- Dins del pla municipal per a la reactivació de l'economia local, per a afavorir la recuperació de pimes, autònoms i empreses locals
- L'any passat el consistori va pagar factures a proveïdors per un valor aproximat de 14 milions d'euros
L'Ajuntament de Borriana està actualitzant les borses per a la contractació de professionals i empreses locals a l'objecte, segons ha explicat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, de “reactivar l'adjudicació dels contractes d'obres menors a les empreses locals” segons el consistori vaja desenvolupant projectes públics, així com per a la realització de compres de diversa índole per part del consistori.
Des de la corporació s'anima a les empreses locals a inscriure's en la borsa d'empreses existents perquè els professionals, autònoms i empreses locals de Borriana puguen sol·licitar la seua inclusió en aquestes borses públiques per a l'execució de projectes i obres públiques amb l'Ajuntament, o bé per a l'àrea d'obres i equipaments, execució d'obres i subministraments i especialitats.
L'alcaldessa ha destacat que la finalitat és afavorir la recuperació dels autònoms, les pimes i els sectors productius, “una manera més d'oferir suport i ajudar a les xicotetes empreses locals en la seua recuperació econòmica”, ha insistit.
Per a la qual cosa, l'Ajuntament actualitza constantment el registre de possibles contractistes i subministradors locals amb l'Ajuntament, segons l'activitat econòmica que realitza cada empresa o autònom, a través de la web en la secció de contractació, on es pot trobar el model de sol·licitud per a la seua inclusió en la base de dades.
L'alcaldessa ha destacat la “importància” d'aquesta actuació, “una més de les implementades pel consistori dins del pla municipal per a ajudar i col·laborar en la reactivació econòmica i comercial de la ciutat” i ha concretat que aquesta iniciativa “suposa una gran inversió econòmica, atès que en els últims exercicis s'ha incrementat la despesa municipal per obres menors de reparació i rehabilitació".
En aquesta línia, Maria Josep Safont ha subratllat que des de 2015 s'ha mantingut el període mitjà de pagament a proveïdors per davall del límit legal, fins i tot en els dos anys de la crisi sanitària provocada per la pandèmia, fins a arribar al voltant de 15 dies. Reducció que es va aplicar, durant l'any passat, a l'abonament de factures que van ascendir a un import de 13.872.710 euros, segons ha explicat la regidora delegada d'Hisenda, Cristina Rius.
Dins del full de ruta en la gestió econòmica del consistori, ha manifestat l’edila d'Hisenda, s'han tramitat amb celeritat les despeses i l'aprovació de les factures perquè els diners “arribaren com més prompte millor als autònoms i empreses que treballen per a l'Ajuntament, dotant-les ràpidament de liquiditat en un exercici difícil per a molts sectors pels efectes negatius de la pandèmia”.
D'aquesta manera, ha continuat la regidora d'Hisenda, “el consistori promou que els sectors econòmics locals puguen cobrar els serveis prestats dins del termini i en la forma escaient, i contribueix al fet que els autònoms i les xicotetes i mitjanes empreses que treballen per al consistori tinguen liquiditat en aquesta difícil situació”.
Durant aquest primer semestre de 2022, la mitjana de pagament ha sigut de 16 dies, ha destacat Rius, per davall dels trenta dies establits per la Llei de Morositat. Així mateix, ha subratllat que el total de factures pagades a proveïdors en 2022 en els 6 primers mesos d'enguany ascendeix a 6.874.962 euros, i ha posat l'accent en el fet que “des que vam començar a governar en 2015, no es queda cap factura en els calaixos pendent de pagament per falta de crèdit”.
Sobre aquest tema, Rius ha valorat que la dinàmica en els últims anys del pagament a proveïdors suposa “un factor més per a la millora i enfortiment dels diferents sectors econòmics locals, ja que en tot moment han pogut cobrar els serveis prestats al consistori dins del termini i de forma adequada, amb el que la confiança i la capacitat de gestió entre empreses i Ajuntament ha anat també clarament en augment”.