premis cañada blanch 2019

La implicació i el compromís que la Fundació la Cañada Blanch ha mostrat des de la seua creació amb el món de l'educació i el coneixement a la ciutat de Borriana, s'ha vist una vegada més reflectida en l'acte de lliurament dels tres premis a la Trajectòria Educativa que ha tingut lloc en el Saló de Plens Municipal. Allí, l'alcaldessa Maria Josep Safont ha començat per agrair “a la Fundació la Cañada Blanch la seua implicació en el creixement cognitiu i educacional dels nostres i nostres joves, amb el lliurament d'aquests tres premis a la Trajectòria Educativa de 2018-19, que un any més han de servir per a incrementar les seues ganes de seguir amb els estudis, gràcies també, al suport que reben per part de la Fundació”. Així, han sigut el President de la Fundació, Juan Viña Torres, la Directora, Paula López Marín i un dels patrons, Toni Lleó, els qui en nom de la Fundació la Cañada Blanch han presidit l'acte al costat de l'alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana Maria Josep Safont i el regidor de Cultura, Vicent Granel, i han anat entregant els fins a tres premis de 500 euros, que com han explicat des de la Fundació “sempre van destinats a sufragar les despeses que a nivell econòmic puguen tindre en la seua trajectòria acadèmica”. Així, el primer a rebre el seu premi ha sigut l'alumne de l'IES Llombai, Pau Musoles Borja, qui ha cursat el Cicle Mitjà d'Electricitat destacant per uns resultats acadèmics excel·lents. A continuació, ha sigut l'alumna de 2n de Batxillerat de l'IES Jaume, Andrea Capella Gómez qui rebia el seu premi, per a finalment donar pas a la tercera de les premiades, Alba Cabedo Amador del Col·legi Salesià qui també rebia el seu diploma i la felicitació tant de la Fundació com dels propis representants municipals presents en l'acte. Tal com explicaven des de la pròpia Fundació, aquests premis “pretenen continuar dinamitzant i millorant les prestacions i recursos dels i les estudiants de Borriana de cara al futur, i al seu torn, mantindre aqueixa estreta relació i col·laboració de la Fundació amb la ciutat natal de Vicente la Cañada Blanch, així que us donem l'enhorabona als tres premiats, a les vostres famílies i professorat dels centres”. Finalment, l'alcaldessa de Borriana Maria Josep Safont ha agraït i iniciat l'aplaudiment per a “els professors i professores dels vostres centres pel treball que realitzen, a la Fundació la Cañada Blanch per la seua contínua implicació en el món educatiu de Borriana”.

Pla Coeducatiu

Els centres d'Educació Infantil i Primària de Borriana 5Novenes de Calatrava, CEIP Penyagolosa, CEIP Cardenal Tarancón i CEIP Pare Vilallonga han rebut durant l'últim mes la visita de l'especialista en matèria coeducativa, Sandra Molines Borrás, qui ha sigut l'encarregada de les formacions per a la creació de futurs Plans Coeducatius d'Igualtat en els diferents centres d'educació de la ciutat. A través de les regidories d'Educació i Igualtat que s'han encarregat de la coordinació prèvia i dissenys de les diferents sessions a desenvolupar en cada centre, han sigut un total de 1.461 persones les que han pres part en aquesta intervenció inicial que com explicava la regidora d'Igualtat, Maria Romero, “suposen un pas més dins de la consecució dels Plans Coeducatius de Centre en els que la perspectiva de gènere i la cerca de la igualtat i l'equitat entre totes les persones que formen la comunitat educativa, ja que en varis dels quatre centres participants en aquesta primera edició de les formacions, ja tenien a la seua esquena diverses experiències sobre aplicació de mesures per a la consecució real i total de la igualtat”.
Així, una vegada analitzats les dades sobre l'abast de les sessions celebrades en cadascun dels quatre centres educatius de Borriana, “la conclusió no pot ser més positiva ja que les intervencions en cada centre han fet que entre alumnat, professorat i famílies hagen sigut prop de 1.500 persones les que han conegut de prop i podran aplicar en un futur aqueixa redacció del Pla Coeducatiu”. Tal com van destacar tant la regidora de Educació, Maria Josep Safont, com la d'Igualtat, Maria Romero en les visites que van fer a diverses de les formacions que Sandra Molines va oferir al professorat de cada centre “cal agrair, primer, la implicació que ha tingut la comunitat educativa en aquesta iniciativa, ja que en els quatre centres han sigut més del 80 per cent els i les professores que han volgut prendre part en les formacions, a més de l'alumnat que en futur veurà millorats els aspectes relatius a igualtat i equitat en els seus centres, i que suposa un total de 1.300 alumnes”.

 nova edició del “Club Lo Blanc, Tirant de la Llengua”

Maria Josep Safont, regidora d'Educació i Alcaldessa de Borriana, juntament amb Lluïsa Monferrer, regidora de Joventut de l'Ajuntament de Borriana, han presentat una nova edició que el “Club Lo Blanc, Tirant de la Llengua” ha fet per a continuar donant a conèixer aspectes de la vida social, cultural o històrica de Borriana, ja que en la qual ja és la tercera edició del llibret, es dedica a conèixer els “jocs populars” que de manera històrica han practicat els xiquets i xiquetes de la ciutat, després que en les dues edicions anteriors els volums es dedicaren a les festes de les Falles de Borriana i a l'època històrica de la “Conquesta” explicar la conquesta de Borriana als xiquets i xiquetes de quart, cinqué i sisé de primària dels diferents centres educatius amb els quals compta la ciutat de Borriana.
Tal com ja es va fer amb les dues primeres les edicions dedicada a les Falles i la Conquesta, de nou s'han arribat a imprimir i es repartiran en els centres educatius un total de 1.600 exemplars, en aquest cas destinats a l'alumnat més major de primària, ja que a diferència de la primera edició, en aquesta ocasió el text és major i compta amb una major profunditat a l'hora de narrar les aventures de Laia a l'hora de conèixer eixos jocs populars i practicar-los amb els seus amics i amigues.
En aquesta edició, novament, trobem seccions en les quals destaca la història central a través de la qual i gràcies a la seua protagonista Laia, els i les estudiants de primària podran conèixer jocs tan fàcils i barats de practicar com el marro, les xapes o el mocador. A més, en finalitzar el conte s'inclouen unes seccions amb jocs i passatemps que serviran de suport per a familiaritzar-se amb el nou vocabulari, mentre els alumnes i alumnes es diverteixen aprenent i coneixent més de prop els jocs tradicionals valencians. Tal com han assenyalat totes dues representants municipals, “es tracta de continuar donant a conèixer entre els xiquets, xiquetes i joves de Borriana la rica història i tradició de la nostra ciutat, en aquest cas amb un volum dedicat als jocs populars en el qual, a més, també es tracten temàtiques i conceptes transversals com la igualtat, la tolerància i el treball en equip, així que esperem que siga tan del grat com les dues edicions anteriors”.

 

dia de Maria Auxiliadora

L'alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, ha volgut estar present en els actes de celebració del dia de Maria Auxiliadora que cada any, i en la data del 24 de maig, es programen de forma especial en el col·legi Salesià. Després de la interpretació tant de les cançons més conegudes entre l'alumnat del centre, com de varis dels balls que durant les últimes setmanes han estat preparant per a realitzar durant la jornada, ha arribat el moment del lliurament dels guardons a quatre estudiants pertanyents a cadascun dels quatre cicles educatius que s'imparteixen en el col·legi Salesià. Prèviament, l'alcaldessa Maria Josep Safont ha pres la paraula per a “agrair la labor tant social com educativa que durant tantíssims anys ha realitzat i continua realitzant el conjunt de docents i equip directiu del col·legi Salesià de Borriana, per això no volia perdre'm la celebració d'aquest dia de Maria Auxiliadora”. Abans de fer efectiu el lliurament dels reconeixements, l'adreça del centre i la pròpia alcaldessa recordaven que “aquests premis són realment especials, ja que lluny de fomentar la competitivitat o ésser un reconeixement sol a nivell acadèmic, té en compte l'opinió de cada alumne i alumna del centre, ja que són ells i elles mateixes les que trien al company que per les seues aptituds a nivell social, de convivència i respecte, creuen que són els qui més ho mereixen cada any”.
A continuació ha sigut Teresa Fenollosa Muñoz de cinquè de primària la primera a ser aplaudida per tots i totes les seues companyes, especialment les de la seua mateixa classe, abans de recollir el premi corresponent al seu cicle. Seguidament ha sigut Pepe Vilallonga González el segon a rebre de mans de l'alcaldessa el seu reconeixement com a representant de segon d'ESO. Patricia Oliver Granell ha sigut la tercera a rebre-la, mentre que el lliurament l'han tancada com a representants de Batxillerat, Nuria Mora Usó i Álex Del Moral Edo. Amb la interpretació de l'himne del col·legi Salesià al qual s'han sumat tant mares, com a pares, amics i familiars presents a la zona coberta de les instal·lacions que recentment s'estrenaven al col·legi Salesià per evitar la pluja, ha acabat aquesta matinal dedicada a la celebració del dia de Maria Auxiliadora, que es tancava durant la vesprada amb l'eucaristia celebrada en la mateixa parròquia.

 

 

 

reunió escoles infantils

La regidora d'Educació a l'Ajuntament de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor delegat responsable de l'Escola Infantil Municipal Infant Felip, Javier Gual, han atès la petició que recentment els feien arribar les direccions dels diferents centres infantils existents a la ciutat de Borriana, per a com ha explicat el mateix Gual “atendre tan ràpid com ens ha sigut possible aquesta petició de reunir-nos per a treballar en la millora de l'educació infantil a la nostra ciutat en un futur immediat”. En la trobada entre els representants municipals i els dels centres de la ciutat de Borriana, els i les representants de les escoles d'infantil han traslladat diferents peticions i han plantejat algunes propostes de cara al futur immediat per a “intentar millorar la gestió i el funcionament dels propis centres, amb el compromís que hem adquirit de fer tot el possible per a fer realitat eixes peticions”, com assenyalava el mateix Gual. Entre els principals suggeriments que han fet arribar als representants municipals, destaca la de “complementar, millorar o ampliar les ajudes i subvencions que faciliten la labor educativa en aquests centres d'infantil, en aquest cas les ajudes que es reben des de la Conselleria de Educació de la Generalitat Valenciana, perquè tal com també considerem nosaltres, l'educació de 0 a 3 anys també deu ser considerada com a Educació en majúscules”. Finalment Gual ha assenyalat que “els hem traslladat nostra més ferma intenció de millorar aqueixes subvencions i treballar com a canal intermediari entre la Generalitat i els propis centres, ja que els governs progressistes entenem que és l'Educació, també la infantil, la que ens fa a tots iguals, per això hem de continuar fomentant l'accés per a qualsevol xiquet i xiqueta de Borriana i així assegurar l'equitat total també en els centres d'infantil de la nostra ciutat”.

Pla Coeducatiu

Els quatre Centres d'Educació Infantil i Primària de Borriana triats per a la creació d'un Pla Coeducatiu d'Igualtat i Convivència han finalitzat aquesta mateixa setmana les formacions que el professorat ha rebut per a finalment disposar “d'una eina que aglutine les diferents accions a desenvolupar perquè la Igualtat siga realment transversal i imperen conceptes com el de centre socialitzador i, per extensió, aconseguir una societat molt més igualitària. Han sigut les regidories d'Igualtat i Educació les que han portat avant tota la sèrie de formacions impartides per l'experta i especialista en Coeducació, Sandra Molines, qui a través de les diferents sessions en les quals els exemples pràctics i els canvis de percepció que el professorat pot tindre ja preestablits respecte a la igualtat en el centre, són els vertaders protagonistes. Així, la regidora de l'àrea d'Igualtat a l'Ajuntament de Borriana, Maria Romero, destacava en la seua visita a la formació que s'impartia en el Pare Vilallonga que “en el moment d'iniciar la tramitació per a la futura implantació dels Plans Coeducatius, vam haver de triar quatre dels centres de la ciutat, i veient que el CEIP Penyagolosa, el CEIP Novenes de Calatrava, el CEIP Pare Vilallonga i el CEIP Cardenal Tarancón i havien desenvolupat accions i treballat competències com la Igualtat i la Convivència dins del centre, vam voler que en aquesta primera campanya foren aqueixos mateixos els que tingueren l'opció de rebre les formacions, encara que el nostre objectiu és que en futurs cursos tots i cadascun dels centres de la ciutat tinguen l'opció de crear el seu propi Pla”. A més tant Romero com la regidora d'Educació, Maria Josep Safont, també destacaven en la seua visita al CEIP Cardenal Tarancón que “és molt d'agrair la predisposició que el professorat dels diferents centres participants en el procés de creació del Pla Coeducatiu han mostrat en tot moment, així com el treball realitzat per Sandra Molines, que ha dirigit de forma magistral i especialment didàctica cadascuna de les formacions”. D'aquesta forma, són ja quatre els col·legis de primària de la ciutat que estan molt més prop de tindre la redacció completa dels Plans i de poder començar a executar-los en les seues instal·lacions, malgrat que molts d'ells ja treballaven prèviament els conceptes d'equitat a les aules, el pati o els diferents espais dels centres per a, com s'ha insistit en cada sessió, “acabar per traslladar tots aqueixos conceptes primer als centres i després a la vida diària de l'alumnat i el propi professorat, la qual cosa acaba redundant en una societat molt més justa i igualitària”.

El CEE Pla d'Hortolans ha mostrat les seues modernes instal·lacions durant la Jornada de Portes Obertes del Centre

Tots els centres educatius de primària de Borriana ja han dut a terme la jornada de Portes Obertes, mentre que els centres de secundària ho faran durant els dos pròxims dies


L'alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, no ha volgut perdre's durant la jornada de hui les jornades de portes obertes que el CEE Pla d'Hortolans de la ciutat ha realitzat per a informar sobre les seues instal·lacions així com donar a conèixer les diferents aules temàtiques amb les quals compte i que són clau per a convertir-se en un centre referent. Així, ja des de mig matí, diferents representants municipals han pogut seguir la visita guiada que la mateixa directora del centre ha realitzat a les diferents aules i zones del centre, fent parada en cadascuna d'elles per a parlar sobre “les possibilitats i millores que molts dels recursos amb els quals compta el centre han sumat a l'activitat diària”. Així, a més dels patis i les zones comunes per a l'alumnat, els i les representants municipals han conegut de prop les aules temàtiques de les quals disposa el CEE Pla d'Hortolans. Han pogut descobrir l'experiència de treballar en una aula especialment dissenyada per al taller multisensorial, per a més tard visitar les zones reservades per al Taller de Fisioteràpia, el Taller de Comunicació o el Taller i Aula Teacch, una de les noves metodologies de treball en els centres que també s'utilitza i duu a terme en *Hortolans. Així, tant els col·legis i centres d'educació primària, com els d'educació especial com és el Pla d'Hortolans ja han celebrat durant les dues últimes setmanes les seues jornades de portes obertes de cara al pròxim curs, i tan sols quedaran els centres de secundària per a completar la iniciativa. L'IES Jaume I ho farà durant aquest mateix dijous a partir de les 19.00 hores, i també l'IES Llombai que ho farà tant el mateix dijous com també durant la jornada del divendres. Tal com explicava l'alcaldessa i regidora d'Educació al final de la jornada de portes obertes, “durant aquestes dues últimes setmanes hem pogut comprovar com els centres educatius de Borriana disposen d'unes dotacions i instal·lacions realment modernes i acollidores, la qual cosa esperem que continue així durant molts anys, gràcies també a les polítiques que de forma diària treballen perquè cada vegada puguen oferir major qualitat educativa i millors infraestructures”.

Pla Coeducatiu

Les regidories d'Educació i Igualtat de l'Ajuntament de Borriana han tornat a unir esforços per a dur a terme una sèrie de formacions que permetran la creació de Plans Coeducatius en els diferents centres d'educació primària de la ciutat. Així, ha sigut a través d'una resolució de la Conselleria que instava als centres educatius a portar avant plans d'Igualtat i Convivència propis com, perquè es convertisquen en l'eina que aglutine les diferents accions a desenvolupar perquè la Igualtat siga realment transversal i imperen conceptes com el de centre socialitzador i, per extensió, aconseguir una societat molt més igualitària.
I en aquesta primera campanya per a la formació del professorat dels diferents centres en matèria d'Igualtat, però com s'ha pogut comprovar en les sessions ja realitzades, també tenint en compte conceptes com el de la “equitat” com a clau en els centres educatius, han sigut fins a quatre els centres que, o ja estan realitzant, o rebran les formacions en les pròximes jornades. Es tracta del CEIP Penyagolosa, el CEIP Novenes de Calatrava, el CEIP Pare Vilallonga, i hui mateix era el CEIP Cardenal Tarancón qui acollia les sessions dirigides per l'experta i especialista en Coeducació, Sandra Molines, qui a través de formacions en les quals els exemples pràctics i els canvis de percepció que el professorat pot tindre ja preestablerts respecte a la igualtat en el centre, són els vertaders protagonistes. Tal com s'explicava durant les sessions, a partir de tota aqueixa anàlisi i estudi previ de la situació de cada centre, és molt més senzill, i al seu torn, efectiu, crear un Pla de Coeducació com els que es pretenen implantar en breu en la totalitat dels centres educatius de Borriana. Tal com explicaven tant la regidora d'Igualtat, Maria Romero, com la d'Educació, Maria Josep *Safont en el moment de llançar la iniciativa “des de l'Ajuntament es va considerar més que important poder formar amb personal realment especialitzat en Coeducació al professorat dels diferents centres per a poder, després, realitzar i portar avant la redacció del seu propi pla, sempre sobre la base d'aqueixa anàlisi prèvia de la situació de cadascun d'ells”. La mateixa Romer ha volgut “agrair la predisposició que tant el Cardenal Tarancón en aquesta ocasió, com la gran majoria de centres educatius de la ciutat van mostrar des del primer moment en què va sorgir l'opció de realitzar les formacions”. Així, s'ha detallat que “a causa de l'envergadura del projecte global, vam entendre que la millor opció era iniciar el treball amb aqueixos quatre centres que ja estaven desenvolupant accions encaminades a redactar el seu Pla, malgrat que l'objectiu final per al pròxim curs es ampliar a la totalitat dels centres aquestes formacions que derivaran finalment en la redacció i aplicació de Plans personalitzats per a millorar aqueixa convivència diària i fer de la Igualtat i l'Equitat els senyals de cada centre educatiu”.