L'Ajuntament de Borriana ha reunit este matí els agents econòmics, tècnics i polítics per a analitzar les mesures preses pel consistori i proposar altres per a activar i reconstruir l'economia local quan finalitze el confinament i per a garantir el futur econòmic del municipi.
Així, ha decidit crear un grup de treball coordinat pel consistori amb tècnics externs i especialistes per a analitzar les propostes pròpies i les d'altres municipis sobre la promoció econòmica, empresarial i comercial de la ciutat per a quan siga una realitat el desconfinament. Posteriorment, els grups polítics i els tècnics municipals les analitzaran per tal de comprovar-ne i estudiar-ne la viabilitat econòmica i administrativa.
La reunió ha començat amb la intervenció de l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, que, després d'agrair la presència als participants, ha explicat i ha quantificat les mesures preses fins ara, que es poden consultar en la pàgina web municipal. A més, ha afegit unes altres mesures que s'estan valorant econòmicament i legalment, com ara, el bo per a la compra en el comerç local, o les aportacions o mesures fiscals que es podrien realitzar a comerços i a autònoms, entre d'altres.
En la comissió de treball han participat els portaveus de tots els grups municipals, regidors de les àrees implicades, el director del Servei Territorial de Comerç de Castelló; José Luis Guillamón, el responsable de Comerç Interior de la Cambra de Comerç de Castelló; Francisco García, el tècnic de desenvolupament empresarial i emprenedoria del Centre Europeu d'Empreses Innovadores (CEEI) de Castelló, Luis Miguel Batalla, el president Federació de Comerç, Emilio Dávila, el secretari de l'Associació d'Hostaleria de Borriana, Pedro Sancerni, i tècnics municipals.
L'alcaldessa ha recordat que el consistori a través de la regidora de comerç, Sara Molina, des de l'inici de l'estat d'alarma ha mantingut contínues reunions amb la Federació de Comerç de Borriana per a, des de “la unitat, el consens i el diàleg articular les mesures econòmiques que permeten impulsar l'activitat comercial del municipi i combatre els efectes negatius de l'epidèmia sanitària del coronavirus”.
Fruit d'aqueix treball, ha indicat, ja s'han posat en marxa algunes accions, per exemple, la promoció de la venda a domicili, l'impuls d'una plataforma comercial, Borriana és mou, per a ajudar a potenciar el comerç local una vegada s'inicie el desconfinament i una campanya de conscienciació sobre la necessitat de confiar en el comerç local.