- Es tracta d'un diagnòstic individualitzat del punt de venda als comerços sobre disseny, arquitectura comercial, marxandatge, màrqueting, i les seues possibilitats de millora
- Amb l'assistència tècnica als comerciants que ho desitgen per un equip de consultors experts en el màrqueting estratègic del punt de venda i del visual marxandatge
Amb el propòsit de millorar la competitivitat en el comerç local, l'Ajuntament de Borriana facilita als establiments del municipi la realització de diagnòstics personalitzats gratuïts dels punts de venda a través de l'Antena Cameral de Borriana de la Cambra de Comerç de Castelló, que serà l'encarregada de dur a terme els tràmits pertinents segons ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina.
Es tracta, ha manifestat Molina, “d’un servei gratuït amb què es pretén facilitar al comerç local les ferramentes necessàries perquè puga millorar-ne la gestió”. Concretament, un diagnòstic individualitzat als comerços realitzat per especialistes qualificats sobre disseny, arquitectura comercial, comunicació marxandatge, màrqueting, entre altres aspectes, i les possibilitats de millora de cada establiment.
Per a la qual cosa, ha indicat l’edila de Comerç, es realitza “una xequeig de l'establiment comercial, i s’analitza quina és l'estructura de la gestió comercial, els punts forts i febles i com aconseguir una major rendibilitat del punt de venda”. És a dir, “s'analitza l'estat actual i s'elabora una bateria de recomanacions tècniques per a la renovació i la millora de la gestió de l'establiment comercial”.
Aquests diagnòstics consisteixen en l'assistència tècnica als comerciants que ho desitgen per part d’un equip de consultors de la Cambra de Comerç de Castelló experts en el màrqueting estratègic del punt de venda i del visual marxandatge, que identificaran els punts crítics o aspectes desfavorables que afecten negativament la competitivitat del seu establiment i que els assessoraran en l'aplicació de noves estratègiques.
S'elabora “una bateria de recomanacions tècniques per a la renovació i la millora de la gestió de l'establiment comercial”, ha aclarit Sara Molina, i ha assegurat que amb el diagnòstic punt de venda “pretenem potenciar el creixement de la competitivitat de les pimes del sector comercial local millorant la gestió del punt de venda i incrementant les habilitats de l'empresari del comerç, donant a conèixer les últimes tendències en la gestió dels locals comercials”.
Amb aquest objectiu, “posem especialistes qualificats a disposició dels establiments locals, que elaboraran una resposta personalitzada i proporcionaran una sèrie de recomanacions per a la renovació i l'optimització de la gestió de l'establiment comercial”.
En definitiva, un instrument que permeta “vendre més i millor”, amb una sèrie de pautes tutoritzades com ara “conèixer l'estat actual del comerç, avaluar la qualitat i eficiència dels mètodes de gestió i identificar els problemes i riscos existents per a resoldre'ls”. També es tracta d’una ferramenta que serveix de base per a “l'elaboració de plans tècnics o estratègics que consoliden l'establiment en el futur i augmenten la seua competitivitat, i orientar les inversions per tal d’aconseguir un màxim de rendibilitat”.
Les persones interessades a sol·licitar el diagnòstic del seu punt de venda han de posar-se en contacte amb l'Antena Local de la Cambra de Comerç, situada en l'antiga Cambra Agrària de Borriana, a través del número de telèfon 617308162, o omplint la inscripció en l'enllaç <https://forms.gle/5BZNWyZLsW7aNBAS7>.