La regidoria compta amb una nova imatge elaborada per la dissenyadora borrianenca Amparo Saera que ha realitzat un complet estudi previ per a utilitzar els elements més idonis i identificatius a l'hora de confeccionar el nou Imagotip
El regidor de Medi ambient, Bruno Arnandis, la dissenyadora Amparo Saera i l'artista J.C de la Torre “Artinwreck” han presentat avui la nova imatge del departament de Medi Ambient municipal així com la campanya de conscienciació i sensibilització especialment pensada per als mesos d'estiu. Ha sigut el màxim responsable municipal a nivell mediambiental, Bruno Arnandis, qui ha començat explicant que “després d'una anàlisi prèvia sobre l'interès que en els últims dos anys estan despertant les activitats i programacions de la regidoria de Medi Ambient, el seguiment massiu que a través de les xarxes s'està vivint en la regidoria, vam creure que era el moment idoni per a encarregar un nou disseny per a la seua imatge, més modern, més atractiu i amb major capacitat de reflectir en un Imagotip la diversitat de flora, fauna i espais naturals de Borriana”. A continuació ha sigut l'encarregada de dissenyar aqueixa nova imatge, la dissenyadora Amparo Saera qui ha realitzat una exhaustiva explicació sobre “el procés tant de recollida d'informació prèvia com de posterior disseny, ja que vam entendre que calia fer un pas més i anar més enllà d'un simple logotip, per això el resultat final és el reflex de combinar diferents imatges representatives del medi natural que envolta a Borriana amb el propi nom de la regidoria, la qual cosa deriva en el que coneixem com un Imagotip”. Segons explicava Saera “existeixen diverses possibilitats depenent de la marca que es desitge reflectir en una imatge, i si les grans marques poden optar per un isotip en el qual una imatge o uns determinats colors ja serveixen per a identificar-la, en el cas de la regidoria de Medi Ambient calia combinar imatge i lletra perquè quedara perfectament identificable. Així, ens trobem amb una línia que creua tot l'imagotip i que correspon al recorregut que dibuixa el Clot de la Mare de Déu o Estany de la Vila, mentre que en la part superior s'incorpora la imatge d'una planta endèmica de Borriana com és la Centaurea x sanchisiana malvarosae, una espècie molt propera el que es coneix de forma comú com “margeneres” o “punxeres” i que va ser catalogada per primera vegada a Borriana, amb el que aconseguim que l'imagotip reflectisca molt millor les característiques pròpies de l'entorn físic de la nostra ciutat”.
Però a més, dins de la presentació de la nova imatge de la regidoria, també s'ha volgut fer pública la campanya per a l'estiu de 2018 sobre “la perillositat i riscos que suposa dipositar brossa, i especialment plàstics, en les nostres platges o paratges naturals”, com explicava Arnandis. Al seu costat, l'encarregat de realitzar la imatge de la campanya, J.C de la Torre “Artinwreck”, explicava que “abans d'iniciar el disseny de la campanya vam realitzar un xicotet procés de briefing perquè quedara clar que volíem incidir en la perillositat d'abocar o dipositar plàstics prop del mar, per això la imatge va acabar sent un peix format per diferents residus d'aquest material que vam trobar sobre les mateixes platges de Borriana”. A més, també ha afegit que “l'objectiu era fer que la campanya fora cridanera a nivell d'imatge, per això també s'incorpora una línia groga que creua tot el cartell a manera d'advertiment, la qual cosa sumat a la paraula “perill” evidència amb una simple mirada eixe risc que volem traslladar a la ciutadania sobre l'abandó de plàstics i restes en la nostra costa”. Finalment, tots dos dissenyadors han volgut “agrair de forma especial a l'Ajuntament de Borriana, i en concret a la regidoria de Medi Ambient per apostar per artistes o professionals del disseny de Borriana, ja que entenem que per coneixement de l'entorn i per la capacitat de comunicació directa, les campanyes d'imatge o publicitàries que es realitzen tenen molta més capacitat de conscienciació i d'arribada al conjunt de la ciutadania”.