- Gràcies a la decisió de l'Ajuntament de Borriana de reforçar i augmentar el servei gratuït de recollida de voluminosos i trastos que realitza Fobesa
- Els objectes arreplegats per Fobesa amb avís previ al llarg de l'any 2021 suposen el 62% del total, quasi un 20% més que l'any passat
- La recollida d'orgànic ha passat de 10.300 kg al mes de gener a més de 50.000 kg durant el mes de setembre passat
La decisió de l'Ajuntament de Borriana de reforçar i augmentar el servei gratuït de recollida de voluminosos i trastos que realitza Fobesa, s'ha vist reflectida en l'increment del volum retirat amb avís previ i la disminució d'un 39% respecte a l'any anterior de les recollides sense avís, així ho ha manifestat el regidor de Serveis Públics, Vicent Aparisi.
Concretament, ha subratllat que passar de dos a cinc dies a la setmana ha suposat que els voluminosos arreplegats amb avís previ suposen el 62% del total, més de 800 cridades, que ajuden l'Ajuntament de Borriana a “acabar amb el problema que implica per a la localitat l'abandonament d'objectes i voluminosos en la via pública, no solament per la imatge sinó pels problemes de salubritat que comporta”.
En relació amb aquest tema, Aparisi ha valorat com a “molt positives” aquestes primeres dades que posen de manifest “l’encert” d'ampliar fins a 5 els dies la recollida, perquè tan sols en tres mesos, des del reforç el passat dia 1 d'agost, “ja es veu reflectida una important tendència a la baixa en els abandonaments”, tot i que ha lamentat que “encara prop del 40 per cent de voluminosos continuen sent abandonats al carrer sense avís previ”.
Per això, ha reiterat que “els mobles, electrodomèstics i trastos que sobren a casa també sobren al carrer” i ha indicat que s'han de portar a l'Ecoparc municipal o respectar els dies, horaris marcats i condicions per a depositar aquests objectes”. El servei de recollida de voluminosos és gratuïta i es realitza de dimarts a dissabte i només cal cridar a Fobesa al número de telèfon 964 53 67 61 i indicar l'adreça on es depositaran els objectes, i l'empresa passa a arreplegar-los en la data i en l'horari en què s'indique per telèfon.
Per part seua, el responsable de Fobesa a la província de Castelló, Javier Bartolomé, ha destacat que Borriana va iniciar l'any passat el servei pilot de reciclatge orgànic i ha multiplicat per cinc el volum de matèria orgànica arreplegada, ha passa de 10.300 kg al mes de gener a més de 50.000 kg arreplegats durant el mes de setembre passat.
Una xifra que, a judici seu, confirma “l'èxit de la campanya d'informació i conscienciació sobre el servei de recollida de matèria orgànica posada en marxa per l'Ajuntament i Fobesa amb l'objectiu d'informar els veïns i veïnes de Borriana sobre l’ús correcte del contenidor marró i els seus beneficis”.
D'altra banda, cal destacar l'operatiu especial de neteja viària i recollida de residus que l'Ajuntament va posar en marxa a través de Fobesa durant les falles celebrades al mes d'octubre a Borriana. Així, han manifestat Aparisi i Bartolomé, “l'increment dels mitjans tecnològics i humans va garantir que la setmana fallera es duguera a terme amb la màxima normalitat.
Finalment, han posat en valor que totes aquestes accions “evidencien el compromís de la companyia i del consistori borrianenc en l'optimització de recursos i processos amb l'objectiu de millorar de forma contínua i de mantindre els alts estàndards del servei”.