La iniciativa conjunta del consistori i l'empresa adjudicatària dels serveis de neteja, Fobesa, ha fet possible la impressió de 10.000 tríptics informatius i un total de 1.000 plaques identificatives i 1.000 ossets contenidors de bosses per a la recollida d'excrements.


La regidoria de Sanitat de l'Ajuntament de Borriana ha presentat avui junt a l'empresa encarregada de la neteja de la via pública de la ciutat, Fobesa, la campanya de conscienciació sobre la recollida d'excrements de les mascotes que s'encetarà a partir de la pròxima setmana. Gràcies a la col·laboració entre empresa i Ajuntament, els veïns i veïnes de Borriana que complisquen amb el tràmit de censar de forma oficial la seua mascota a l'Ajuntament, rebran dos obsequis que pretenen ajudar a millorar la conscienciació ciutadana al voltant de la recollida d'excrements que els animals dipositen a la via pública. Així, se'ls farà entrega d'un “osset” contenidor de les bossetes que s'utilitzen per recollir els excrements, a més d'una xapeta identificativa de l'animal com a censat a nivell municipal. Per a la campanya s'ha imprès un total de 10.000 tríptics i s'han preparat 1.000 ossets per portar bosses de recollida i 1.000 plaques identificatives per als animals censats a l'Ajuntament.
A la roda de premsa de presentació de la campanya han estat presents tant el regidor de l'àrea de Sanitat, Manel Navarro, com el representant de l'àrea de Medi Ambient per part de l'empresa, Javier Bartolomé. Tots dos han volgut destacar el “bon nivell de col·laboració entre Ajuntament i empresa encarregada de la neteja, ja que periòdicament s'han dut a terme campanyes organitzades entre tots dos que sempre van en benefici de la conscienciació i la netedat als carrers de Borriana”.
El màxim responsable de l'àrea sanitària a Borriana ha començat la compareixença explicant “les dues vies per les que es desenvoluparà la campanya, que se centraran primer en la potenciació del cens municipal de mascotes per a després poder dotar d'algunes eines a la població per seguir augmentant la conscienciació respecte a la recollida d'excrements”. Navarro ha recordat que “segons l'Ordenança Municipal de tinença d'animals domèstics, cal inscriure les mascotes al cens municipal de l'Ajuntament, i el que esta vegada fem és incentivar eixa col·laboració ciutadana oferint una xapa identificativa de cadascuna de les mascotes i un objecte en forma d'osset per a les bossetes amb les que es recullen els excrements”.
Després que Navarro recordara que la campanya no hagués estat possible sense la col·laboració de Fobesa, ha estat el responsable de l'àrea de Medi Ambient a Castelló, Javier Bartolomé, qui ha recordat que “des de la nostra empresa sempre hem complit amb l'obligació que tenim de realitzar campanyes de conscienciació ciutadana. En altres ocasions ens hem centrat en el reciclatge o la gestió dels residus urbans, però ara hem acordat amb l'Ajuntament que la campanya més necessària i profitosa a Borriana és la que avui presentem”. Bartolomé ha deixat ben clar que “aquesta campanya es basa en la conscienciació perquè la nostra experiència ens demostra que és l'arma més poderosa a l'hora de que la neteja dels nostres carrers siga òptima. Complim amb les tasques de neteja però sabem que l'eficàcia total en la neteja passa, en aquest cas, per una conscienciació directa de la ciutadania en la recollida d'excrements de les mascotes”.