Una de les principals novetats serà la proposta de nova estructura de funcionament amb la creació de sis grups de treball que agilitaran el treball realitzat des del consell.

L'Ajuntament de Borriana ha convocat per al dimarts dia 28 de juny una nova sessió del Consell Social que tindrà lloc a partir de les sis i mitja de la vesprada en les dependències municipals. I en aquesta nova sessió, les diferents regidories implicades en el treball que desenvolupa el consell aportaran tot un seguit de novetats quant al funcionament i la participació dels membres que el formen, per intentar aconseguir l'objectiu d'optimitzar el treball realitzat en les sessions. Així, des de la regidoria de Participació Ciutadana ja s'ha informat que “es presentarà una nova proposta de funcionament dins dels grups de treball en els quals quedarà confeccionat el Consell Social. Era una petició feta pels mateixos membres del consell, i creiem que quant abans aplicàrem aquestes novetats, abans es podrien veure els resultats i l'efectivitat del treball que es realitza en ell”, tal com ha explicat l'edil de Participació Ciutadana, Cristofer Del Moral.
Així, la principal novetat amb la qual a partir d'ara contarà el Consell Social és la creació de fins a sis grups de treball que optimitzaran els temps de recollida, gestió i adopció de les propostes i iniciatives plantejades per les associacions o col·lectius. De la mateixa forma, es proposarà un calendari de reunions per a cadascun dels grups de treball que permetran una temporalització dels assumptes a tractar i una acceleració dels períodes d'aplicació dels projectes sorgits en el mateix Consell Social. Així, es votarà perquè la comissió d'assumptes socials es reunisca ja el proper dia 5 de juliol, mentre que la de turisme i festes ho faja una setmana més tard, i la d'economia, ocupació, comerç i agricultura se cite el 14 de juliol. Per a l'última setmana del mes es proposarà la reserva de les reunions de cultura, educació i joventut el dia 26 de juliol, i la de medi ambient, mobilitat i sostenibilitat el 28.
Però a més, el Consell Social contínua ferm en el seu intent de seguir augmentant la participació tant de col·lectius i associacions com de la ciutadania en general. Així, es realitzarà una recollida de propostes per incloure-les dins de les ordenances fiscals i també es farà un repàs de les propostes que s'hagin plantejat quant als nous criteris en la contractació. En aquest últim punt, el Consell Social ja inclourà la clàusula sobre la preferència en l'adjudicació de contractes a empreses que acrediten tindre entre el seu personal un nombre de treballadors amb discapacitat per damunt del dos per cent del total de la plantilla per a contractes com el servei de manteniment de semàfors o el contracte pel qual s'adjudica la impressió en diversos emplaçaments municipals.

La regidoria de Participació Ciutadana fa balanç de la primera fase dels pressupostos participatius on s'han recollit un total de 1.700 butlletes amb les propostes ciutadanes


El regidor de Transparència i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Borriana, Cristofer Del Moral ha fet el balanç de la primera de les tres fases en que es divideix el projecte de Pressupostos Participatius que, per segona vegada, dóna veu a la ciutadania a l'hora de decidir les inversions més necessàries per a la ciutat de Borriana. Després del recompte realitzat durant les darreres jornades, Del Moral s'ha mostrat satisfet en comprovar com “els veïns i veïnes de Borriana han tornat a mostrar de forma massiva les seues preocupacions o els projectes que més els agradaria que es portaren endavant a la nostra ciutat”. El màxim responsable del departament de Participació Ciutadana ha agraït la implicació que “per segon any consecutiu ha demostrat la ciutadania, utilitzant novament els canals de comunicació amb el consistori, com han estat durant el mes de maig les urnes repartides pels diferents edificis municipals i la recepció de forma telemàtica de les propostes”.
Les xifres de participació són “molt semblants a les de l'any passat” com ha explicat Del Moral.  En esta ocasió, s'han comptabilitzat un total de 1.700 butlletes on cadascú podia redactar la seua iniciativa, proposta o projecte per a que siga inclòs en els pressupostos municipals de 2017.
Tal i com ha explicat el mateix Del Moral, a partir d'avui mateix s'enceta el procés d'auditoria i de formulació de l'acta que permetrà als serveis municipals encarregats de la revisió de propostes fer-ne una primera classificació entre aquelles que siguen viables i aquelles que no. Segons Del Moral “hi ha ocasions en les que les propostes poden ser realment interessants però no són competència de l'Ajuntament i, per tant, no tenim la capacitat d'incloure-les perquè després no seria viable assignar-li part del pressupost destinat a aquesta iniciativa”. Durant la roda de premsa de balanç de la primera fase, el regidor ha recordat que “l''equip de govern ha tornat a confiar en el procés de participació de la ciutadania, i per això se'n destinen 200.000 euros als projectes que finalment aconseguisquen major recolzament popular”. A partir del dia 1 de juliol i durant tot el mes es durà a terme la segona de les tres fases del procés, la de recollida de suports per a aquelles propostes que hagen superat la primera fase. Una vegada finalitze el mes de juliol, s'anunciaran les 15 propostes amb més suports que passaran a formar part del ventall de possibilitats entre les que es triaran les inversions de 2017.


El proper dijous dos veïns de Borriana tornaran a formular les seues suggerències, queixes o propostes als regidors i regidores de l'equip de govern.


El Ple Ordinari de l'Ajuntament de Borriana corresponent al mes de juny tornarà a tindre a la ciutadania com a protagonista amb la segona de les sessions de participació oberta al públic, on els borrianencs i borrianenques poden plantejar a l'equip de govern les seues preguntes al voltant d'algun aspecte de la vida municipal de la ciutat. Tal i com ja es va fer amb l'estrena de la iniciativa de participació veïnal durant la passada sessió plenària del mes de maig, els ciutadans que han sol·licitat la seua intervenció en el Ple tindrán l'oportunitat d'adreçar-se als membres de l'equip de govern mitjançant l'Escó de la Ciutadania, implantat per la regidoria de Participació Ciutadana.
En aquesta segona ronda de qüestions i suggeriments de la ciutadania al ple de l'Ajuntament, seran dues intervencions les que es realitzaran, degut a que de les cinc enregistrades durante els darrer mes a les depedències municipals, tres ja han estat resoltes durant la passada setmana i, per tant, s'ha informat als solicitants sobre la resolució de les queixes que havien fet arribar a l'equip de govern i no hauran d'intervindre durant la sessió plenària.
Des de l'Escó de la Ciutadania seran dos veïns els que plantegen les seues reclamacions o peticions en matèria de Treball i d'Activitats. Així, el primer d'ells s'adreçarà a la regidora Inma Carda per sol·licitar informació sobre la gestió de les ajudes als aturats en matèria de formació i treball. A la segona de les intervencions desde l'Escó de representació veinal, serà Bruno Arnandis, concejal d'Activitats qui responga a una queixa realitzada per les possibles molèsties que es puguen produir per l'activitat a un determinat casal durante les properes festes de la Misericòrdia.

Desde la regidoria de Participació Ciutadana que ha obert el nou canal de comunicació amb els borrianencs i borrianenques, el seu màxim responsable, Cristofer Del Moral ha recordat que “continuem obrint vies de contacte amb la ciutadania, i animem a que qualsevol veí o veina puga traslladar-nos les seues inquietuts, problemes o reclamacions a través del ple municipal, i així, que se li responga directament desde l'àrea corresponent”. Del Moral s'ha mostrat satisfet de que “continuen arribant-nos peticions d'intervenció a l'Escó de la Ciutadania, el que significa que la iniciativa funciona bé. Fins i tot vàries de les queixes que havien de formular-se per al proper ple ja han estat resoltes, el que vol dir que hem aconseguit accelerar els procesos de resolució d'incidències abans inclús de que hagen de passar pel Ple”.

Encara estàs a temps!

Hui 31 de maig s’acaba el termini de presentació de propostes per als pressupostos participatius de 2017.

La primera fase dels pressupostos participatius - presentació de propostes- va començar el 2 de maig passat. Durant tot este mes, la ciutadania ha anat dipositant les seues propostes en les urnes dels diferents espais municipals habilitats i també en línia en participa.burriana.es. L’objectiu és que els ciutadans i ciutadanes proposen a què volen que es destinen els 200.000 euros previstos del capítol d’inversions per als pressupostos participatius.

Les inversions són la part del pressupost municipal que es dedica a dur a terme noves infraestructures o adquisicions: urbanització d'espais, senyalització, adequació de parcs i jardins, enllumenat, creació de zones verdes..., reposició de mobiliari urbà, construcció de poliesportius, zones d’esbargiment, parcs, parcs canins..., creació de pàgines web, aplicacions informàtiques...

A partir del dia 1 de juny comença un període en què els tècnics de l’Ajuntament valoraran si la proposta és tècnicament realitzable i no és contrària a la legalitat. Posteriorment, s’incorporaran al web de participació les propostes que s’hagen presentat en les urnes i es passarà a la segona fase dels pressupostos participatius.

El dia 1 de juliol, i fins al 31 del mateix mes,  començarà el període de recollida de suports de les diferents propostes. Les que tinguen més suport de la ciutadania, passaran a la votació final.

Des de la Regidoria de Participació Ciutadana i Transparència s’informarà puntualment del desenvolupament d’este procés de valoració de les propostes i també dels passos que cal seguir per a la segona fase de recollida de suports.

L’app Borriana Connecta també integra un directori comercial

Els regidors de Participació Ciutadana i Transparència, de Via Pública, i la regidora de Comerç van mantindre una reunió amb la Federació de Comerç local per a presentar-los la nova aplicació per a mòbil Borriana Connecta i oferir-los la possibilitat d’introduir en l’app de manera gratuïta tota la informació relativa al comerç i els establiments locals.

 

Els representants municipals van explicar que, a més de servir perquè la ciutadania puga comunicar a l’Ajuntament les deficiències que trobe de via pública, disposa d’un directori dels establiments comercials de la ciutat, la qual cosa li dóna un valor afegit i multiplica les seues funcionalitats.

 

Gràcies a l’app Borriana Connecta totes les persones que es descarreguen l’aplicació portaran al mòbil una guia completa dels comerços de Borriana, agrupades per categories. Amb esta utilitat, a més de donar visibilitat a l’entramat comercial de la ciutat, es facilita a tota la gent, de la ciutat o de fora, que ve a comprar a Borriana, una manera fàcil i còmoda de consultar l’àmplia oferta dels establiments comercials i de serveis locals.

 

En este directori comercial apareixerà informació de totes les empreses i comerços que ho desitgen. Amb esta finalitat s’ha enviat a les empreses i comerços un escrit amb un formulari en línia perquè indiquen la informació que volen que aparega en l’aplicació: nom, eslògan, adreça, telèfon, pàgina web, FaceBook, etc., i d’esta manera fer una guia amb la màxima informació possible.

 

Una vegada recollida la informació, en les següents actualitzacions de l’aplicació s’incorporaran totes les dades relatives a les empreses i comerços que hagen respost el qüestionari.


Els representants de l’administració municipal van manifestar que des de l’Ajuntament s’ha enviat el formulari a totes les empreses i comerços que consten en la seua base de dades. Si a alguna empresa no li ha arribat l’escrit, pot dirigir-se a  l’Ajuntament per a obtindre l’enllaç del formulari o també es pot enviar directament des d’ací:

 

https://docs.google.com/document/d/1lE3bT89gj5a171x_wxqEXwSajLwf8ST77_9AcSnvndE/edit?usp=sharing

 

El regidor de Via Pública, Vicent Aparisi, considera que ‘la incorporació del directori de comerços li dóna encara més valor, aprofitem els recursos i oferim a la ciutadania una informació útil, tot en una mateixa aplicació’. Per la seua banda, la regidora de Comerç, Inma Carda, va manifestar que ‘és un altre pas que donem en la visibilització de l’ampli complex comercial de Borriana, per a estendre i donar a conéixer el comerç de la ciutat. Crec que serà molt útil i profitosa tant per als comerços com per a la gent’.

 

El regidor de Participació Ciutadana, Christopher del Moral, va mostrar la seua satisfacció per la bona acollida que ha tingut l’aplicació ‘un altre  instrument de participació ciutadana que facilitarà la gestió municipal; la integració del món comercial local en l’app suposa, a banda d’incorporar totes les persones que desenvolupen la seua feina en els comerços, oferir a la ciutadania una informació de qualitat, aprofitant els avantatges que ofereixen les noves tecnologies de la comunicació’.


L’aplicació està disponible per a IOs i Android, i ja es pot descarregar.

Els pressupostos participatius i l’elaboració dels pressupostos i dels contractes municipals, destaquen en l’ordre del dia.


Ahir de vesprada va tindre lloc una reunió de treball del Consell Social amb la finalitat d’informar els seus membres sobre l’organització i desenvolupament dels pressupostos participatius.


Tot i que els membres d’este òrgan ja tenien informació detallada sobre esta consulta ciutadana que va començar el passat 2 de maig, en la primera part de la reunió el regidor de Participació Ciutadana i Transparència, Christopher del Moral, va informar del procés de recollida de propostes i sobre com es pot vehicular la participació de les associacions constituïdes a l’hora de presentar propostes, recollir suports, etc., les quals poden trobar en esta consulta un instrument molt important per a portar a terme els seus objectius.


En la segona part es va començar a desenvolupar el que serà una tasca important del Consell Social a través dels cinc grups de treball que es van crear, com és la presentació de propostes per sectors d’activitat per als pressupostos de 2017. Amb esta finalitat, i tal com s’havia demanat en sessions anteriors,  la interventora municipal va informar els membres del Consell Social sobre l’elaboració del pressupost municipal, els capítols que el componen, la distribució dels fons, etc., i també sobre els mecanismes que el Consell Social pot utilitzar per a presentar les propostes que considere oportunes.


Finalment, es va informar sobre els procediments de contractació que es fan servir en l’administració municipal. El regidor de Participació Ciutadana i Transparència va destacar que les reglamentacions existents tenen moltes possibilitats de millora, i per això “obrim esta part tan important per a la bona gestió dels pressupostos al Consell Social, ens en què esta representada la ciutadania de Borriana i que transmet les seues inquietuds, perquè, si ho considera oportú, propose nous criteris per a elaborar els plecs de contractació municipals. El Consell Social, juntament amb els pressupostos participatius i les noves eines de consulta ciutadana i participació que entraran en funcionament molt prompte, van a fer possible que la veu dels ciutadans i ciutadanes troben un espai ampli en l’administració municipal i, el que és encara més important, que puga tindre molt de pes en algunes qüestions tan fonamentals com els pressupostos o les contractacions”.


Per la seua part, la regidora d’Hisenda, Cristina Rius, va remarcar la importància d’este òrgan per a “portar a terme les polítiques de participació ciutadana que ens hem marcat des de l’Equip de Govern. El Consell Social és una peça clau, juntament amb la resta de mecanismes de consulta que s’han posat en marxa, perquè la ciutadania, a través de les associacions i agrupacions, s’expresse, plantege les seues propostes i estes es vehiculen per a millorar la nostra ciutat amb la participació de totes i de tots».
Finalment, el regidor Participació Ciutadana i Transparència va agrair l’assistència a la sessió dels seus membres i va destacar també el bon funcionament d’este òrgan de participació, que ja ha començat a reunir-se amb una periodicitat notable des que es va convocar per primera vegada.

App per a comunicar incidències de via pública i rebre les notícies de l’Ajuntament al mòbil

L'Ajuntament de Borriana, a través de les regidories de Participació Ciutadana i Transparència i de Via Pública, ha desenvolupat una aplicació gratuïta per a dispositius mòbils de comunicació d’incidències de via pública, informació municipal i participació ciutadana: Borriana Connecta.

En este vídeo s’explica com funciona l’aplicació Borriana Connecta.

L'aplicació permet als veïns i veïnes notificar directament a l'Ajuntament, en temps real diversos tipus d'incidències, avaries o desperfectes que puguen trobar en la localitat, i també enviar suggeriments sobre millores dels espais públics.


Borriana Connecta ja es pot descarregar en l’App Store i en Google Play.

Gràcies al seu sistema de geolocalització, s’ubica la situació exacta on s'ha detectat la incidència. Es pot fer una fotografia o triar-ne una prèvia de la galeria, i en l'apartat d'observacions es té l'opció de descriure els detalls de la incidència.

Només cal fer uns passos molt senzills i la comunicació arriba directament al responsable municipal de l'àrea corresponent, que t’informarà quan s’haja resolt la incidència.

Borriana Connecta és un servei totalment gratuït a través del qual la ciutadania contribueix a millorar el funcionament dels serveis municipals proporcionant als tècnics la informació necessària per a mantindre  el municipi en bon estat.

Borriana Connecta és també una eina que facilita als responsables municipals tota la informació sobre les incidències registrades a la localitat i permet millorar la seua gestió i coordinació amb els diferents proveïdors de servicis.

Borriana Connecta inclou un apartat de bans municipal amb informació d’interés i les notícies locals amb tota l'actualitat de l'Ajuntament.


També disposa d’una completa guia de comerços locals per sectors, en què s’indica la seua ubicació, telèfon i una breu descripció de l'activitat. Esta guia és dinàmica i amb cada actualització de l’aplicació s’hi incorporaran noves empreses i establiments comercials.

A més, també ofereix un apartat de telèfons i adreces d'interès, una agenda d'esdeveniments i activitats i la possibilitat de rebre avisos de recordatori.
 
Borriana Connecta és una aplicació d'informació i participació ciutadana que l'Ajuntament de Borriana posa a les teues mans.

Per al regidor de Participació Ciutadana, Transparència i Noves Tecnologies, Christopher del Moral «Borriana Connecta obri una nova via de comunicació directa entre la ciutadania i l’administració municipal, en concret, amb els serveis de via pública, que d’una manera àgil i senzilla possibilita a qualsevol persona col·laborar activament en la millora de les labors de manteniment de Borriana, i aporta, a més, el valor afegit de poder rebre les notícies al mòbil o una guia de comerços que s’implementarà en la pròxima actualització.»

Per la seua part, el regidor de Via Pública, Vicent Aparici, considera que «esta aplicació ens va a ajudar a realitzar millor la nostra feina i el funcionament del servici que prestem a tots els veïns i veïnes. Vull animar a la ciutadania a utilitzar esta app perquè amb això contribuirem a millorar l’estat del nostre municipi.»

Descarregeu-vos l’aplicació en l’App Store i en Google Play.



Enllaços:

Vídeo: https://youtu.be/q8-yZtEsnrY

App Store: https://itunes.apple.com/es/app/borriana-connecta/id1093623782?l=ca&mt=8

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vicopo.com.borriana

 

Els veïns i veïnes de Borriana participaran hui dijous en el Ple corresponent al mes de maig a través de l'Escó de la Ciutadania, des d'on podran formular distintes qüestions als membres de l'equip de govern.

 

 

 

En aquesta primera sessió plenària participativa, iniciativa de la Regidoria de Transparència i Participació Ciutadana, s'han presentat a registre un total de set preguntes, encara que s'atendran cinc intervencions, tal com indica el Reglament de participació ciutadana en els plens.

 

 

 

El primer a formular la seua pregunta serà el CEAM, que presentarà una petició adreçada a la regidora de Comerç, Inma Carda, sobre els terminis i mesures que cal prendre en les parades del mercat perquè possibiliten el pas del personal sanitari i de bombers en cas d'emergència al CEAM o al Centre d'Estudis Rafel Martí de Viciana.

 

 

 

En segon lloc, el veí Pascual Traver Ferrer preguntarà al regidor de Via Pública, Vicent Aparisi, quan es netejarà i tancarà el solar ubicat a l'encreuament del carrer de Jacinto Benavente amb el carrer de l'Esperança.

 

 

 

El president de la Comissió de Festejos, Cultura i altres esdeveniments del Grau, José Manuel Montoya Gil, s'adreçarà al Ple en general per tal d'abordar la constitució d'aquesta entitat independent i dels seus plans organitzatius de futur, en els quals es té prevista una exposició i les festes tradicionals d'agost.

 

 

 

En quart lloc, s'atendrà la sol·licitud d'Acodis Cocemfe adreçada al regidor de Via Pública, Vicent Aparisi. Aquest col·lectiu demanarà que, en la renovació del clavegueram i l'adequació de les voreres que s'està duent a terme, es tinga en compte l'accessibilitat de les voreres i s'adeqüen les voreres tal com s'han fet les del Pla i l'Escorredor.

 

 

 

Finalment, Gabriel Ferrándiz, coordinador d'Esquerra Unida al País Valencià – Unitat Popular Borriana, s'adreçarà al regidor de Transparència i Participació Ciutadana, Cristofer del Moral, a fi de preguntar pels criteris dels contractes municipals, demanant que s'incorporen aspectes socials, ètics, mediambientals i de consum responsable d'ara endavant.

 

 

 

Des de la Regidoria de Transparència i Participació Ciutadana es recorda que aquells veïns que desitgen participar en els plens en el torn públic de precs i preguntes, hauran de presentar una sol·licitud a l'Ajuntament de Borriana amb les seues dades i la qüestió que desitgen formular, la qual quedarà registrada per rigorós ordre d'entrada, amb almenys 10 dies d'antelació.

 

 

 

El regidor de Transparència i Participació Ciutadana, Cristofer del Moral, ha assenyalat que “en aquest Ple del mes de maig donarem veu, per primera vegada, a la ciutadania de Borriana, que podrà adreçar-se directament a un regidor o regidora per fer-li les preguntes i sol·licituds que crega oportunes. Creiem que aquesta és una via de participació que ens permet conéixer d'una manera més directa les preocupacions i inquietuds dels veïns i veïnes i, en conseqüència, millorar la gestió municipal”.

 

 

 

Per la seua banda, l'alcaldessa de Borriana, ha explicat que “estem molt satisfets amb l'acollida que ha tingut aquest primer ple participatiu. A partir d'ara comptarem amb aquest Escó de la Ciutadania, una eina que ens aproximarà a les preocupacions reals dels nostres veïns i veïnes”.