Escola Igualtat Borriana

- Enguany l'Escola té com a eix monogràfic ‘La coeducació com a eina de canvi i prevenció de les violències’

- Les cites següents, ja en modalitat presencial, seran els dissabtes 24 d'abril i 8 i 22 de maig

 

Demà dissabte, 10 de març, continuarà la programació de la II Escola Municipal d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere amb una jornada en línia sobre els patis i espais coeducatius.

La programació del dissabte començarà a les 9.30h amb una taula redona entre tres expertes i experts en remodelació i reestructuració d'espais per a conformar el seu caràcter coeducatiu.

En aquest diàleg a tres veus sobre psicologia infantil, paisatgisme i arquitectura i infraestructures educatives, que s'allargarà fins a migdia, presentarà a l'alumnat del curs els pilars bàsics que necessiten conéixer per a crear patis i espais coeducatius.

En la taula participaran la doctora en psicologia, Sandra Molines, l'expert en paisatgisme i naturalització de patis, Vicente Ordaz, i l'arquitecte tècnic, Juan Fernando Lancero.

Després de la pausa per al descans, les jornades continuaran a les 11.45h amb la conferència ‘Arts i cocreació als patis/espais coeducatius’, exposada per Julia i Angie, muralistes de retolació i figuració del projecte Very Veritas, i Laura Broch i Laura Pitarch, il·lustradores del projecte Laulauenlaseuatinta.

Finalment, a partir de les 12.50h serà el torn per a la ‘Mesa de bones pràctiques en processos de patis/espais coeducatius’, a càrrec de les professores Marian de Antonio Hernández, responsable del projecte de patis coeducatius de l'IES la Moreria de Mislata i Ester Vilar, en representació del claustre del CEIP Penyagolosa per la seua aplicació del projecte de patis coeducatius.

La següent jornada, que serà presencial, tindrà lloc el dissabte 24 d'abril, amb diverses ponències sobre com tractar les relacions des de la coeducació. Així, es tractaran temes relacionats com la coeducació afectivosexual amb perspectiva de gènere i LGTBI, l'abordatge a la menstruació, la coeducació com a eina de prevenció de la violència o les masculinitats igualitàries.

Per part seua, les jornades del 8 i 22 de maig també es plantegen en format presencial i versaran sobre els projectes coeducatius per a la transformació curricular i la coeducació en l'àmbit artístic i sociocultural.

 

La II Escola Municipal d'Igualtat

L'objectiu de l'Escola és oferir formació bàsica en igualtat de gènere i, alhora, formació específica sobre coeducació, amb una programació de 20 hores centrades en un tema concret per a aprofundir tant en el pla pràctic com en el teòric. Cal destacar el bon acolliment d'aquesta edició, en què s’han cobert totes les places.

El tema monogràfic sobre el qual es treballa enguany és ‘La Coeducació com a eina de canvi i prevenció de les violències’, i s'ha comptat per a la preparació amb l'Associació per la Coeducació, que presideix Paqui Méndez i que aglutina professionals en la matèria de tota la Comunitat Valenciana.

La regidora de l'àrea, Maria Romero, ha explicat que "aquestes jornades tenen, a més, la voluntat d'atraure formació i ponències de proximitat, per a fomentar la creació d'una xarxa de persones i entitats per la coeducació a les comarques castellonenques, tal com ja succeeix en la veïna València en aquest camp”. Per això, diversos centres educatius de Borriana referents per les seues activitats presentaran els seus projectes en les diverses ponències.