Campaña PicTea tu establecimiento en Burriana
Campaña  PicTea tu comercio  en Buarriana
  • - Coincidint amb la celebració, avui 2 d'abril, del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme

  • - Als establiments, se’ls proporcionarà uns pictogrames individualitzats i identificatius de l'activitat comercial perquè, una vegada col·locats a les portes d'entrada, puguen ser molt més accessibles i inclusius per a tota la clientela


L'Ajuntament de Borriana, a través de la Regidoria de Comerç i en col·laboració amb l'associació Espai Autisme i la Federació de Comerç, llança la campanya “PicTea el teu Establiment”, amb l'objectiu de facilitar a les persones amb trastorns de l'espectre autista (TEA) o amb problemes d'aprenentatge la comprensió de l'entorn urbà en què desenvolupen part de les seues activitats quotidianes.

Coincidint amb la celebració, avui 2 d'abril, del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, la regidora de Comerç, Sara Molina, la presidenta de la Federació de Comerç de Boriana, Susana Ibáñez, i la presidenta de l'associació Espai Autisme, Irene Socorro Gómez, han donat a conèixer aquesta singular campanya inclusiva dirigida als establiments locals.

Molina ha indicat que l'objectiu d'aquesta campanya consisteix a proporcionar als establiments uns pictogrames individualitzats i identificatius de l'activitat comercial que realitzen; perquè, una vegada col·locats a les portes d'entrada, “puguen ser molt més accessibles i inclusius per a tota la clientela, especialment per a aquelles persones amb discapacitats cognitives com l'autisme”.

El TEA és una condició que afecta el neurodesenvolupament, la comunicació, la interacció social i la integració sensorial. Algunes ferramentes de transmissió d'idees, com ara els pictogrames, poden ser molt útils per a ajudar les persones amb trastorn de l'espectre autista a relacionar-se de manera efectiva en les situacions socials diàries.

Les persones amb TEA són pensadores visuals, és a dir, processen molt bé les imatges i tenen una millor capacitat per a processar les imatges, per aquest motiu, els resulta molt més fàcil comunicar-se i entendre missatges a través d'il·lustracions o pictogrames.

Els pictogrames poden servir no sols com a sistema de comunicació augmentativa o per a treballar les rutines, sinó també per a l'orientació espacial o per a interpretar una activitat.

Aquesta campanya estarà oberta en el temps amb l'objectiu d'involucrar la major quantitat possible d'establiments. Es podran adherir tots els locals i negocis de Borriana que tinguen un espai físic obert al públic, emplenant el formulari adjunt <https://forms.gle/DhoHseX8MzmQza6m9>.

Una vegada s'inscriguen com a participants, la regidoria de Comerç posarà a la seua disposició, sense cap cost per a l'establiment col·laborador, el pictograma corresponent al seu sector d'activitat perquè puguen col·locar-lo a la porta.

Els símbols pictogràfics utilitzats en aquesta campanya són propietat del Govern d'Aragó i han sigut creats per Sergio Palao per a ARASAAC <http://www.arasaac.org>, que els distribueix amb Llicència Creative Commons BYNC- SA.A.