L'alumnat del centre visita l'Ajuntament per a tancar el tercer projecte del curs i exposar als representants municipals l'experiència de participar en un programa tan innovador

 

Borriana i els seus centres educatius segueixen a l'avantguarda de les tècniques i noves metodologies pedagògiques, com ha quedat perfectament demostrat en l'acte celebrat avui en el Saló de Plenaris Municipal, on l'alumnat de secundària de l'IES Jaume I ha realitzat una exposició de repàs d'un any d'experiències a través del programa d'Aprenentatge-Servei. Com bé han anat explicant els alumnes i les alumnes del centre a través d'un vídeo-resum i de la lectura d'informació sobre el programa, “es tracta d'analitzar com durant un any hem aplicat la metodologia d'aprenentatge-servei en diferents àmbits de la nostra ciutat, com han sigut les experiències i treball amb les persones majors del CEAM, els xiquets i xiquetes del CEIP José Iturbi i del Roca i Alcaide, i finalment l'últim projecte d'anàlisi i propostes de millora per a l'entorn del barri on se situa el Jaume I”. I és que paral·lelament a l'acte que se celebrava en el Saló de Plenaris, la Sala de Juntes acollia a una quinzena d'alumnes que traslladaven al regidor de Via Pública, Vicent Aparisi, les seues conclusions sobre l'estudi sociològic i sobre necessitats i millores a aplicar a l'entorn de l'IES Jaume I. Tal com concloïa el mateix Aparisi, “és una forma perfecta de conèixer una altra visió sobre les necessitats de millora en la Via Pública, ja que també els i les joves poden aportar una visió que des dels ulls d'un adult o de la mateixa institució pot quedar a voltes, desdibuixada, per això hem arreplegat les seues propostes i estem segurs que moltes d'elles podran realitzar-se i millorar eixe entorn”.

Per la seua banda, l'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont comentava després de conèixer el resum del programa d'aprenentatge-servei que “estem molt contents de vore com des dels centres de la nostra ciutat i amb el suport del consistori, els programes d'innovació pedagògica i les noves metodologies d'aprenentatge poden suposar un benefici directe per al conjunt de la societat, situació a la que cal sumar l'assimilació de valors i coneixements de l'alumnat, que suposen un èxit total en aquesta implementació dels programes d'aprenentatge-servei que enguany ha decidit dur a terme l'IES Jaume I”. Des de l'IES Jaume I, la seua directora, Mari Carmen Usó i una de les coordinadores del programa, Regina Rodrigo, s'han mostrat “molt satisfetes d'aquest primer any d'aplicació de l'aprenentatge-servei, i per això volem agrair tant la predisposició de l'alumnat com la col·laboració de l'Ajuntament i dels altres centres com el CEAM o els CEIP José Iturbi i Roca i Alcaide que han volgut sumar-se a aquestes noves formes d'entendre tant les metodologies d'aprenentatge com la necessitat de l'alumnat d'obrir-se a noves formes de relacionar-se i adquirir tot tipus de coneixements i valors”.