-
El consistori injecta 200.000 euros en els establiments de la ciutat a través de la campanya ‘Bono comerç 2021’
-
Posarà en circulació bons descompte de 20, 50, 100 i 200 euros per al consumidor, que seran canviables i es podran gastar en botigues de proximitat i en l’hostaleria
L'Ajuntament de Borriana emetrà bons descompte de fins a 200 euros per a gastar en el comerç i l'hostaleria local, a través del programa de promoció i dinamització econòmica ‘Bono - Comerç 2021’, que es realitzarà de l'1 al 31 de juliol, amb la finalitat d’incentivar el consum de la ciutadania i així donar suport al teixit empresarial local, segons ha avançat l'alcaldessa, Maria Josep Safont.
Amb aquest objectiu, el consistori ha publicat les bases que regulen la campanya de bons descompte i a la qual ja es poden adherir els comerços i els establiments d'hostaleria o de serveis del municipi. L'Ajuntament posarà en circulació bons de 20, 50, 100 i 200 euros, subvencionats al 50% per als veïns i veïnes de Borriana que seran canviables per a gastar en botigues de proximitat i hostaleria adherits.
Així, els consumidors i les consumidores, en el moment de comprar els bons, pagaran el 50 per cent del seu valor nominatiu i l'altre 50 per cent serà l'import de la subvenció directa municipal. El límit màxim de subvenció per persona serà de 100 euros, és a dir, podrà comprar fins a 200 euros en bons.
L'alcaldessa ha explicat que el govern municipal inverteix en aquesta iniciativa un total de 200.000 euros amb la finalitat de “donar suport al comerç, a l’hostaleria i al sector serveis davant la crisi derivada de la pandèmia”. Una campanya més del consistori que, aquesta vegada, arriba als empresaris autònoms de la ciutat en forma de bons descompte que les persones majors de 18 anys empadronades a Borriana podran usar per a comprar productes o serveis en els establiments locals.
El govern municipal impulsa per primera vegada aquest programa d'ajudes la gestió del qual, en qualitat d'entitat col·laboradora, és a càrrec de la Confederació d’Empresaris del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç-CV). La sol·licitud i l'obtenció dels bons es realitzarà a través d'una plataforma digital, no obstant això, per a les persones que tinguen dificultats, la Federació de Comerç de Borriana proporcionarà suport amb personal per a facilitar-ne la consecució.
El programa consisteix en l'emissió de bons que permeten la compra en xicotets comerços, com ara botigues de roba, llibreries, ferreteries, merceries i un llarg etcètera i el consum en locals d'hostaleria amb un descompte extra del 50 per cent que assumeix el consistori a través de l'emissió de bons per valor de 20, 50, 100 i 200 euros.
Adhesió prèvia
La participació dels comerços i establiments requereix l’adhesió prèvia a la campanya i poden participar de manera gratuïta tots els comerços, establiments d'hostaleria i de serveis amb un local permanent obert al públic a Borriana, amb un màxim de 10 treballadors d'alta, excepte les activitats referents a alimentació, quioscos, gestories, assessories, agències d'assegurances, despatxos d'advocats i notaries, farmàcies, estancs, gasolineres i cases d'apostes.
La regidora de Comerç, Sara Molina, ha explicat que es tracta d'una mesura més de les que s’han impulsat de del govern municipal per a pal·liar els efectes de la pandèmia en el comerç i en l'economia local i, per això, inclou el sector de l'hostaleria, així com altres negocis dels sectors vinculats a l'oci i els serveis, com el de perruqueria i tractaments de bellesa, el d'agències de viatges, i una llarga llista.
L'edil d'Hisenda, Cristina Rius, ha explicat que des de l'inici de la pandèmia el govern municipal ha dissenyat un pla local amb diferents mesures. “Fins ara, hem destinat més de 4 milions d'euros a accions per a combatre les conseqüències i per a fer fort el teixit econòmic de la ciutat, fruit de l'incessant treball realitzat des de les diferents regidories i pel personal del consistori”.
En paral·lel, l'equip de govern ha posat en marxa tres línies més d'ajudes destinades a les empreses, comerços i autònoms locals perquè puguen fer front a la crisi de la Covid-19. En concret, a més del ‘bono comerç’, el Pla Parèntesi I i Parèntesi II.
A més de beneficis fiscals directes, per exemple l'eliminació de la taxa d'ocupació de via pública i unes altres com ara ajudes socials, programes d'ocupació, campanyes de dinamització del comerç, formació empresarial, sortejos i premis per al foment del comerç local, la desinfecció d'espais públics, impuls de bons comercials, repartiment d'EPI, bonificacions en taxes, fins i tot l'assumpció de l'increment del cost de la taxa de residus, i en l'execució d'inversions que permeten renovar i millorar espais i serveis públics.