-
La conscienciació, la dinamització i l’entorn agradable són les bases de la campanya derivades de les peticions del comerç de la ciutat traslladades al consistori en les diverses reunions de treball
-
Entre les iniciatives, la Fira de Nadal, targetes de ‘rasca’, sortejos de vals de compres, concursos d'aparadors i ambientació nadalenca
L'Ajuntament de Borriana destina enguany més de 150.000 euros a la tradicional campanya nadalenca de dinamització del comerç local que, sota el lema ‘Borriana és mou al Nadal’, incidirà especialment en la importància que la ciutadania realitze les compres en els establiments de proximitat perquè contribuiran a dinamitzar l'economia i l'ocupació local.
La regidora de Comerç, Sara Molina, ha donat a conèixer els principals aspectes de la campanya de suport a les empreses i comerços, fonamentats en tres grans pilars basats en peticions del comerç de la ciutat traslladades al consistori en les diverses reunions de treball: la conscienciació, la dinamització i l’entorn agradable.
Sobre aquests principis, ha explicat Sara Molina, l'Ajuntament al costat de la Federació de Comerç de Borriana ha dissenyat una campanya nadalenca del comerç local que preveu, entre altres novetats la distribució amb les compres de targetes ‘rasca’ amb “espectaculars vals de compra o obsequis” o les bases per a poder participar en un concurs d'aparadors i decoració d'interior nadalencs.
Aquest Nadal “no volem que es perda la il·lusió”, ha matisat la regidora de Comerç, i per aquest motiu “hem realitzat aquest esforç inversor, ja que hem d'estar més que mai al costat dels nostres comerços i empreses”. Així mateix, l'edil ha animat la ciutadania a “conscienciar-se i donar suport també als nostres comerços i empreses per a intentar millorar aquest any que ha sigut tan difícil per a ells”.
Enguany, la Fira de Nadal a Borriana, prevista per al pròxim cap de setmana 4, 5 i 6 de desembre, a més d'adaptada a les circumstàncies sanitàries actuals, “serà la millor i major Fira de Nadal de la història de Borriana”, ha assegurat Sara Molina, ja que comptarà amb un major nombre de casetes, individuals i adaptades i, ha afegit, s’hi sortejaran vals per a gastar en el comerç local.
Igualment, entre altres novetats, en relació a la conscienciació que presenta aquesta edició, es troba el repartiment a tots els xiquets i xiquetes de Borriana d'una bota de Papà Noel en què anirà imprès ‘Comerç de Borriana’ acompanyada de la carta dirigida a Papà Noel en què a més d'apuntar els seus regals es demana que siguen del comerç local, i les mateixes cartes però dirigides als Reis Mags podran trobar-se en els comerços.
L'Ajuntament també organitzarà un concurs de dibuix en tots els centres educatius del municipi i els premis seran vals de compra, tant per als guanyadors com per als centres.
Entorn nadalenc
Per a crear un entorn agradable, el consistori ha dotat enguany de major il·luminació les zones comercials i s'ha instal·lat megafonia amb música nadalenca per tots els carrers de la ciutat, s'ha millorat l'aparcament de la Terrassa Payà i es milloraran les dues zones del centre de recollida de residus. A més, els dies previs a Nadal i Reis, estaran el carter reial i el Pare Noel rebent els xiquets.
També es preveu el lliurament per part de l'Ajuntament a cada comerç de la ciutat d'un detall nadalenc realitzat per un artista faller, a més d'una catifa per a unificar la decoració. Tres bústies reials itinerants, realitzades per un altre artista faller, recorreran els comerços perquè els xiquets i les xiquetes puguen depositar les seues cartes.
Des de la regidoria de Comerç, ha destacat Sara Molina, s'ha treballat conjuntament amb el comerç local i s'han arreplegat les seues propostes per a desenvolupar-les, “la idea és dinamitzar el nostre comerç i que la gent isca al carrer i que compre en els comerços de la seua ciutat”.
La responsable de l'àrea, ha precisat que “enguany ha sigut especialment dur, amb dificultats sanitàries, socials i econòmiques, però des de l'Ajuntament hem fet tots el possibles perquè l'economia de la ciutat no parara, i sempre amb totes les mesures sanitàries de prevenció contra la pandèmia”.
Per això, en aquestes dates de major consum i per a dinamitzar l'economia de la ciutat, Sara Molina ha destacat la importància que la ciutadania realitze les compres en “els establiments de proximitat, perquè contribuiran a reforçar l'economia i l'ocupació local”.
Per part seua, el president de la Federació del Comerç de Borriana, Emili Dávila, ha valorat el treball de cadascun dels comerços federats transmetent idees a l'Ajuntament i ha mostrat l'agraïment de “poder ajudar des de la Federació a tot el comerç de Borriana”.
Des de l'Ajuntament i la Federació, ha precisat, “podem dir que hem estat, estem i estarem oberts sempre a qualsevol suggeriment dels comerços de Borriana, que són un pulmó importantíssim en l'economia local”, i ha afirmat que s'està tenint en compte cada proposta “a curt, mitjà i llarg termini», perquè, «tot no es pot fer en un dia, però hem millorat moltes coses i els eixos comercials de Borriana amb música i llum”.
L'any que ve, ha assegurat Dávila, “continuarem lluitant per a ampliar cada vegada més aqueixos eixos i aconseguir en cada client potencial una experiència positiva de compra".