-
Amb aquesta notificació “s'ha constatat la falta d'indicis racionals de l'existència d'una infracció en l'àmbit competencial de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades”
L'Agència Espanyola de Protecció de Dades ha rebutjat la denúncia presentada per un regidor del grup municipal Vox contra l'Ajuntament de Borriana i la Confederació d'Empresaris del Comerç Serveis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), per una presumpta vulneració i bretxa de seguretat de dades personals durant la campanya dels bons de comerç local.
Així ho ha anunciat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, que ha indicat que aquesta agència ha resolt arxivar la reclamació, “una camí analitzades les raons exposades pel Consistori i Confecomerç CV”, ha notificat la seua resolució i estima que “no procedeix l'inici d'un procediment, i acorda l'arxiu de la reclamació”.
Safont ha insistit que amb aquesta notificació “s'ha constatat la falta d'indicis racionals de l'existència d'una infracció en l'àmbit competencial de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades”, argument que ja havia sigut exposat i posat de manifest tant al regidor de Vox com al ple municipal, ha precisat.
Igualment, la responsable municipal, a partir del rebuig de la denúncia ha apuntat que resulta "evident la incompetència dels representants de Vox, que a pesar que tenien tota la documentació i l'informe sobre la presumpta bretxa de seguretat han volgut seguir endavant amb aquesta denúncia que ara es refusa”.
Així mateix, ha indicat que Vox, "més enllà de demanar obsessivament dimissions a pesar de tindre tota la informació sobre la gestió” hauria d’“evitar denúncies falses i la difusió de fakes que només duen al desprestigi dels serveis públics". És per això que els ha convidat a "donar la informació de la manera més objectiva possible".
A més, Safont ha lamentat la “injusta cacera” contra la regidora de Comerç i contra la campanya dels bons de comerç perquè “no beneficia a ningú i posa en dubte el rigorós treball de l'administració municipal”. Potser l’explicació a aquest comportament radica en “els bons resultats de la iniciativa i les bones dades econòmiques que, amb la inversió al voltant de 400.000 euros en les dos campanyes de bons, ha suposat un impacte de més d'un milió d'euros en compres en el comerç local”, ha valorat.