Triats per les persones comensals que han votat els seus favorits, tant a través de l'app Rutappa com del passaport

En aquesta edició han participat 16 establiments, s'han servit un total de 10.558 unitats de tapes, amb un impacte econòmic d’almenys més de 42.200 euros

S'han sortejat els dos premis consistents en l'estada de dos dies, una nit, per a dos persones en règim d'allotjament i desdejuni en el B&B Alqueria Calatrava i sopar en el Restaurant Cercle Fruiter i en el Restaurant Nàutic

 

El primer premi aconseguit pel major nombre de vots dipositats per les persones comensals de la Ruta de la Tapa 2022 de Borriana ha sigut Flamingo Coffee per la seua elaboració “Flamingo’s a la mar”, mentre que la segona tapa més votada ha sigut una “Coca fumada de la nostra llotja amb caviar de Xerès” confeccionada pel Cercle Fruiter, el tercer lloc ha sigut per a Nautilus gràcies a la seua tapa “Canana en ceba confitada amb tocs cítrics”.

La regidora de Turisme, Sara Molina, ha donat a conèixer els resultats de les votacions en aquesta onzena edició de la Ruta de la Tapa que es va celebrar del 29 d'abril al 29 de maig a la ciutat i en què es van servir més de 10.500 tapes en els 16 establiments hostalers de la localitat que participaven, oferint les seues propostes gastronòmiques amb una beguda per només 4 euros.

Com tradicionalment, aquests premis es decideixen per votació popular, i són els mateixos comensals que han degustat i gaudit de les propostes gastronòmiques de la Ruta de la Tapa els que han decidit amb els seus vots les tres millors tapes d’aquesta onzena edició, tant a través de l'app Rutappa com del passaport.

Al tancament de l'edició de la consolidada proposta gastronòmica de l'Ajuntament de Borriana, Molina ha volgut agrair el treball de totes les persones implicades en la Ruta de la Tapa 2022, tant des de l'Oficina de Turisme per tota l'organització prèvia que comporta, com als 16 restaurants participants i, també, a les empreses i marques patrocinadores que permeten poder lliurar els premis després de les votacions, com el B&B Alqueria Calatrava, el Restaurant Nàutic i el Restaurant Cercle Fruiter.

Els bars i restaurants que han participat amb les seues innovadores propostes gastronòmiques en aquesta onzena edició de la Ruta de la Tapa de Borriana han sigut Al Natural, El Grill Negre, Cafeteria el Raval, Gastro-Bar Ca la Rosa, Cafeteria la Placeta, Bar Maruja, La Pata Coja, Tin & Pot, Coppelia Bonica, Salva Wings, Nautilus, Restaurant Nàutic, Flamingo Coffee, El Racó de Claudia, Restaurant Casino Caixa Rural i Restaurant Cercle Fruiter.

Sorteig Ruta de la Tapa

A més, entre les persones que han participat en la ruta i han votat a través del llibret, passaport, una vegada aconseguits vuit segells emplenats en cada establiment, s'ha sortejat un premi que consisteix en l'estada de dos dies, una nit, per a dos persones en règim d'allotjament i desdejuni per a dos persones en el B&B Alqueria Calatrava i sopar en el Restaurant Cercle Fruiter i en el Restaurant Nàutic.

Els que han preferit votar a través de l'aplicació Rutappa participaven en el sorteig d'una estada per a dos persones per a dos dies, una nit, en règim d'allotjament i desdejuni, en el B&B Alqueria Calatrava i sopar en el Restaurant Cercle Fruiter.

Des de l'Oficina de Turisme de Borriana ja s'ha informat les persones afortunades en el sorteig que premia els i les comensals. Així, amb el sorteig de passaports, José Domingo Navarro ha sigut el guanyador de l'estada en l'Alqueria de Calatrava i sopar en el Restaurant Nàutic en ser extret el que va depositar, i Juan B. A. ha sigut el guanyador de l'estada en l'Alqueria Calatrava i el sopar en el Restaurant Cercle Fruiter per ser el seu número de telèfon el que figurava amb el número 180 en la llista dels que van votar per l'app, número que va ser extret a l'atzar.

Segons ha explicat Sara Molina, “encara que enguany s'han involucrat menys bars i restaurants, després de la complicada situació que s'ha travessat en els dos últims anys amb la pandèmia, el resultat no pot ser més positiu, vist el nombre de plats servits, s'ha aconseguit molt bones xifres d'impacte econòmic”.

I és que, segons ha destacat, “estem més que contents amb el balanç ja que les xifres mostren una bona acollida i un impacte econòmic d’almenys més de 42.200 euros en global per als establiments, a més de la difusió aconseguida”.