Des del divendres 28 d'abril fins al pròxim 28 de maig, es podran degustar les tapes especialment dissenyades i elaborades per cadascun dels restaurants i bars

 

El Saló de Plens de l'Ajuntament de Borriana ha sigut el lloc triat per a la presentació de la que ja és la vuitena edició de la Ruta de la Tapa de Borriana, que cada any ha anat creixent tant en nombre d'establiments participants com en el de clients que es decideixen a participar i utilitzar el seu “passaport” per a votar per les millors i participar en el sorteig dels regals que es realitzarà una vegada finalitzat el certamen. Així ho ha manifestat el regidor del departament de Turisme de l'Ajuntament, Santi Zorío, qui en la presentació ha parlat de “la satisfacció de vore com cada any la Ruta de la Tapa creix i creix sense parar, fins arribar a una xifra rècord de participants com la que tindrem enguany, ja que seran un total de 43 restaurants els que s'han volgut unir a la iniciativa”. Precisament una quinzena dels i les responsables de cadascun dels establiments participants han volgut estar presents avui en la presentació oficial d'una Ruta de la Tapa que començarà a partir de la vesprada-nit d'aquest mateix divendres. El mateix Zorío ha volgut “agrair l'esforç i el treball extra de cadascuna de les persones que treballen en l'elaboració i disseny de les tapes i que fan que cada any siga més participativa i supose un impacte econòmic encara major per a la nostra ciutat”.

Des d'aquest mateix divendres i fins al pròxim 28 de maig, Borriana es convertirà en la capital de la Tapa gràcies a que per primera vegada en la seua història, s'han superat les 40 inscripcions de restaurants participants, en el que Zorío ha titllat com “un èxit previ a l'inici del certamen, que esperem que tinga la seua continuïtat en la participació de veïns i veïnes de Borriana i també de totes aquelles persones que durant el mes de maig decidisquen acostar-se fins a la nostra ciutat per a formar part de la qual ja és La Ruta de la Tapa amb més participants en totes les comarques del nord”.

Per a consultar tant les elaboracions que cada restaurant ha preparat, com els establiments participants, tan sols cal consultar l'enllaç de la pàgina web municipal: http://www.burriana.es/ayuninf/destacados/2017-04-RutaTapa.pdf 

Les xifres totals dels catorze restaurants participants en el certamen culinari superen els 61.000 euros en la seua tercera edició

 

La tercera de les edicions de les Jornades Gastronòmiques del Polp i la Sèpia de Borriana han superat tots els rècords en la totalitat dels paràmetres analitzats després que aquesta mateixa setmana es tancara el període de celebració del certamen en el qual els 14 restaurants de la ciutat han servit menús temàtics amb el polp i la sèpia com a protagonistes. Així es desprèn de les dades oferides pel servei TouristInfo de Borriana que ha fet públics els resultats després dels tres caps de setmana en els quals s'han desenvolupat les jornades.

La primera de les dades que deixa ben clar l'èxit rotund de les jornades correspon a l'impacte econòmic global en la totalitat d'establiments participants, que en aquesta edició de 2017 ha arribat als 61.831,20 euros, molt per damunt i quasi triplicant la xifra de l'any anterior en la qual a penes va superar els 22.000 euros. Així ho ha destacat el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Borriana, Santiago Zorío, que ha manifestat que “estem més que satisfets amb aquesta tercera edició de les Jornades, ja que tant els restauradors com aquelles persones del departament que han organitzat el certamen han realitzat un gran treball, la qual cosa s'ha vist perfectament reflectida en la massiva participació de la ciutadania, que ha sigut molt superior a les dues edicions anteriors”.

El Restaurant Savarín, Restaurant Scala, Restaurant Rita&Pepa, Arroseria Taperia Casa Ramón, Restaurant L'Arenal, La Blava Restaurant, Restaurant Casa Lola, Pizzeria Pinocchio, Restaurant San Marino, Restaurant Club Nàutic, Restaurant Mestral, Bombora's Gastro-Heladería, Restaurant Da Paolo i Casa Rosa han oferit menús que anaven entre els 17 i els 22 euros, mantenint els preus de les dues edicions anteriors, però aconseguint que la participació haja sigut molt major, la qual cosa confirma que “les fins a quatre jornades gastronòmiques que celebrem anualment a Borriana segueixen creixent tant en el nombre de participació de restaurants com de petició per part de la clientela dels menús especialment elaborats, per la qual cosa cal felicitar tant als mateixos establiments per la seua implicació com a les persones del departament de Turisme que s'han encarregat de l'organització i promoció del certamen”, com ha conclòs Zorío. A més, enguany s'ha volgut i aconseguit impulsar encara més la participació en les jornades amb la celebració, per exemple, d'una demostració culinària i posterior degustació de polp que es va celebrar en plenes jornades en el CMC La Mercè, així com la creació del guardó “Polper d'Honor” que per primera vegada s'ha lliurat enguany i que encara ha ajudat més a la promoció i èxit de les Jornades Gastronòmiques del Polp i la Sèpia de Borriana. 

La regidoria de Turisme i l'empresa encarregada de la redacció del projecte es reuneixen amb hosteleros, comerciants, associacions, sindicats i representants per donar a conèixer els detalls del nou Pla

 

El Saló de Plenaris Municipal ha acollit la sessió informativa programada per la regidoria de Turisme de l'Ajuntament de Borriana per donar a conèixer els primers detalls sobre el Pla Estratègic de Turisme que després de més de deu anys sense aplicar-se a la ciutat s'ha redactat de nou i començarà a ser una realitat en les properes setmanes. Tal com ha explicat el màxim responsable de l'àrea a Borriana, Santiago Zorío, “es tracta d'oferir una visió general sobre les possibilitats, projectes i iniciatives que s'han redactat en el nou Pla, i així que el conjunt d'agents socials de la nostra ciutat puguen fer les aportacions i canvis que creguen que poden ser beneficiosos a l'hora de dur a terme la seua aplicació”.

La sessió informativa ha estat coordinada i dirigida pel representant de l'empresa encarregada de l'anàlisi i redacció del Pla, Solucions Turístiques Consultoria i Màrqueting, Alberto Galloso. En aquesta primera trobada s'ha parlat sobre un “enfocament general del projecte, per més tard, fer una divisió de l'organització del treball a realitzar i així poder establir un calendari d'actuacions que s'iniciarà el proper dia 7 amb les primeres taules de treball”. Perquè precisament tots els agents socials que tinguen relació directa amb el desenvolupament turístic local, s'ha convidat tant a aquesta sessió informativa com a les taules de treball posteriors a col·lectius com la Federació de Comerç, l'Associació d'Hostaleria, la Federació de Falles, les associacions veïnals, el CEAM, diverses ong's, sindicats o la mateixa Cooperativa Agrària Sant Josep. Tal com ha conclòs Zorío al final de la sessió celebrada a l'Ajuntament, “es tracta d'informar i, alhora, implicar a tots i cadascun dels sectors econòmics i socials de Borriana en el desenvolupament d'un Pla Estratègic de Turisme que feia massa anys que hagués hagut de ser redactat i aplicat a la nostra ciutat, i que, per fi, en aquest 2017 podem començar a desenvolupar per millorar tant la nostra oferta turística com els productes que puguen oferir les empreses de la nostra ciutat”. 

Tan sols durant el primer cap de setmana que va coincidir amb el fort temporal registrat a Borriana, es van superar els 300 menús servits en el conjunt dels onze restaurants participants

 

La regidoria de Turisme de l'Ajuntament de Borriana ja disposa de part de les xifres d'impacte de la vuitena edició de les Jornades Gastronòmiques de la Taronja i la Clemenules, i ha volgut fer-les públiques per «mostrar la implicació tant dels restauradors com de la clientela que, un any més, es decanta per aquesta opció a l'hora de triar entre els menús que han preparat especialment els onze establiments participants», tal com ha recordat l'edil de l'àrea, Santiago Zorío.

Les Jornades Gastronòmiques de la Taronja i la Clemenules que aquest any  s'han tornat a fer extensibles i es programen en les poblacions veïnes de Moncofa, Nules, La Llosa i Almenara s'ha consolidat a la capital de la Plana Baixa com una de les opcions més seguides dins del llistat de certàmens gastronòmics que se celebren a la ciutat al llarg de l'any. Tan sols cal fer un cop d'ull a les xifres del primer cap de setmana de celebració de les Jornades per comprovar-ho. Es van iniciar divendres passat dia 20 de febrer en fins a onze restaurants de Borriana, com són La Cabanenca Gastrocarnisseria , el Cercle Fruiter, la pizzeria Dóna Paolo, el Restaurant Mestral, el Restaurant El Morro, el Restaurant San Marino, Savarin Arrosseria Restaurant, Scala Restaurant, Pizzeria Ristorante Pinocchio, .Restaurant Nàutic Borriana, i La Taverna de Ricardo, i en tan sol tres dies d'oferta dels menús especials, es va aconseguir atreure a un total de 309 comensals que van triar els plats en els quals els cítrics són protagonistes. Així, l'impacte econòmic total de tan sols el primer cap de setmana de celebració de les Jornades supera els 6.000 euros, ja que el preu mitjà dels menús oscil·la entre els 19 i els 20 euros. Tal com ha destacat Zorío, “no havíem tingut sort amb les condicions meteorològiques, ja que precisament el dia d'inici de les Jornades va coincidir amb el primer dia del temporal que durant tres dies va afectar fortament a Borriana. Encara així, la primera de les anàlisi no pot ser més positiva, i si en aquests tres dies es van superar els 300 menús servits, esperem que al final d'aquesta setmana, el dia 5 de febrer, quan es donen per tancades les jornades, la xifra haja seguit creixent i tornem a concloure que un any més han estat un èxit organitzatiu i de participació”. 

Un any més, el certamen culinari se celebra de forma conjunta amb els municipis que conformen la marca Castelló Sud, i a més de Borriana, Moncofa, Nules, La Llosa i Almenara també oferiran menús temàtics

 

La regidoria de Turisme de l'Ajuntament de Borriana ha donat a conèixer tots els detalls de la que ja és la vuitena edició de les «Jornades Gastronòmiques de la Taronja i la Clemenules» que a partir del cap de setmana vinent tindran lloc en diferents poblacions que es troben englobades dins de la marca turística Castelló Sud. Tal com ja s'ha fet en ocasions anteriors, la celebració de les Jornades s'amplia als municipis de Nules, Moncofa, La Llosa i Almenara, que després de la bona experiència i els resultats de participació d'altres edicions, no han dubtat a tornar a proposar als seus establiments de restauració l'elaboració d'un menú especial per a la celebració del certamen culinari.

Segons ha detallat el regidor de l'àrea turística a Borriana, Santiago Zorío, les Jornades dedicades a la Taronja i la Clemenules creixen cada any tant a Borriana com en la resta de municipis de l'àrea de Castelló Sud que s'han anat sumant a la iniciativa. En aquesta ocasió Borriana aconseguirà la no gens menyspreable xifra d'onze restaurants que oferiran el menú especial, mentre que Moncofa també ha seguit sumant participants amb un total de nou i La Llosa i Nules n'aportaran dos, i Almenara un total de cinc establiments».

Els primers menús en els quals la Taronja i la Clemenules seran l'ingredient que marcarà cadascun dels plats començaran a servir-se divendres que ve 20 de gener, i els comensals que es decidisquen per provar algun dels menús elaborats especialment per a l'ocasió podran participar en les jornades fins al dia 5 de febrer. A Borriana, els restaurants participants són

La Cabanenca Gastrocarnisseria , el Cercle Fruiter, la pizzeria Da Paolo, el Restaurant Mestral, el Restaurant El Morro, el Restaurant San Marino, Savarin Arrosseria Restaurant, Scala Restaurant, Pizzeria Ristorante Pinocchio, Restaurant Nàutic Borriana, i La Taverna de Ricardo. Els preus dels menús van des dels 16 als 25 euros, per la qual cosa aquelles persones que es llancen a participar de les Jornades Gastronòmiques podran trobar una infinitat d'elaboracions com sashimi amb vinagreta de taronja, amanida de clemenules amb formatge fresc, broquetes de llagostins amb mango i navelina, carpaccio de tonyina amb cítrics o foie micuit amb taronja caramel·litzada. Són solament alguns de les desenes de plats elaborats pels restauradores de Borriana que tal com ha recordat Zorío «de nou han mostrat una predisposició total a participar d'unes jornades que vuit anys després de la seua primera edició no han parat de créixer i que de nou esperem que suposen un gran atractiu tant per a visitants com per a la ciutadania de Borriana, que segur que torna a respondre provant els menús a l'esforç que es fa des dels establiments, i a la crida de la regidoria de Turisme a seguir consumint els nostres productes a la nostra ciutat». 

 

El regidor de Turisme, Santiago Zorío, es mostra “molt satisfet de vore com en dos anys ja hem assentat un certamen culinari que, de ben segur, tindrà una llarga vida a la nostra ciutat”

 

Les Jornades de Sabors Tradicionals celebrades a Borriana durant el passat mes han suposat un impacte tan econòmic com de promoció i difusió de la imatge de la ciutat que el regidor de l'àrea organitzadora, Santiago Zorío, ha qualificat com a “molt positiu tant per als establiments que es van animar a participar com per a la imatge de la ciutat i de la marca “Coents de Borriana” que en aquesta ocasió ha sigut el producte estrella de les jornades”. 

Una vegada analitzades les xifres i dades a través de l'Oficina de Turisme Municipal, l'impacte econòmic total pels restaurants i establiments participants s'ha elevat fins els 15.684,50 euros, i tenint en compte que el preu mitjà dels menús era de 19 euros, “les xifres són fins i tot superiors al que esperàvem abans de començar les Jornades, el que és un reflex perfecte tant del treball realitzat pels restauradors a l'hora de dissenyar els menús, com de la devoció que tant els veïns i veïnes de Borriana com els visitants tenen per un producte tan especial com el Coent de Borriana”, tal i com ha manifestat Zorío. 

Cal recordar que les Jornades de Sabors Tradicionals s'encetaren el passat 2015 amb una primera edició dedicada al Suquet de Peix i els productes marins procedents de la Llotja de Borriana. En aquesta segona edició celebrada en 2016, la regidoria de Turisme va apostar per un dels productes més identificatius de la ciutat, com són els coents. “Tot i que poguera parèixer més difícil elaborar menús complets amb el coent com a protagonista, els restauradors han treballat dur per oferir plats molt elaborats i amb un resultat final exquisit, que n'acaben sent la causa de la més que positiva resposta per part dels clients que tiren provar el menú de les Jornades”. 

Els restaurants i establiments participants en aquesta darrera edició han estat l'Arroseria Tapería Casa Ramón, la Pizzeria Pinocchio, el Restaurante Náutico, Rita & Pepe, Scala Restaurant i La Cabanenca, que han pogut comprobar com en els darrers mesos el coent de Borriana ha viscut tota una revolució pel que fa al seu coneixement i venda més enllà de la ciutat de Borriana. Després que el Consell atorgara la distinció CV de producte de qualitat i artesanal, i del pas dels productors borrianencs per la darrera Gastrónoma celebrada a la Fira de València, la regidoria de Turisme va decidir que era el producte perfecte per a es Jornades d'aquest any. I les xifres, amb un total de més de 800 menús servits demostren que la decisió “ha sigut més que encertada, i que en poc de temps, hem aconseguit situar el coent i la imatge de Borriana en el lloc que li correspon tant pel que fa a la distribució com en l'augment de vendes del producte”, com ha conclòs el mateix Zorío. 


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont i el regidor de Zona Marítima van participar de la inauguració d'una setmana que “segueix posant en valor el potencial que ofereix el litoral de la ciutat tant a nivell turístic, com d'oci o d'aprenentatge pels més joves”


Malgrat la pluja caiguda durant l'última jornada en la totalitat del terme municipal de Borriana, la Setmana del Mar organitzada pel Club Nàutic de Borriana segueix avant i continua desenvolupant la seva programació que cada any atreu a més gent al voltant d'unes activitats pensades per a tot tipus de públic.
Durant tota una setmana, el Club Nàutic de Borriana prepara tot un seguit de activitats que combinen el entreteniment de xiquets i joves amb la celebració dels reconeguts concursos de pesca i vela o les nits gastronòmiques, ja que cada jornada es tanca amb un paiporta o algun tipus de trobada al voltant de la taula on els participants en la Setmana del Mar poden repassar el més destacat del dia o reposar forces de cara a la següent jornada.
Des que dissabte passat dia 6 s'iniciés la primera de les jornades de la qual ja és la trentaquatrena edició del Trofeu de Pesca Ciutat de Borriana, els participants han anat endinsant-se en el mar cada dia fins que el proper dia dissabte i a partir de les nou i mitja de la nit es fagen públics els guanyadors i es realitze el lliurament de trofeus.
Cadascuna de les set jornades en les quals es desenvolupen les activitats està repleta d'ofertes de tot tipus per a aquells que desitgen conèixer o gaudir d'una programació centrada en la posada en valor i el coneixement de la ciutadania de les potencialitats de la zona marítima borrianenca. Tal com manifesta l'alcaldessa de Borriana Maria Josep Safont, “durant tota una setmana s'ofereixen activitats de tot tipus que suposen un gran recolzament a l'hora de donar a conèixer les possibilitats d'oci, turisme, esport o ciència al voltant del món marítim. Per tant, seguir situant a Borriana com a referent en aquests camps és d'agrair per tots aquells que participen de forma directa en l'organització de la Setmana del Mar”.
Concursos subaquàtics per a xiquets i xiquetes, xerrades sobre esports com la vela, trobades gastronòmiques, concursos de dibuix o de paelles i els citats i reconeguts trofeus de Vela, celebrat divendres passat, i el de Pesca que es desenvolupa durant tota la setmana, han centrat l'atenció de tots aquells amants del món marítim que dissabte que ve es donaran de nou cita per tancar la XVIII Setmana del Mar amb el lliurament dels trofeus als guanyadors dels diferents concursos i realitzar un últim paiporta de comiat.

Aquest any el certamen culinari s'ha allargat durant tot un mes i s'ha duplicat tant el nombre de menús servits com l'impacte econòmic directe per als restaurants

Els serveis tècnics de l'àrea de Turisme de l'Ajuntament de Borriana han fet públics els resultats econòmics i estadístics de les III Jornades del Llagostí a Borriana, que de nou han superat tant el nombre de menús servits per cadascun dels set restaurants participants, com els ingressos percebuts pels establiments participants.

En les jornades gastronòmiques que tenen com a objectiu tant la dinamització del món de la restauració a Borriana com la posada en valor dels productes locals arribats des de la mateixa llotja del Port Borrianenc, la xifra total de menús servits pels set establiments ha arribat fins a 2.544, el que suposa una mitjana de 363 menús servits durant el mes en que s'ha allargat el certamen. En aquesta ocasió han estat set els restaurants participants en la tercera edició de les jornades, i tret del Restaurant Mestral, la resta estan situats, precisament al voltant del districte marítim: el restaurant Savarín, la pizzeria Pinocchio, el restaurant San Marino, el Morro, el restaurant del Nàutic i Rita & Pepa han aconseguit en aquesta edició fins i tot rebaixar el preu mitjà dels menús que ha quedat situat en 21,5 euros, dos euros i mig menys que l'any anterior. En un mes de certamen l'impacte econòmic total per als restaurants ha estat de 59.911 euros, mentre que el passat any, amb dues setmanes de celebració, la xifra va ser de 26.885 euros. I així, un any més, les Jornades Gastronòmiques del Llagostí de Borriana han superat les xifres de les dues edicions anteriors, fent que com explicava el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Borriana, Santiago Zorío, “es molt satisfactori vore com tant els veïns i veïnes de Borriana com aquells visitants que durant un mes s'han decidit a participar de les jornades, en són cada vegada més. Això parla molt bé de la feina feta tant des de l'Associació com des dels mateixos restaurants que hi participen”. Zorío

ha volgut destacar també que “tant la Ruta de la Tapa, com la iniciativa de les Jornades del Llagostí continuen creixent en cada edició i per això des de la regidoria continuem treballant per a que les iniciatives turístiques mantinguen, i en la majoria de casos, eleven, els nivells de qualitat i de participació”.