L'Ajuntament ofereix una sessió formativa amb la finalitat d'instruir sobre com obtindre el certificat digital i donar-se d'alta de la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre de la Real Casa de la Moneda), i per a aprendre a realitzar gestions, consultes, i tràmits davant dels diferents organismes públics.
La formació es realitzarà divendres que ve, 14 de febrer, a l'Aula d'informàtica de la casa de Cultura en horari de 12h a 14h. Les places són limitades a 15 participants amb inscripció prèvia a través de l'email o per telèfon: Email: proyectos@pacteceramic.es o ambort@pacteceramic.es Tfn:. 647 948 591 i. 647 948 437.
Aquesta iniciativa, destinada a emprenedors, pimes i qualsevol persona interessada a obtenir el certificat digital, es realitza a través del Consorci gestor del pacte per l’Ocupació dels Municipis Ceràmics i la seua àrea d’influència de la província de Castelló, entre els quals està Borriana.
Entre els continguts de la sessió de formació es tractaran aspectes relatius a com sol·licitar el certificat digital de la FNMT, ACCV i DNI-E, els certificats per a persones físiques i jurídiques, així com les utilitats del certificat digital per a Hisenda quant a certificats de deute, impostos, borrador de la renda, etc., i la Seguretat Social per a obtenir l'informe vida laboral, les cotitzacions, els duplicats d'afiliació, entre d’altres.
També s'abordaran qüestions relacionades amb les gestions en l'INSS, com la sol·licitud prestació maternitat, paternitat, jubilació, viduïtat, o enfront de la Direcció General de Trànsit quant a consulta de punts, pague multes, etc.
A més, la sessió formativa inclourà com realitzar tràmits en LABORA per a l'obtenció i renovació del DARDE, certificats, modificació del Curriculum vitae, sol·licitud cursos formació, o en el SEPE per a la sol·licitud de prestació per desocupació, pagament únic, etc. Igualment diverses sol·licituds, permisos i certificats, en Diputacions i en Ajuntaments.