El Peix de Borriana presente en Fitur 2022
  • L'Ajuntament ha presentat en la Fira la nova marca “Peix de Borriana” per a posar en valor l'artesania del sector pesquer i els seus productes i amb la intenció futura de crear una denominació d'origen

  • En la zona de showcooking Borriana ha cuinat un arròs melós amb llangostins, canana i coents


El Peix de la Llotja de Borriana i els coents han sigut avui els protagonistes principals en la fira Internacional de Turisme Fitur 2022 que se celebra aquesta setmana a Madrid i que s'ha convertit aquests dies en el centre neuràlgic de les propostes turístiques.

La presència del municipi en Fitur, a més, destaca enguany amb l'estímul d'una demostració culinària en directe que ha tingut lloc avui, amb productes de la llotja del peix de Borriana com a estreles indiscutibles, juntament amb el coent, que ha sigut degustat i valorat pels assistents a la fira.

En la cita han estat presentes la regidora de Turisme i Comerç, Sara Molina, i el primer tinent d'alcalde i regidor de Zona Marítima, Vicent Aparisi. En la zona de showcooking, el professor de la Xarxa de CdT, Joan Clement, ha cuinat un arròs melós elaborat amb llangostins i canana, amb un toc singular amb la incorporació del coent, un producte pràcticament exclusiu de la capital de la Plana Baixa.

L'arròs de Borriana ha causat sensació i ha sigut la delícia de totes les persones que han pogut assaborir-lo. Durant el temps de l’elaboració i la degustació, el cuiner ha combinat la gastronomia amb la història i les peculiaritats dels productes frescos i genuïns de Borriana i les diferents ‘bondats’ de la ciutat.

La marca “Peix de Borriana”

En la cita madrilenya Molina i Aparisi han aprofitat per a presentar la nova marca “Peix de Borriana” creada per l'Ajuntament per a millorar i fomentar la promoció dels productes pesquers provinents de la llotja, “una marca que pose en valor l'artesania del sector pesquer i que impulse els seus productes a una venda més favorable, i amb la intenció d'arribar a crear una denominació d'origen”, han assegurat.

Per als representants municipals, “un dels nostres avantatges competitius és la nostra gastronomia de qualitat basada en els productes frescos de la nostra llotja, i Fitur és un aparador perfecte per a aquesta simbiosi", han manifestat, i han agraït a tots dos sectors la seua implicació.

Unir la promoció gastronòmica a la del sector pesquer local, comptant amb la col·laboració de la Confraria de Pescadors de la localitat, li confereix autenticitat i una qualitat extraordinària. Anar units sempre suma", han assegurat.

Per a promocionar la marca “Peix de Borriana”, han valorat, el consistori proposa diferents accions que s'estan treballant i que s'implementaran posteriorment a mitjà i a llarg termini, “tenint en compte els diferents agents socials que permetran situar els productes del port de Borriana en l'estàndard de qualitat que es mereixen: hostaleria, supermercats, confraria, que són part important per a expandir aquesta marca”.

La primera activitat, han explicat Molina i Aparisi, ha sigut el registre de la marca “Peix de Borriana”, juntament amb la creació d’una imatge identificable, en la qual s'ha utilitzat una tipografia idònia amb un color que reflecteix els contrastos que podem trobar en la mar que banya Borriana, verds aturquesats que formen una imatge recognoscible, precisa i concreta del que vol expressar”.

Actualment, han continuat, “s'estan dissenyant les estratègies per a donar a conèixer la marca, així com la gestió dels agents socials que poden afavorir el principal objectiu d'aquest projecte, que no és cap altre que promocionar la pesca de la nostra localitat”. També s'està treballant en un estudi de mercat per a “minimitzar les febleses i amenaces del sector, per a aprofitar les oportunitats i fortaleses que ens brinda”.

Les activitats per a dinamitzar la cultura, la història, el patrimoni i la gastronomia han sigut les principals bases amb les quals l'Ajuntament de Borriana ha estat present aquests dies en la nova edició de la Fira Internacional de Turisme, i on, la gastronomia, les festes i les seues platges han tingut també un paper molt destacat.