-
- Aquest matí l'Ajuntament ha repartit més de 500 malles de clemenules de mig quilo en el mercat del dimarts, que sumat al repartiment als col·les ja són més de 2.000 quilos distribuïts
-
- L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont; amb el regidor d'Agricultura, Vicent Granel; el president de la Cooperativa Sant Josep, José Montoliu, i el director, Juan Vicente Moros, han animat la població a consumir clemenules
L'Ajuntament de Borriana ha repartit aquest matí en el mercat exterior del dimarts més de 500 malles de mig quilo de clemenules per a promoure que els gallets de clementina “siguen els protagonistes en les taules valencianes per a donar la benvinguda a 2023”, i d'aquesta manera apostar per “l'agricultura local”.
Amb aquesta iniciativa el consistori de la capital de la Plana Baixa reivindica, un any més, el ja tradicional consum de gallets de clemenules per a les 12 campanades de la Nit de Cap d'any, una alternativa al raïm impulsada per a recolzar el sector citrícola local.
L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont; amb el regidor d'Agricultura, Vicent Granel; el president de la Cooperativa Sant Josep, José Montoliu, i el director, Juan Vicente Moros, que han participat en el repartiment d'aquest matí, han animat la població a consumir clemenules en les llars en la primera nit de l’any.
Amb el repartiment d'avui de més de 250 quilos de clementines, que se sumen a la distribució de vora 2.000 quilos la setmana passada entre els centres educatius d'Infantil i Primària del municipi, se superen de llarg els 2.000 quilos de clementines repartides per a la campanya d'enguany.
Així mateix, han destacat que aquesta activitat serveix per a aconseguir que la clemenules “siga l'encarregada d'acompanyar la Nit de Cap d'Any” i, alhora, “donar a conèixer la campanya de promoció i de posada en valor de la marca de qualitat de la clemenules de la Plana, la clementina més famosa, més tradicional i més nostra”.
Segons ha explicat el regidor d'Agricultura, entre el repartiment de clemenules que el consistori i la Cooperativa Agrícola van realitzar la setmana passada en els centres educatius i la realitzada avui, ja s'han repartit més de 2.000 quilos de clemenules de la Plana.
La campanya “Aquest Cap d’Any, els 12 campanades amb 12 gallets de clementina” també està impulsada pel consistori juntament amb la Cooperativa Agrícola Sant Josep i pretén que la clementina, “nau insígnia de l'agricultura borrianenca”, siga la protagonista de l'entrada del nou any.
Per a Vicent Granel, “portar les clementines a totes les llars” és un gest per a “donar suport al consum de proximitat i als agricultors locals”. A més, ha incidit que d'aquesta manera es vol “visibilitzar la situació de l'agricultura de la Plana Baixa”, alhora que es promou “el consum d'un producte molt saludable per les seues característiques” i “es fa costat al sector citrícola autòcton i als seus agricultors”.
També serveix per a col·laborar en la promoció de la primera campanya de l'Associació per a la diferenciació i posada en valor de la qualitat de la clemenules de la comarca de la Plana, amb la finalitat d'aconseguir que siga “marca de qualitat” i, a llarg termini, “una denominació d'origen que ajude al fet que els agricultors puguen cobrar per ella tot el que inverteixen”.
El regidor d'Agricultura, Vicent Granel, i el director de la Cooperativa Sant Josep, Juan Vicente Moros, han destacat que la iniciativa serveix per a ajudar en la promoció de la campanya de l'Associació per a la diferenciació i posada en valor de la qualitat de la clemenules de la comarca de la Plana de la província de Castelló. És la segona edició d'aquesta iniciativa, que l'any passat va tindre tan bona acollida entre els escolars, i també dels familiars que van rebre les taronges i el missatge a casa.
“Tota pedra fa paret, i el repartiment de la clemenules en els centres educatius de Borriana pretén que totes les famílies del nostre municipi coneguen la importància d'aquesta clementina per a la citricultura valenciana i borrianenca”, han subratllat, i, sobretot, que es consolide i es prenga consciència per part de tota la ciutadania per a aconseguir que siga “marca de qualitat” i, a llarg termini, “una denominació d'origen que ajude al fet que els agricultors puguen cobrar-hi tot el que inverteixen”.
Per tant, durant aquests dies s'han repartit més de 1.800 malles d'un quilo de clemenules en els 10 centres educatius d'Infantil i Primària de la ciutat, i en el CEE Pla d’Hortolans, acompanyades d'un punt de llibre on es dona a conèixer “La reina de la Plana”, que no és una altra que la clemenules, “la varietat reina de la nostra terra, cultivada de manera tradicional pels nostres agricultors”, han afirmat Granel i Moros.
Es tracta d'aprofitar la campanya de promoció de la clemenules per a donar la benvinguda al nou any, perquè “és una bona oportunitat per a aconseguir que la clementina siga l'encarregada d'acompanyar la Nit de Cap d'Any i, alhora, donar a conèixer la campanya de posada en valor de la clementina més famosa, més tradicional i més nostra”.