- Aquest segon paquet d'ajudes compta, inicialment, amb 500.000 euros per a les empreses i autònoms locals que no van poder optar a la primera convocatòria
- Es van començar a abonar el passat 11 de juny i, en aquests moments, hi ha concedides tres tandes de subvencions amb un total de 126.000 euros per a 51 beneficiaris
L'Ajuntament de Borriana ha rebut un total de 280 sol·licituds de persones autònomes i microempreses del municipi per a accedir a les ajudes econòmiques directes Parèntesi II, destinades a activitats econòmiques comercials, com ara perruqueries, arts gràfiques, tintoreries, forns, joieries, sabateries, llibreries o restaurants, entre d’altres, afectades per les restriccions provocades per la pandèmia de la Covid-19 que no van poder optar a la primera fase perquè no figuraven en el CNAE proposat per la Generalitat.
Així ho ha explicat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, després de finalitzar dilluns passat el termini per a optar a les ajudes després d'un mes des de la publicació de la convocatòria, i ha mostrat la seua satisfacció perquè “l’esforç municipal, tant de l'equip de govern com del personal, ha donat els seus fruits en gestió i efectivitat i, per segona vegada, Borriana és el primer municipi a regular, convocar, resoldre i abonar les ajudes Parèntesi II”:
També ha manifestat que aquestes ajudes suposen una injecció addicional de 500.000 euros per als sectors i negocis del municipi més afectats per la situació sanitària que no van poder optar a la primera fase.
A més, les 280 sol·licituds presentades s'estan resolent per tandes i abonant per decret, segons es van revisant i complint els requisits, sense esperar a resoldre-les totes juntes, tal com ja es va efectuar en l'anterior convocatòria.
Les sol·licituds de Parèntesi II, es van començar a abonar el passat 11 de juny i, en aquests moments, ja hi ha concedides tres tandes amb un total de 126.000 euros per a 51 beneficiaris d'empreses que tenen contractats 120 treballadors. Maria Josep Safont ha precisat que l'aportació municipal per a les ajudes “podrà ser incrementada amb la finalitat d'atendre totes les sol·licituds que es presenten i reunisquen els requisits exigibles”.
Per part seua, la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, ha recordat que l'equip de govern municipal, ha destinat els romanents de la primera convocatòria de les ajudes Parèntesis a aquesta nova edició, amb un import global de 500.000 euros, dels quals un 15% és aportat per l'Ajuntament, un 62,5% és aportat per la Generalitat Valenciana i un 22,5% per la Diputació Provincial.
Després de la resolució total d'aquestes ajudes, si resultara un excedent de recursos sense utilitzar “es podrà dedicar a complementar proporcionalment les ajudes resoltes o dedicar-les a altres activitats també afectades per la pandèmia i que no hagen sigut contemplades específicament en els sectors definits en les bases”, ha precisat Rius.
Segons ha assenyalat la regidora d'Hisenda en aquesta nova convocatòria, el consistori ha ampliat les activitats econòmiques que poden sol·licitar les ajudes amb els nous CNAE proposats per la Generalitat Valenciana i seguint l'estudi realitzat pel Pla d'Acció Territorial del Comerç (PATECO) dels comerços més afectats per la Covid-19.
Prèviament, l'Ajuntament va acordar amb la Federació de Comerç de Borriana ampliar aquestes ajudes a sectors econòmics que tot i estar fora dels dos llistats anteriors, per les característiques de la nostra ciutat, puguen percebre aquestes ajudes per a cobrir a totes les activitats econòmiques de la ciutat que s'han vist afectades.
Així mateix, l'alcaldessa ha destacat que de la primera convocatòria de les ajudes Parèntesi a Borriana ha resultat un balanç d'un total de 217 sol·licituds presentades pels autònoms i microempreses de Borriana. Una fase que es va tancar amb l'abonament d'un total 490.000 euros per a 193 beneficiaris que compten amb 580 treballadors autònoms i per compte d'altri. Les 24 sol·licituds restants van ser denegades principalment per exercir activitats no incloses en les bases.Es van pagar des del 5 de març fins a maig.