El Plan  de Movilidad Urbana Sostenibre recibe el informe ambiental favorable de la Generalitat Valenciana
  • Tancar al trànsit el Pla els caps de setmana, convertir en zona de vianants els carrers del centre, rutes per als vianants i escolars i alternatives de pàrquings intermodals, són algunes de les propostes incloses en el projecte


L'esborrany del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Borriana ha rebut Informe Ambiental i Territorial Estratègic favorable de la Generalitat Valenciana, segons ha anunciat el regidor d'Ordenació del Territori i Sostenibilitat Mediambiental, Bruno Arnandis, el qual ha mostrat la seua satisfacció perquè suposa “poder continuar amb la redacció definitiva per a l’aprovació i la implementació”.

Es tracta, ha explicat, d'un projecte que forma part de l'Estratègia Edusi, cofinançada en un 50% per la Unió Europea amb fons FEDER en el marc del Programa operatiu de creixement sostenible 2014-2020, i que arreplega un conjunt d'actuacions amb l'objectiu de “millorar l'accessibilitat de les zones urbanes i oferir una mobilitat i un transport sostenible i d'alta qualitat”.

Tancar al trànsit la zona del Pla els caps de setmana, convertir en zona de vianants els carrers del centre, rutes per als vianants i escolars i alternatives de pàrquings intermodals, són algunes de les propostes contemplades per l'empresa ENGITEC, encarregada de la redacció del projecte després dels resultats del diagnòstic realitzat en el municipi per a la redacció del PMUS.

A més, entre els suggeriments del PMUS extrets de l’anàlisi de la mobilitat realitzat en el municipi, Bruno Arnandis ha destacat la que planteja tancar al trànsit els caps de setmana el Pla perquè siga per als vianants i, a més, convertir en zona de vianants altres carrers del centre, entre els quals trobem el Racó de l’Abadia, Sant Cristòfol, els Placetes, Comunitat de Regants, del Forn de la Vila, Vicent Forner, del Salvador, entre d’altres.

Les principals raons per a la conversió en zona de vianants, segons ha explicat el regidor de l'àrea serien “la millora dels itineraris a peu per a les persones i de la trama urbana i crear un punt d'atracció i de dinamisme comercial, a més de reduir els nivells de contaminació”.

Per a pal·liar la falta d'estacionaments i com a alternativa a la conversió en zona de vianants de carrers es proposen pàrquings intermodals que hauran de tindre, entre altres característiques, “capacitat per a contindre el nombre necessari de vehicles, situar-se estratègicament en cada corredor d'entrada a la ciutat i tindre un disseny que facilite l'accés i l’eixida cap a les avingudes principals”.

Una altra de les propostes contemplades és la creació de rutes escolars, imprescindible per a fomentar l'autonomia i la mobilitat per als vianants escolars, garantint la seguretat viària en tots els mitjans de transport. Cada ruta tindrà les seues parades on els escolars acudiran en l'horari establit i estaran senyalitzades amb senyalització vertical.

Amb això, ha assegurat Arnandis, es pretén “millorar la qualitat de vida de les persones, recuperant els espais públics per a les persones, millorar la seguretat viària i combatre la sinistralitat” i, també,” adequar l'accessibilitat a serveis, usos urbans i equipaments per a tots els col·lectius”.

Al mateix temps, amb el Pla es vol impulsar i incentivar els vehicles menys contaminants i fomentar l'ús d'energies netes i renovables, “aplicant les Noves Tecnologies en la gestió de la mobilitat, reduint les emissions de gasos contaminants, el nivell de soroll i el consum energètic basat en combustibles fòssils”, ha precisat.

Per a la realització del diagnòstic de l'estudi de mobilitat urbana de la ciutat es va sol·licitar la col·laboració de la ciutadania amb el propòsit que fora “el més precís possible i poguera respondre a les vertaderes necessitats dels veïns i les veïnes, així com reforçar els punts forts i resoldre les mancances”.