- Entitats socials i Ajuntament ofereixen formació per a la ciutadania amb l'objectiu de reduir la bretxa digital
- Per a inscriure's a l'última sessió formativa prevista entre el 26 i 29 d'octubre, s'ha d'enviar un correu a igualtat@burriana.es, o bé introduir directament les dades en el formulari: https://docs.google.com/forms/d/e/1faipqlsfl9fv8ktuj0zttvijph08srdvimak1dyjwki2l_rfc6emgtw/viewform.
Més de 50 persones milloren les seues competències digitals a Borriana a través de la formació per a la ciutadania que ofereix l'Ajuntament, juntament amb altres entitats socials, amb l'objectiu de reduir la bretxa digital i donar resposta al major percentatge possible de ciutadans i ciutadanes.
Així, en les formacions directament oferides per l'Ajuntament es dona prioritat a les persones més majors, i entre elles a les dones, per a “donar resposta a la bretxa digital que certifiquen diferents organismes”.
Concretament, la regidoria de Transparència que gestiona Maria Romero, en col·laboració amb els departaments d'Informàtica, Ocupació, i d’Igualtat i Inclusió en coordinació amb la Fundació Àngel Tomàs (FISAT), el Centre de Formació de Persones Adultes Historiador Viciana i l'Agència de Desenvolupament Local, ofereix durant els mesos de setembre i octubre píndoles formatives amb aquesta finalitat.
Segons ha indicat María Romero, “des de fa temps és necessari saber moure's adequadament en un entorn digital”, però en aquests moments la situació derivada de la Covid-19 “l'ha convertit en indispensable”, ha assenyalat.
En aquesta línia, l'edil ha assegurat que resulta “més important que mai disposar de correu electrònic o de signatura digital i saber utilitzar-la per a relacionar-nos electrònicament amb tothom”. A més, ha afegit, “el risc permanent de confinament, així com la disminució en l'atenció presencial o la gestió a través de la cita prèvia de l'Administració ens obliguen a saber moure'ns en un entorn que, fins ara, mai havia tingut tanta presència”.
Per a la responsable de Modernització de la Informació i Transparència, aquesta situació també fa necessari “estar molt informat i conèixer els canals digitals oficials als quals es pot acudir per a informar-nos en un moment en què la informació també ha cobrat especial rellevància”.
Els cursos de formació que ofereix el consistori són de diferents nivells, per la qual cosa una mateixa persona pot realitzar-ne més d'un segons augmenten les seues necessitats i/o competències digitals. FISAT ha realitzat ja la part d'alfabetització digital a prop de vint persones que posteriorment han pogut rebre orientacions de busca d'ocupació a través de la xarxa.
La resta de participants han pogut rebre una formació de nivell més avançat en l’ús del certificat digital i competències de relació amb l'Administració, tramitació de cites prèvies, accés a busca d'informació en les webs d'organismes oficials i aplicacions d'interès per a la ciutadania, com ara Borriana Connecta, GVA Salut i Punt Labora.
També en xarxes socials, que a hores d'ara s'han convertit en els nous butlletins informatius que utilitza l'Administració per a comunicar-se, com ara el twitter, whatsapp o telegram.
Totes aquestes formacions s'han realitzat a l'aula d'informàtica del CMC la Mercè en horari de matí. De fet, encara hi ha pendent una última edició per a la setmana que ve de 20 hores i amb la qual s'obté un certificat acreditatiu, i ha previst poder-ne fer un una altra quan es detecte novament la demanda que sembla haver quedat ja coberta.
Per a inscriure's en l'última sessió formativa prevista, que tindrà lloc a l'aula d'informàtica entre el 26 i el 29 d'octubre de 9h a 14h, s'ha d'enviar un correu a igualtat@burriana.es, o bé introduir directament les dades en el formulari: https://docs.google.com/forms/d/e/1faipqlsfl9fv8ktuj0zttvijph08srdvimak1dyjwki2l_rfc6emgtw/viewform.
Actualment, tindre formació digital ha cobrat una nova dimensió, i ha passat a ser indispensable per a la vida quotidiana. Qüestions més bàsiques com saber fer ús d’un ordinador o poder fer servir un correu electrònic amb eficiència són ara tan necessàries com l'alfabetització. A més, la pandèmia ha accelerat el que ja era un camí iniciat quant a l'accés digital a la informació i la relació per mitjans electrònics amb l'Administració.
Així, s'ha sumat la necessitat de tindre un certificat digital i saber fer-ne ús, poder gestionar la petició de cites prèvies amb les diferents administracions o conèixer quins són els canals d'informació oficials de les administracions així com saber-ne les aplicacions.