Di-capacitat Borriana

 

  • - L'associació ha compost un disc que es pot adquirir per un donatiu de 8 euros en els comerços col·laboradors


L'associació Di-capacitat ha presentat el seu nou projecte musical ’Princeses dels Contes’ a l'Ajuntament, un disc dedicat a totes aquelles persones que s'enfronten amb alegria a les adversitats, en definitiva, una elegia de l'esforç i de l'actitud dels qui no es rendeixen mai.

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, que ha rebut diversos representants de l'associació, ha destacat “el gran treball que realitza Di-capacitat defensant els valors de l'esforç i la superació, al mateix temps que lluita per la igualtat de totes les persones”. A més, també s'ha referit al vessant cultural de l'entitat, que “aporta productes creatius com aquest disc musical a la cultural de la ciutat”.

En la recepció, en què joves de l'entitat han explicat el seu projecte i la realització del disc, també han estat presentes la regidora de Serveis Socials, Esther Meneu, i la segona i el tercer tinents d'alcaldia, Cristina Rius i Vicent Granel.

Es tracta d'un ‘single’ adreçat a tots aquells que, com descriu el llibret que acompanya el disc, “prefereixen jugar amb una granota a buscar un príncep blau”, i al qual han afegit un videoclip de producció de propi, que es pot vore en: www.facebook.com/dicapacitat.burriana.5/posts/893726968135525.

Per a la realització d'aquest musical s'ha comptat amb artistes com ara Úrsula Villena, Antonio Alaminos, José Ramón Calpe, Pedro Miguel Garrido, Pablo Gómez, Gema Jordán, Ismael Gimeno, Miguel García, Marilar Torralba, Pilar Fandos, Joan Malonda i León Goffe. La partitura ha estat a càrrec del quartet musical Ikerabana Sound i també ha col·laborat posant la veu el grup de pop-rock La Era del Pez i el cor Carnevale de Borriana.

El disc i el seu llibret es poden adquirir per un donatiu de 8 euros en els comerços col·laboradors: EssenceCoquette, Cafeteria Rava, Dulce Mundo, Caramelets, Taconeo-Nuquet, Robeta per a tots, Mundo Bazar Electrónica, Biblioport, 7lunares i Casabuena.

Di-capacitat és una associació sense ànim de lucre, integrada per persones amb diversitat funcional i amics col·laboradors que, de manera desinteressada, pretén oferir als seus associats i a totes les persones amb diferents discapacitats els mitjans més adequats per a tindre una vida més normalitzada, el respecte i la consecució d'uns drets humans bàsics. Compta amb més de 100 socis i col·laboradors que realitzen la seua activitat a la ciutat de Borriana.

Per a fer possible aquest projecte s'ha comptat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Borriana, del Casal Jove i el Consell de la Joventut a la ciutat, de Maincer, del La Guarida i de la Fundació La Caixa.

Escola d'Estiu


- El termini d'inscripcions estarà obert fins a l’11 de maig i es convoquen 24 places per a monitors i la direcció del campament

- Les bases i models de sol·licitud i d’autobaremació estan disponibles en la seu electrònica municipal

- L’Escola serà de l'1 al 30 de juliol i el campament del 26 de juliol al 8 d'agost


L'Ajuntament de Borriana ha convocat una borsa de treball per a persones monitores com a interines per a l’Escola d’Estiu i Campament que organitzen els Serveis Socials municipals.

En concret, s'han convocat per a enguany un total de 24 llocs, 18 places per a monitors de l’Escola d’Estiu, 5 per a monitors del campament i un lloc per a la direcció del campament, encara que el nombre de llocs màxim a cobrir dependrà del nombre d'inscripcions.

El termini d'inscripció estarà obert fins al pròxim 11 de maig i el mètode de selecció serà el de concurs, per la qual cosa es basarà en la valoració dels mèrits presentats pels participants.

El programa de l’Escola d’Estiu serà de l'1 al 30 de juliol i el del campament, del 26 de juliol al 8 d'agost, amb jornada parcial per a l’Escola i la preparació del campament i jornada ordinària per al mateix campament.

Inscripcions

La sol·licitud que es presente davant el registre de l'Ajuntament, bé per mitjans telemàtics o bé en paper, anirà acompanyada per fotocòpies del DNI, dels títols exigits, del justificant del pagament de les taxes i dels documents que acrediten els mèrits al·legats, d'acord amb la fulla d'autobaremació presentada.

Les bases i els models de sol·licitud i autobaremació estan a disposició en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament: https://burriana.sedelectronica.es/board, i es recomana la presentació telemàtica, per la qual cosa serà necessari l'ús del certificat digital o la Cl@vepin.

Si no es disposa d'aquest sistema es poden sol·licitar en el registre de l'Ajuntament. A més, la Cl@vepin es pot obtindre a través d'aquest enllaç: https://clave.gob.es/clav.../PIN24H/Obtencion-clau-pin.html.

Per a poder participar s'haurà d'abonar prèviament la taxa de 12 euros, el pagament dels quals es farà efectiu en la Caixa Rural Borriana/Grup cooperatiu Cajamar núm. de compte IBAN ES55 3112-7473-1627-3200-0029 o mitjançant gir postal telegràfic.

Cal destacar que la taxa està bonificada en un 50% per a les persones que disposen del Carnet Jove, siguen membres de família nombrosa o monoparental, o presenten una discapacitat reconeguda igual o superior al 33%. A més, les dones víctimes de violència de gènere i els seus fills i filles menors i persones dependents i acollits per ella tindran una exempció del 100%.

Requisits

Entre els requisits, es demana tindre una titulació de Batxiller o tècnic i, a més, en el cas del director o directora del campament s'haurà d'estar en possessió del diploma de director d'activitats de temps lliure educatiu infantil.

Si no es compta amb aquest títol també serà vàlida alguna de les titulacions que siguen equivalents, com són el diploma d'animador juvenil o diplomes emesos per organismes responsables en matèria de joventut de les comunitats autònomes que capaciten per a realitzar les funcions de direcció i coordinació d'activitats, les titulacions de Formació Professional de tècnic superior en Animació Sociocultural i Turística o el certificat de professionalitat de direcció i coordinació.

En el cas dels monitors, s'ha d'estar en possessió del diploma de monitor d'activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil o d'algunes de les titulacions, certificacions o diplomes equivalents, com els diplomes emesos pels organismes responsables en matèria de joventut de les Comunitats Autònomes que capaciten per a la realització d'aquestes funcions, les titulacions de Formació Professional que incloguen íntegrament la qualificació professional de dinamització d'activitats o el certificat de professionalitat de dinamització d'activitats.

Convenio Ayuntamiento y AFDEM 2021
  • L'alcaldessa, Maria Josep Safont, i representants de l'entitat Afdem han subscrit el conveni anual de col·laboració

  • El consistori aportarà una subvenció nominativa que ascendeix a 20.000 euros


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i les responsables de la delegació d’Afdem, Cristina Vilar i Iris Garcia, han subscrit el conveni de col·laboració que estableix les condicions i els compromisos aplicables a la subvenció prevista amb caràcter nominatiu en el pressupost municipal per a enguany 2021, per a la integració de les persones amb malaltia mental del municipi.

La signatura del conveni s'ha realitzat de forma telemàtica a causa de la situació sanitària. Amb aquest acord, el consistori concedeix a l'Associació de Familiars pels Drets de la Malaltia Mental (Afdem) una subvenció que ascendeix a 20.000 euros per a contribuir a la rehabilitació psicosocial de persones amb malaltia mental per a afavorir la seua promoció, inserció, rehabilitació, integració i participació comunitària.

També per a propiciar i crear espais rehabilitadors de treball conjunt i cooperatiu per a seguir millorant la qualitat de vida de les persones amb malaltia mental i dels seus familiars, en la capital de la Plana Baixa; perquè puguen aconseguir el màxim grau d'autonomia per a dur una vida normalitzada dins del seu context propi sociocomunitari.

L'alcaldessa, en la renovació del conveni de col·laboració anual, ha posat l'accent en “la importància de la prevenció i la sensibilització social respecte a la salut mental, ja que és fonamental per al benestar i la qualitat de vida, per la qual cosa, a més de garantir que les persones amb aquest tipus de trastorns tinguen accés als tractaments adequats, cal prevenir-los i conscienciar la societat per a abordar aquestes situacions sense reticències ni prejudicis”.

Per part seua, la regidora de Serveis Socials, Esther Meneu, ha destacat que la signatura d'aquest conveni incideix en “la importància que si li dona i la sensibilitat per part de la institució municipal en aquest tipus d’accions de suport a les persones amb malaltia mental i al seu entorn familiar, en coordinació amb els Serveis Socials municipals, amb la col·laboració en matèria d'activitats i serveis adreçats a la seua atenció, que servisca per a reforçar també el suport davant els efectes de la pandèmia del coronavirus”.

Participación ciudadana para el I Plan municipal de Inclusión
  • El consistori inicia el procés públic perquè qualsevol persona del municipi puga, individualment, respondre a una enquesta

  • Les enquestes estaran disponibles en la web municipal fins al diumenge 25 d'abril, moment en què passarà a analitzar-se tota la informació rebuda


L'Ajuntament de Borriana obri a la participació de la ciutadania el ‘I Pla Municipal d'Inclusió i Cohesió Social’ que ajude a conèixer les inquietuds de les borrianenques i dels borrianencs. Amb l'objectiu que aquest pla siga una eina de planificació, ordenació, gestió i direcció estratègica amb les mesures i accions d'inclusió i cohesió social vinculades al municipi, segons ha assenyalat la regidora de Diversitat i Inclusió, Maria Romero.

Sobre aquest tema ha destacat que des del consistori es busca “l'aportació en el diagnòstic de la visió de les persones i entitats implicades en la vida social, econòmica i cultural del municipi, i amb coneixement de les problemàtiques que afronta”. L'objectiu parteix “d’aconseguir una societat més cohesionada, en què les diferències entre les persones se situen en l'àmbit de l'equitat i la ciutadania solidària, i es converteix en un dels grans reptes per a totes les Administracions públiques”, ha manifestat Romero.

El Pla d'Inclusió incorporarà indicadors d'avaluació i una comissió de seguiment de l'execució i aplicació. Després de realitzar una primera part de diagnòstic quantitatiu sobre la situació de la inclusió a la ciutat, d'anàlisi de fonts d'informació, plans estratègics i dades que permeten valorar objectivament els principals indicadors de la cohesió i la inclusió en el municipi arriba el moment d'obrir un procés participatiu.

Per a l’elaboració es compta amb tots els agents socials per a fer de Borriana “una ciutat més inclusiva”. Per això, el departament de Diversitat i Inclusió ha enviat a diferents agents clau una enquesta perquè puguen fer les aportacions que consideren i, alhora, “s'obri aquest procés públic perquè qualsevol persona del municipi puga, individualment, respondre l'enquesta de qualsevol de les àrees, o fins i tot de totes”.

Aquestes enquestes estaran disponibles en el web municipal (www.burriana.es) fins al diumenge 25 d'abril, moment que passarà a analitzar-se tota la informació rebuda

Maria Romero s'ha mostrat “molt satisfeta” per la bona rebuda que està tenint l'elaboració del diagnòstic i la posterior redacció del pla amb “una col·laboració total per part de moltes entitats i agents locals”, i ara confia que també la participació ciutadana siga molt àmplia perquè les seues aportacions, segons el seu parer, “seran clau i contribuiran al fet que entre totes i tots fem una Borriana més inclusiva en què sentir-se partícip”.

A més, la regidora de l'àrea ha indicat que el Pla local d'Inclusió està realitzat en coordinació amb el Pla d'Igualtat i, en aqueix sentit, “serà una eina molt potent que ens permetrà una nova governança de les polítiques de la localitat amb una visió integral i transversal, vinculada als agents socials i recursos de la localitat de manera participativa i activa”.

Es tracta, ha afegit, “d’una oportunitat per a reduir els factors de desigualtat social i vulnerabilitat en el nostre municipi, i promoure l'autonomia de les persones i col·lectius vulnerables des de l'activació inclusiva i la vida independent, alhora que es promou la cohesió social a partir de l'enfortiment dels llaços familiars i comunitaris, el sentiment de pertinença a la col·lectivitat i al territori”.

Cal recordar que l'assistència tècnica per a l'elaboració del Pla d'Igualtat Municipal, així com del Pla d'Inclusió de la localitat, la creació dels canals de participació ciutadana i la realització de quatre accions incloses en alguns dels eixos dels plans, va ser adjudicada al desembre a Creas Id Social SL, per un import de 27.000 euros cofinançats pels fons de desenvolupament regional FEDER, en el marc del Programa Operatiu Sostenible 2014-2020. El període d'execució d'aquests treballs eren 7 mesos, per tant, es preveu la finalització dels plans per al proper mes de juny.

Abierto el plazo de inscripción para la Escola d'Estiu 2021
  • El període estarà obert del 29 de març al 27 de maig en el centre social i caldrà demanar cita prèvia telefònicament
  • Les activitats lúdiques i manuals, tallers i excursions s'organitzaran durant les dos quinzenes de juliol
  • De l'1 al 8 d'agost tindrà lloc el campament, per a majors de 8 anys

L'Ajuntament ha obert el termini per a inscriure's en la XXXV Escola d’Estiu que organitza el Centre Social Antonio Pastor per a aquest estiu, amb activitats lúdiques i manuals, tallers, eixides i excursions.

Enguany l’Escola té prevista una capacitat de 350 places per a menors entre 3 i 14 anys, a més de 25 places per a adolescents entre 14 i 16, i s'organitzarà atenent les normes sanitàries vigents en el moment de la celebració.

Així, per a aquest estiu el centre social municipal ha preparat 15 tallers de jocs i de manualitats amb diferents materials, en classes que s'organitzaran per edats i per grups d'alumnes que ja es coneguen per ser d'un mateix col·legi, per no trencar la seua unitat de convivència.

Les activitats s'allargaran durant tot el mes de juliol i s'organitzaran en dos quinzenes: de l'1 al 15 i del 16 al 31 de juliol. Així, les famílies podran inscriure els xiquets i les xiquetes en un d'aquests períodes o en els dos, si així ho estimen. A més, s'organitzarà amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació un campament centrat en les activitats esportives, que serà de l'1 al 8 d'agost i estarà destinat a xiquets i xiquetes majors de 8 anys.

L'Ajuntament planteja L’Escola d’Estiu com una ferramenta de respir familiar, per a afavorir la conciliació laboral i familiar, i per a l'ocupació del temps lliure d'una forma inclusiva.

Per això, en la baremació per a optar a una plaça s'atorguen punts en situacions com ara que ambdós progenitors es troben treballant, per a les famílies nombroses i les monoparentals o les que compten amb pocs ingressos econòmics.

Les inscripcions ja es poden realitzar en el mateix centre i el termini de sol·licituds estarà obert fins al pròxim 27 de maig, amb cita telefònica prèvia a través del 964 51 25 25.

Departament informàtica Borriana

- L'aplicació SISSS serveix per a informatitzar la gestió dels vals d'alimentació que s'atorguen en les ajudes d'emergència

- El departament pretén compartir el treball realitzat amb altres administracions que també puguen necessitar una ferramenta d'aquestes característiques

 

El departament d’Informàtica de l'Ajuntament de Borriana ha desenvolupat l'aplicació SISSS (Sistema d'Informació i Suport a Serveis Socials) per a informatitzar tot el procés burocràtic de gestió de les ajudes d'alimentació que atorguen els Serveis Socials municipals.

Així, aquesta eina, que ja tenen a la seua disposició les treballadores dels Serveis Socials, ajudarà a tramitar amb més rapidesa els vals d'alimentació de les ajudes d'emergència, que es canvien per menjar als supermercats.

Des de l'inici de la pandèmia es va percebre la necessitat de millorar els processos de treball del departament de Serveis Socials davant la previsió de l'augment de peticions que es podia produir”, ha explicat la regidora de Tecnologies de la Informació i Modernització de l'Administració, Maria Romero, qui ha destacat l'esforç del departament per “implementar ferramentes en pro d'una major digitalització i eficiència en el dia a dia de l'Ajuntament”.

I és que, segons ha subratllat Romero, “a pesar de l'augment de treball que ha suposat l'esforç per la digitalització de tots els serveis i el teletreball, no s'ha perdut de vista que un dels objectius de l'Ajuntament és la modernització i digitalització de l'administració per a augmentar l'eficiència i restar burocràcia per a poder donar cada dia millor resposta a la ciutadania”.

D'aquesta manera, després d'analitzar el procés de gestió de les ajudes d'alimentació es va veure la possibilitat d'implementar una aplicació que sistematitzara tot el procés. Així, aquest programari permet informatitzar la localització dels vals d'alimentació a través d'un codi de barres, així com la digitalització de la gestió des de la recepció de la demanda d'ajuda fins al lliurament i pagament corresponent.

L'aplicació, que agilitzarà el procés de tramitació d'aquestes ajudes d'emergència, permet també la gestió de la base de dades que crea i sistematitza els informes que han de desprendre's de cadascuna de les ajudes, per la qual cosa suposa una millora tant en el departament d'Intervenció com en el de Serveis Socials i, més concretament, per a les treballadores socials i administratives.

L'aplicació s'ha desenvolupat utilitzant com a base el framework o entorn de treball ‘GVA Hidra’ facilitat per la Generalitat a través de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions. Així mateix, com ha explicat Romero, l'Ajuntament es planteja “poder arribar a algun tipus d'acord amb la Direcció General per a aprofitar el treball realitzat per a compartir-lo amb altres administracions que també puguen estar interessades en una aplicació d'aquestes característiques.

Finaliza la formación del programa 'Il.lusionat 2020'
  • Tres formacions específiques sobre ‘Carretons elevadors’, ‘Neteja i desinfecció i prevenció de la Covid-19’, i ‘Manipulació d'aliments i gestió d'al·lergògens’

  • A més d'altres formacions com la busca d'ocupació en Internet, l'alfabetització digital o com enfrontar-se a una entrevista de treball

  • Es tracta d'un programa d'itineraris integrats d'inserció sociolaboral cofinançat pel Fons Social Europeu i la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives


Les 45 persones participants en el programa Il·lusionat 2020 han finalitzat amb èxit la formació ocupacional en el projecte d'itineraris integrats d'inserció sociolaboral per a persones en exclusió o en risc d’exclusió, cofinançat pel Fons Social Europeu i la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i realitzat per l'Ajuntament de Borriana, amb un pressupost de 133.928€.

La primera de les formacions que va tenir lloc va ser la de Carretons Elevadors, curs que acredita per al compliment de la normativa sobre formació en prevenció de riscos laborals i maneig de carretons elevadors d’acord amb la legislació vigent.

Un curs que ja s'havia oferit en diverses ocasions per part de l'oficina d'ocupació i desenvolupament local municipal i sempre ha exhaurit les places a causa de l'elevada demanda en diverses activitats econòmiques, com ara indústries taulelleres, magatzems, tallers, sector hortofructícola, sector alimentació i begudes, grans cadenes de supermercats i sector de la construcció.

Cal afegir que aquesta formació va ser realitzada per part de l'empresa local UNET, contribuint a un dels objectius secundaris del programa de generar riquesa en el municipi en el qual es desenvolupa el programa.

La segona de les formacions desenvolupada va ser de “Neteja, desinfecció i prevenció de la Covid-19” en la qual els participants van adquirir coneixements sobre neteja, desinfecció, i prevenció de contagi contra la Covid-19, incloent-hi també tècniques d’organització, productes, utensilis, tècniques específiques de desinfecció.

Amb aquesta formació tan específica, malgrat no tractar-se d'una formació acadèmica, es buscava dotar les persones participants d'un plus curricular per a donar resposta a la demanda que les diferents empreses de neteja del municipi puguen tindre quant a personal. Sens dubte, incorporar en les seues plantilles persones amb aquesta formació pot donar-los un plus de qualitat i eficiència en la seua comesa.

Finalment, les persones participants en Il·lusiona’t que tenien entre el seu itinerari encaminar-se al sector serveis, se'ls ha oferit la formació de “Manipulació d'aliments i gestió d'al·lergògens”. Aquesta formació habilita l’alumnat per a actuar en el sector de la indústria alimentària, en diferents activitats econòmiques.

A través de la formació de “Manipulació d'aliments i gestió d'al·lergògens” es busca de forma genèrica, que l’alumnat conega i complisca les instruccions de treball adequades per a garantir la seguretat i la salubritat dels aliments, mantinga una neteja personal apropiada i contribuïsca, a través del seu comportament, a la prevenció eficaç de les conseqüències derivades d'un procediment inadequat.

A aquestes formacions ocupacionals se sumaven les formacions en competències que han oferit les orientadores del programa i que han tractat temes com la busca d'ocupació en Internet, l'alfabetització digital o com enfrontar-se a una entrevista de treball.

La regidora delegada de l'àrea d'inclusió, Maria Romero, ha assegurat que “en tot moment hem buscat que la formació i el projecte en si s'adapte a les necessitats de les persones participants, però també que puga revertir en el municipi mirant d’integrar les necessitats de les empreses locals amb les de les persones que han participat en el projecte”.

Per a la regidora, ”si bé aquesta primera edició del projecte ha sigut molt curta, la idea és poder repetir-ho anualment amb la duració apropiada”, i ha afirmant que per part de la Direcció General d'Inclusió “s'està treballant en aquesta línia també”. Amb aquest objectiu, ha afegit, “ens hem coordinat amb els diferents agents d'ocupació i formació del municipi i s'ha fet un treball magnífic de coordinació i treball en xarxa per part de l'equip de professionals que integren el Projecte”.

El proyecto Il.lusionat de itinerarios socioo-laborales  incluye a 45 participantes
  • Des del mes d'octubre i fins a desembre d'enguany l'Ajuntament de Borriana realitza el programa Il·lusiona’t d'itineraris d'inserció sociolaboral

  • El projecte Il·lusiona’t finalitza les dos primeres fases i comença amb els tallers


Un total de 45 persones escollides pels Serveis Socials han sigut seleccionades en el programa d'itineraris d'inserció sociolaboral Il·lusiona’t, que desenvolupa l'Ajuntament de Borriana en el municipi des del mes d'octubre i fins a desembre d'enguany, mitjançant el projecte cofinançat per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Social Europeu (FSE) de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

El programa d'innovació social orientat al desenvolupament de les habilitats, millora de l'ocupabilitat i la inserció laboral de les persones en situació de vulnerabilitat ha finalitzat les dues primeres fases. Així, el mes d'octubre passat i principis de novembre, l'equip del projecte ha atès les persones escollides des dels Serveis Socials, que segons criteris del programa es troben cobrant la Renda Valenciana d'Inclusió del barri la Bosca.

La regidora responsable de l'àrea d'Inclusió, Maria Romero, ha explicat que durant aquesta primera fase del programa s'ha atès a totes les persones escollides pels serveis socials per a seleccionar-ne les participants, i també es van iniciar les coordinacions amb les diferents entitats relacionades amb l'ocupació i la inclusió al municipi.

Aquesta primera fase va concloure amb la selecció de 45 persones amb les quals es va iniciar el treball de la segona fase del projecte, encaminada al disseny dels plans personals d'inserció i seguiment. Aquests plans es configuren en companyia de la persona participant i arrepleguen, a partir de les seues pròpies potencialitats, quins són els objectius a aconseguir per a acostar-se a la inserció no solament laboral sinó també social.

Per a la qual cosa, ha indicat Romero, les orientadores del programa realitzen tutories individuals amb cadascuna de les persones participants en les quals van revisant l'avanç cap als objectius marcats. Dins del programa, i segons el cas, també es proporciona atenció psicològica a aquelles persones que ho requereixen i les treballadores socials col·laboren en aquelles necessitats socials que van sorgint en cada cas.

En paraules de la responsable municipal de l'àrea d'inclusió, “sens dubte resulta encomiable, el gran treball que està fent l'equip d’Il·lusiona’t així com les persones participants, en un temps rècord, això no seria possible sense el treball en equip i la confiança en la capacitat humana i de progrés de les persones participants”.

En aquests moments, ha assenyalat Maria Romero, el programa ha passat a les fases III i IV que impliquen la realització de tallers sobre competències transversals, formació ocupacional i habilitats socials. Depenent de les necessitats de les persones participants s'han dissenyat amb continguts tals com afrontar una entrevista de treball, habilitats digitals, i busca d'ocupació, impartits per les pròpies orientadores laborals del programa.

En paral·lel, es realitzaran tallers de formació ocupacional que, segons el perfil professional de les persones participants, s'ha acordat que siguen de neteja higiènica d'espais, manipulació d'aliments i plataforma elevadora.

Sens dubte –ha conclòs la regidora–, ara el programa comença la seua fase més intensa per a finalitzar tots i cadascun dels processos iniciats i fer una bona derivació perquè aquests processos continuen avant amb la retirada de les professionals implicades”.