Aquest dijous es donarà compte de l'estat d'execució del tercer trimestre de 2018, en el qual el període de pagament a proveïdors es va situar en poc més de 12 dies


El primer ple ordinari de l'Ajuntament de Borriana l'any 2019 tindrà lloc aquest pròxim dijous a partir de les set de la vesprada en el Saló Municipal de Plens, on l'equip de govern de Borriana donarà comptes sobre, entre altres assumptes, la informació econòmica del tercer trimestre de 2018, la qual cosa en paraules de la mateixa regidora d'Hisenda, Cristina Rius, “suposa un bon exemple de la gestió que durant els tres últims anys i mig s'ha dut a terme des de l'equip de govern, i com el treball dels diferents departaments implicats en la gestió econòmica municipal, acaba per redundar en dades i xifres molt millorades respecte a legislatures anteriors”.
Dins d'eixa dació de comptes del tercer trimestre de 2018, destaca, per exemple, la línia decreixent referent als períodes de pagament a proveïdors de la institució municipal, que en aquesta part de l'any va quedar situada en 12 dies, mantenint les xifres del conjunt de l'any, ja que en els dos trimestres va ser de 17 i 10 dies respectivament. Tal com ha explicat la pròpia Rius, “des de que a mitjan 2015 comencem a gestionar la regidoria d'Hisenda municipal, aquesta va ser una de les nostres prioritats, i en les tres anualitats s'ha aconseguit que mai s'arriben als vint dies de mitjana en el període de pagament a proveïdors”. En 2016 les xifres dels quatre trimestres van ser de 14, 19, 12 i 7 dies de mitjana, mentre que en 2017 en cap dels quatre trimestres es van superar els dotze dies de mitjana per als pagaments. Així, i tal com ha volgut recordar Rius “hem aconseguit aconseguir els 12 trimestres consecutius baixant el període de pagament per davall dels trenta dies establits per la Llei de Morositat, la qual cosa entenem que no solament és una xifra, sinó que ha suposat un factor més per a la millora i enfortiment de diferents sectors econòmics locals, ja que en tot moment han pogut cobrar els serveis prestats al consistori dins del termini i en la forma escaient, amb el que també la confiança i la capacitat de gestió entre empreses i Ajuntament ha anat en augment clarament”. Però a més, dins del mateix punt, Rius ha volgut recordar que “també en l'apartat de les Resolucions en contra dels informes municipals, el canvi ha sigut més que substancial, ja que per exemple durant eixe tercer trimestre a penes van aconseguir els huit casos, per a un total de 25 en el conjunt de l'anualitat, molt per davall de xifres com els 116 que es van comptabilitzar en 2013 o els 109 de 2014, en el que entenem que és un exemple més de les millores en la gestió econòmica municipal”.