L'equip de Govern descongestiona una àrea que acumulava excessiu treball a fi de donar celeritat a totes les necessitats de personal i tràmits de contractes públics del consistori
Burriana (16.04.24).- L'executiu municipal de Burriana, a través de la regidoria de Personal i Interior, ha reorganitzat les àrees encarregades de personal i contractació del consistori, amb l'objectiu d'agilitzar el funcionament de l'administració i donar celeritat a les places de tècnic en turisme i captació de fons europeus, així com a altres necessitats de personal en la plantilla de la Policia Local o Via Pública.
Una àrea que passarà a estar dividida dos nous departaments, contractació i personal; per a dones-congestionar el volum de treball, ja que anteriorment acumulava els tràmits de les necessitats del personal funcionari del consistori, així com totes les licitacions, convenis i tràmits tècnic-jurídics.
“El nostre ajuntament ha de ser àgil i eficaç a donar resposta a les necessitats del nostre municipi, i amb aquesta separació volem pal·liar l'embut que suposava l'excessiva càrrega de treball arrossegada durant els últims anys a aquesta àrea del consistori”, ha valorat la regidor de Personal i Interior, Suni Fandos.
Captació de Fons Europeus
Cal recordar que el disseny de projectes solvents per a la captació de fons europeus, el control de l'elegibilitat de les despeses, l'exhaustiu seguiment financer, la seua justificació financera, així com el maneig de les plataformes oficials de seguiment de fons i els sistemes informàtics específics, entre altres motius, fan necessària la incorporació d'un especialista a l'Ajuntament per a potenciar que el nombre de projectes arriben a bon port i es tramiten de la forma més eficaç.
Davant tal situació, l'equip de Govern s'ha marcat com a objectiu posar en marxa una nova oficina de captació de fons europeus i permetre a l'administració local comptar amb personal expert en la coordinació, cerca i gestió d'aquestes importants ajudes per a donar un impuls important al desenvolupament urbanístic de Burriana dels pròxims anys, captant un major nombre de fons i augmentant el nombre de projectes a llarg termini que responguen a l'interés general de la ciutat.
Tècnic en Turisme
D'igual mode, amb l'objectiu de coordinar totes les accions per a la promoció turística de Burriana, l'equip de Govern està treballant a habilitar una plaça de tècnic de turisme per a potenciar i augmentar el rendiment d'aquesta àrea. Una regidoria clau, que ha patit un augment exponencial en els pressupostos de l'últim exercici i que està relacionada amb els grans projectes de la ciutat, com el desenvolupament urbanístic de l'Arenal o el projecte de Sant Gregori, que en tots dos casos busquen atraure inversions en hotels, restaurants i tot tipus de serveis turístics a Burriana. A més, d'aquests projectes a llarg termini, també s'està iniciant la parell-vigila en primera línia de platja per a la pernoctació de caravanes o una planificació d'activitats culturals, gastronòmiques i de festes per a desestacionalitzar les visites a la ciutat, la qual cosa la seua-posa continuar treballant cap a la necessària transformació turística de Burriana, avalada recentment, per la Consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes en la seua visita a la localitat.