- Amb aquests dispositius es millora el servei de seguretat ciutadana i s'agilitza el treball policial
- Ara els agents podran consultar en temps real qualsevol dada necessària sense haver de cridar a la Central
La Policia Local de Borriana comptarà amb 8 tauletes tàctils que l'Ajuntament ha instal·lat en els diversos vehicles del parc mòbil per a millorar el servei de seguretat ciutadana i que estaran operatives des de la setmana que ve, segons ha anunciat l'alcaldessa de Borriana i regidora de Seguretat, Maria Josep Safont.
La iniciativa, que ha suposat una inversió de 10.548 euros, està cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional en el marc del Programa Operatiu de Creixement Sostenible. L'alcaldessa juntament amb el cap de la Policia Local, Francisco Javier Catalán, i la regidora de TIC i Modernització de l'Administració, Maria Romero, han supervisat el funcionament de la nova ferramenta.
Es tracta d'uns dispositius digitals rugeritzats i amb pantalla tàctil capacitiva que, amb un sistema informàtic específic connectat a la xarxa, permeten als agents treballar a peu de carrer de manera dinàmica i segura, i consultar en temps real qualsevol tipus de dada i informació que necessiten sense necessitat de telefonar a la Central.
Amb aquesta instal·lació, ha manifestat l'alcaldessa, “fem un pas més en la implantació de nous recursos que suposen un avanç qualitatiu per als nostres agents”, i ha afirmat que amb recursos com aquests “estalviem en treball i augmentem la productivitat de la nostra Policia que disposa de més temps per a atendre altres serveis a la ciutadania”.
D'aquesta manera, ha indicat Català, la Policia Local de Borriana donarà “una resposta més ràpida, optimitzarà els desplaçaments i les anomenades a la central i serà més efectiva davant les trucades d'emergència”.
Safont ha valorat que des del govern municipal “treballem per a dotar els nostres efectius de les millors ferramentes que faciliten el seu treball i permeten als veïns i veïnes estar més segurs. Si augmentem els recursos i facilitem i agilitzem el seu treball, els nostres agents tenen més temps per a atendre la ciutadania”.
Borriana, ha indicat, és un municipi amb una àmplia extensió geogràfica que compta en el seu terme amb grans espais agrícoles per atendre, “ara els agents locals poden realitzar un treball més àgil i eficient gràcies a la dotació que ha fet el consistori”.
Per part seua, Maria Romero ha assenyalat que amb la incorporació d'aquestes tauletes l'Ajuntament “continua en el seu objectiu d'actualitzar i modernitzar les eines de treball dels servei municipals, i en aquest cas concret de la Policia Local, per a augmentar la productivitat en el seu treball diari i oferir un millor servei de seguretat ciutadana”.
Sistema informàtic de precisió
Aquestes tauletes estan dotades d'una app compatible amb els sistemes operatius Android/iOS, i compten amb un programari modern que connecta, atenent sempre la Llei de Protecció de Dades, amb bases de dades de persones i vehicles que els permet fer un treball més eficaç i eficient en el temps.
El cap de la Policia Local ha destacat, respecte a les característiques de l'Aplicació VinfoPOL en el seu mòdul Mobile, que permetrà als agents treballar “a peu de carrer de manera dinàmica i segura”, així com consultar dades i antecedents de ciutadans i vehicles “tant de la població com d'altres poblacions adherides als convenis de col·laboració”.
Així, entre altres activitats, els agents podran a través de la tauleta digital realitzar fotografies i vídeos, i a més mantindre converses telefòniques directament amb les persones que requereixen intervenció, amb la qual cosa “s'eliminen intermediaris, s'intensifica la immediatesa i agilitat i s'augmenta considerablement la capacitat operativa de resposta”, ha subratllat Català.
Igualment, amb els dispositius es poden gestionar les tasques que els han sigut assignades en la planificació diària, indicant el seu inici i la seua fi i creant el posterior Part de Novetats. D'aquesta manera, tant el cap del servei com els operadors de sala, estaran informats de les patrulles que estan ocupades en algun servei i aquelles que estan lliures per a assignar-les a possibles emergències.
També ha apuntat Català que a més de disposar d'una connexió segura, en estar totalment integrada amb VinfoPOL, les operacions que es realitzen en el dispositiu “es reflectiran automàticament en VinfoPOL i viceversa” i es podran realitzar consultes amb la DGT per a obtindre dades de vehicles i accés a la base de dades de la Policia Local.