicació i la informació a través de xarxes socials, raó per la qual “hem considerat convenient disposar d'un canal ràpid, senzill i directe” i, per això, “elaborem i proporcionarem de forma periòdica microvídeos educatius per a facilitar recursos que ajuden a reflexionar i orienten sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil”.
Aquest contingut audiovisual, amb una duració cadascun al voltant de 5 o 6 minuts, s'anirà emetent de forma periòdica, i es pot accedir a través de la web de l'Ajuntament de Borriana <adi.burriana.es>. A més, s'afegiran enllaços relacionats amb els temes i es publicarà en el Whatssap de la Biblioteca Municipal, tan sols cal cridar perquè ens incloguen en la llista de difusió, i en el Telegram de CMA.
El primer vídeo, disponible des d'avui, versa sobre el joc en la primera infància. Sobre aquest tema, Lina Puig i Ana Vicent han manifestat que pretén que es reflexione sobre alguns aspectes essencials a tindre en compte respecte al joc de les filles i els fills. Així, “trobem imatges de pares jugant amb els fills, a través de les quals pretenem posar en valor la importància de jugar junts, de compartir moments de plaer com a font d'aprenentatge i de desenvolupament”.
Aquest microvídeo també evidencia la “transcendència del joc i la importància de fugir d'oferir-los qualsevol tipus de pantalla durant la primera infància, i de dosificar-la molt en temps i en contingut a mesura que es fan majors”.
També, en un segon vídeo, han continuat, “hem volgut transmetre, d'una forma senzilla, una sèrie d'orientacions imprescindibles a tindre en compte durant els primers anys en el joc infantil, amb la finalitat que es puga reflexionar sobre totes i cadascuna de les frases i de les imatges, ja que si les seguim s'ajudarà a proporcionar un desenvolupament més equilibrat als menuts”.
En posteriors vídeos, s'ha comptat amb la col·laboració de diferents especialistes, Dario Rico, Raquel Regal i Yolanda Montoro, tots ells especialistes en desenvolupament infantil i atenció primerenca, i Anna Sales, d'Isonomía (igualtat), els quals tractaran en els vídeos curts temes que poden ajudar els pares i les mares a interactuar de forma positiva amb els fills i les filles.
Servei psicopedagògic municipal
L'ADI és un servei psicopedagògic municipal que atén xiquetes i xiquets xicotets abans de l’entrada a l'escola, a les seues famílies i l’entorn. Es tracta d'un servei d'atenció primària de caràcter comunitari, a través del qual es pretén ajudar a generar entorns favorables al desenvolupament infantil.
És essencial la intervenció des de l'àmbit municipal per la proximitat i d'aquesta manera es pot crear una relació molt més estreta amb les famílies i amb tots els i les professionals que intervenen al voltant del xiquet: serveis socials, sanitat, educació, etc.
En l'ADI també es treballa per a previndre possibles problemes que puguen sorgir de dificultats de criança, així com per a ampliar la detecció primerenca de xiquets i xiquetes que puguen presentar alguna dificultat, o que presenten factors de risc i desajustaments en el seu desenvolupament, a fi de poder proporcionar una adequada intervenció professional que els ajude a incrementar les seues possibilitats de desenvolupament.