- Detalls
- Categoria: Transparència
- Vist: 981
- Podrà accedir-se a informació detallada com ara el calendari propi, dades de padró i, fins i tot, modificar dades personals i domiciliar rebuts
- És una actuació cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) en el marc de l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (Edusi) del Programa Operatiu de Creixement Sostenible
L'Ajuntament de Borriana posa en marxa el servei de l'Oficina Virtual Ciutadana (OVC), que permetrà accedir a un conjunt de dades tributàries, del padró o de contacte, així com l'obtenció automàtica de documents relacionats amb aquestes dades, i disponible les 24 hores del dia per a la ciutadania i persones jurídiques.
Es tracta d'un servei que ha pogut implementar-se amb una inversió de 37.936 euros a través el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder), en el marc de l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (Edusi) del Programa Operatiu de Creixement Sostenible.
Segons ha destacat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, aquest nou servei pretén “millorar l'accessibilitat i una major proximitat de l'Administració respecte a la ciutadania”, i intentar que la relació entre les dos parts siga “fàcil i comprensible”. A més, l'OVC permetrà a la ciutadania “complementar la informació que rep en relació amb els rebuts, i especialment amb els domiciliats, la remissió d'informació dels quals és molt limitada en compliment dels procediments bancaris”
Sens dubte, facilitarà la realització de molts tràmits que requereixen el desplaçament a les oficines de recaptació municipal i temps per al tràmit burocràtic. Amb això, ha assegurat Safont, “es redueixen notablement i s’acosta la gestió a uns clics, els 365 dies de l'any, les 24h, i es guanya així en eficiència i eficàcia al servei de la ciutadania”.
Es tracta d'una plataforma “totalment segura” perquè tota la informació que viatja en els serveis que requereixen identificació en l'OVC de l'Ajuntament està xifrada. A més, gràcies al sistema d'autenticació implantat es garanteix que únicament la persona interessada en els seus tràmits puga accedir tant a la informació de tramitació, com a les consultes de dades personals.
Per part seua, la regidora de Tecnologies de la Informació i Modernització de l'Administració, Maria Romero, ha explicat que l'Oficina Virtual Ciutadana continuarà millorant-se durant el primer trimestre de 2023, i ha volgut destacar l'èxit que suposarà de cara al futur “gràcies a una coordinació i voluntat de millora per part dels departaments de rendes, tresoreria, recaptació i STIC”.
De fet, ha precisat Romero, s'aconsegueix “facilitar un calendari en què es detallen els períodes de pagament segons impostos (béns immobles de rústica i urbana, vehicles, activitats econòmiques) i taxes (fems i guals) així com generar autoliquidacions per les persones obligades al pagament amb obtenció d'un document (C60) que permeta el pagament en les entitats financeres col·laboradores de la Recaptació Municipal, bé siga en les oficines o en la banca virtual”.
Concretament, es tracta de l'impost de construccions, instal·lacions i obres (ICIO), la taxa-declaració responsable d'obres i la taxa de la llicència d'ocupació (alta o renovació), i la taxa de llicència de segregació de parcel·lació, segregació i divisió de finques. A aquest efecte es pretén incorporar progressivament la totalitat dels conceptes tributaris que tenen definit el sistema d'autoliquidació en les ordenances fiscals municipals.
Una altra de les funcionalitats que segons el parer de la regidora “resulten d'elevat interès” tant per a la ciutadania com per a les entitats gestores és “la possibilitat de comprovar la veracitat dels documents oficials expedits pel mateix Ajuntament, guanyant així en seguretat”. La posada en marxa de la carpeta implica també que en el primer trimestre de 2023 es farà arribar a les entitats gestores i a la ciutadania un manual d'ús que estarà disponible en l'oficina de recaptació igual que en la pròpia web que disposa d'un apartat de preguntes freqüents.
Si a més es disposa de certificat de signatura o digital, les funcionalitats de l'Oficina Virtual Tributària i de Padró són majors, i a més està previst un desenvolupament major. Podrà accedir-se a informació detallada com ara el calendari propi, dades de padró, modificar dades personals i, fins i tot, domiciliar rebuts.
La implementació i execució d'aquest servei inclou un manteniment de la plataforma fins a 2026 i s'ha dut a terme sota la direcció i supervisió del departament de Sistemes i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (STIC).
El departament ha rebut formació en diferents aspectes de l'OVC, també ha donat d'alta l'aplicació en l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) per a poder validar certificats i segells de temps i ha coordinat els departaments de rendes i tresoreria per a la seua posada a punt.
Es pot accedir a l'OVC de manera directa a través de la url <https://carpetaciutadana.burriana.es>.
- Detalls
- Categoria: Transparència
- Vist: 2126
-
S'impartirà els dies 19, 22, 23 i 27 d'abril en horari de 12h a14h i encara és possible inscriure's en les últimes places
-
Continua la formació en digitalització que impulsa l'Ajuntament i s'obri l'aula d'informàtica per a accés lliure tres dies a la setmana
L'Ajuntament i el projecte ‘Som Part’ de la Fundació Iniciativa Solidària Ángel Tomás (Fisat), organitzen el ‘Taller Digitalització 2.0’ de formació en competències digitals orientades a l'ocupació.
El curs, que versarà sobre coneixements informàtics bàsics, començarà a impartir-se la setmana pròxima a l'aula d'informàtica del Centre Municipal de Cultura la Mercé els dies 19, 22, 23 i 27 d'abril, en horari de 12h a 14h.
Amb la formació ‘Digitalització 2.0, competències digitals orientades per a l'ocupació’ prossegueixen els cursos coordinats per l'Ajuntament a nivell local en matèria de formació digital de la ciutadania per a enguany.
La regidora de Transparència i TIC, Maria Romero, ha assenyalat que “l'alta demanda en la primera de les formacions, així com les valoracions tan positives obtingudes en les avaluacions fa necessari continuar treballant en aquesta línia per a acostar el món digital a tota la ciutadania”.
Per a inscriure's en les últimes places que queden disponibles cal contactar a través del telèfon 673 72 58 93 o del correu somosparte.burriana@fisat.es. L'horari d'atenció al públic de Fisat en el Casal Jove de Borriana és de matí de dilluns a divendres amb cita prèvia a través del telèfon o el mail.
Formació digital per a la ciutadania
La primera de les formacions digitals realitzada per la regidoria de Transparència i TIC de l'Ajuntament, el curs de formació ‘Informàtica i relació amb l'administració’, tenia com a objectiu mostrar a la ciutadania com relacionar-se electrònicament amb l'administració, així com acostar els mitjans digitals i l'accés a la informació.
Una altra de les iniciatives plantejades per a facilitar l'accés als mitjans telemàtics en col·laboració amb la regidoria d'Ocupació és l'obertura de la sala d'informàtica municipal amb accés lliure tres dies a la setmana.
Així doncs, dilluns, dimarts i dimecres, de 9h a 12h l'aula d'informàtica situada en el primer pis del Centre Municipal de Cultura la Mercè queda oberta per a poder accedir als seus mitjans telemàtics, així com per a rebre l'assessorament de l'orientadora laboral municipal per a la cerca d'ocupació per internet.
A més, cal destacar que es continua desenvolupant el curs del Pacte Ceràmic per l'Ocupació sobre el paquet Office, que també ha esgotat totes les seues places i ha tingut una alta demanda, per la qual cosa ja es plantegen noves edicions.
Des de l'àrea municipal de Transparència i TIC es valora “molt positivament” aquestes iniciatives, “no solament pel que implica d'accés a la informació i avanç cap a una ciutadania més digital sinó també perquè s'alliberen tràmits presencials, amb el que s'agilita la resposta que es dona presencialment a les persones”.
- Detalls
- Categoria: Transparència
- Vist: 2412
- Entitats socials i Ajuntament ofereixen formació per a la ciutadania amb l'objectiu de reduir la bretxa digital
- Per a inscriure's a l'última sessió formativa prevista entre el 26 i 29 d'octubre, s'ha d'enviar un correu a igualtat@burriana.es, o bé introduir directament les dades en el formulari: https://docs.google.com/forms/d/e/1faipqlsfl9fv8ktuj0zttvijph08srdvimak1dyjwki2l_rfc6emgtw/viewform.
Més de 50 persones milloren les seues competències digitals a Borriana a través de la formació per a la ciutadania que ofereix l'Ajuntament, juntament amb altres entitats socials, amb l'objectiu de reduir la bretxa digital i donar resposta al major percentatge possible de ciutadans i ciutadanes.
Així, en les formacions directament oferides per l'Ajuntament es dona prioritat a les persones més majors, i entre elles a les dones, per a “donar resposta a la bretxa digital que certifiquen diferents organismes”.
Concretament, la regidoria de Transparència que gestiona Maria Romero, en col·laboració amb els departaments d'Informàtica, Ocupació, i d’Igualtat i Inclusió en coordinació amb la Fundació Àngel Tomàs (FISAT), el Centre de Formació de Persones Adultes Historiador Viciana i l'Agència de Desenvolupament Local, ofereix durant els mesos de setembre i octubre píndoles formatives amb aquesta finalitat.
Segons ha indicat María Romero, “des de fa temps és necessari saber moure's adequadament en un entorn digital”, però en aquests moments la situació derivada de la Covid-19 “l'ha convertit en indispensable”, ha assenyalat.
En aquesta línia, l'edil ha assegurat que resulta “més important que mai disposar de correu electrònic o de signatura digital i saber utilitzar-la per a relacionar-nos electrònicament amb tothom”. A més, ha afegit, “el risc permanent de confinament, així com la disminució en l'atenció presencial o la gestió a través de la cita prèvia de l'Administració ens obliguen a saber moure'ns en un entorn que, fins ara, mai havia tingut tanta presència”.
Per a la responsable de Modernització de la Informació i Transparència, aquesta situació també fa necessari “estar molt informat i conèixer els canals digitals oficials als quals es pot acudir per a informar-nos en un moment en què la informació també ha cobrat especial rellevància”.
Els cursos de formació que ofereix el consistori són de diferents nivells, per la qual cosa una mateixa persona pot realitzar-ne més d'un segons augmenten les seues necessitats i/o competències digitals. FISAT ha realitzat ja la part d'alfabetització digital a prop de vint persones que posteriorment han pogut rebre orientacions de busca d'ocupació a través de la xarxa.
La resta de participants han pogut rebre una formació de nivell més avançat en l’ús del certificat digital i competències de relació amb l'Administració, tramitació de cites prèvies, accés a busca d'informació en les webs d'organismes oficials i aplicacions d'interès per a la ciutadania, com ara Borriana Connecta, GVA Salut i Punt Labora.
També en xarxes socials, que a hores d'ara s'han convertit en els nous butlletins informatius que utilitza l'Administració per a comunicar-se, com ara el twitter, whatsapp o telegram.
Totes aquestes formacions s'han realitzat a l'aula d'informàtica del CMC la Mercè en horari de matí. De fet, encara hi ha pendent una última edició per a la setmana que ve de 20 hores i amb la qual s'obté un certificat acreditatiu, i ha previst poder-ne fer un una altra quan es detecte novament la demanda que sembla haver quedat ja coberta.
Per a inscriure's en l'última sessió formativa prevista, que tindrà lloc a l'aula d'informàtica entre el 26 i el 29 d'octubre de 9h a 14h, s'ha d'enviar un correu a igualtat@burriana.es, o bé introduir directament les dades en el formulari: https://docs.google.com/forms/d/e/1faipqlsfl9fv8ktuj0zttvijph08srdvimak1dyjwki2l_rfc6emgtw/viewform.
Actualment, tindre formació digital ha cobrat una nova dimensió, i ha passat a ser indispensable per a la vida quotidiana. Qüestions més bàsiques com saber fer ús d’un ordinador o poder fer servir un correu electrònic amb eficiència són ara tan necessàries com l'alfabetització. A més, la pandèmia ha accelerat el que ja era un camí iniciat quant a l'accés digital a la informació i la relació per mitjans electrònics amb l'Administració.
Així, s'ha sumat la necessitat de tindre un certificat digital i saber fer-ne ús, poder gestionar la petició de cites prèvies amb les diferents administracions o conèixer quins són els canals d'informació oficials de les administracions així com saber-ne les aplicacions.
- Detalls
- Categoria: Transparència
- Vist: 2695
-
Amb títol ‘Juntes fem Borriana’ per a millorar la comunicació interna i externa i la transparència del Consistori
-
Amb l'objectiu d'optimitzar la informació disponible en la web i xarxes socials, i establir millors canals de comunicació per a la ciutadania
L'Ajuntament de Borriana ha posat en marxa el projecte ‘Juntes fem Borriana’ per a la millora de la comunicació interna i externa i la transparència del Consistori amb l'objectiu d'optimitzar la informació disponible en la web i en les xarxes socials, i establir millors canals de comunicació per a la ciutadania.
El projecte, impulsat per les regidories de Comunicació i de Transparència, està finançat amb fons municipals però compta amb una subvenció de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i respon, segons ha explicat la regidora de Transparència, Maria Romero, a les necessitats detectades per l'Ajuntament “dins del seu objectiu d'aconseguir ser una administració oberta i pròxima al seu veïnat i, en definitiva, cada dia més transparent”.
Amb aquesta finalitat, el consistori pretén, ha indicat Maria Romero, “millorar la web municipal com a paraigua que aglutina tota la informació municipal i mantindre actualitzada la informació de cada departament en les webs municipals” i, d'aquesta forma, “facilitar la informació i la relació de la ciutadania amb l'administració a través de canals directes: xarxes socials, app Borriana Connecta, webs municipals, gestió de cites, entre d’altres.”
Per al regidor de Comunicació, J. Ramon Monferrer, el propòsit se centra en “oferir una imatge coordinada de l'Ajuntament perquè la ciutadania el senta com a propi en la mesura que conega el que es fa i puga convertir-se també en transmissora d'informació, atès que té tota la informació disponible o la que desitja”.
Per a desenvolupar el projecte s'ha implicat la majoria dels departaments i àrees municipals. Tant Monferrer com Romero han convidat el personal municipal a “treballar coordinadament, com un equip, tot sentint que allò que es comunica és informació que ha de ser pública i coneguda en major o menor mesura, per totes i tots de manera que realment l'Ajuntament de Borriana siga transparent per a la ciutadania”.
En la reunió de treball per a implantar el projecte ‘Juntes fem Borriana’ s'ha posat en valor la necessitat d’“estendre la informació i fer fluir la comunicació amb la ciutadania i entre el personal municipal”, perquè la informació i la bona comunicació, així com el treball en xarxa, “són la principal garantia de la transparència i de superar les dificultats en l'accés a la informació”, ha assenyalat la regidora de Transparència.
Per la seua part, el regidor de Comunicació ha manifestat que tots i totes “sumem” i “som representants del consistori, cadascu especialitzat en una àrea, això sí, però només en conjunt conformem l'Ajuntament de Borriana”, també ha reflectit la voluntat de “implicar la societat borrianenca en la quotidianitat de la seua ciutat, sentint com a pròpia la informació i els serveis que desenvolupa per a activar-se i ser altaveu del que es fa i que els afecta”.
Aquesta iniciativa s'ha posat en marxa aquesta setmana i s'estendrà durant un any, de manera que puga implantar-se en sis mesos i avaluar-se els sis mesos restants per a rectificar aquelles coses que no estiguen funcionant o donant els resultats que s’espera. Es realitzaran reunions cada quinze dies i s’establiran protocols de funcionament i de treball que canvien la soledat en el treball diari per la concepció de la necessitat de coordinació i suport mutu.
A pesar que l'objectiu de ‘Juntes fem Borriana’ és transversal, són les àrees de STIC, de Comunicació i de Transparència les encarregades de la coordinació i supervisió de la seua aplicació.
- Detalls
- Categoria: Transparència
- Vist: 2579
- Coordina totes les activitats que ofereixen diferents entitats en la localitat per a donar resposta al major percentatge possible de ciutadans i ciutadanes
La regidoria de Modernització de la Informació i Transparència de l'Ajuntament de Borriana ofereix un ampli conjunt de modalitats de formació en competències digitals per a la ciutadania, al mateix temps que aglutina i coordina totes les activitats que en la mateixa línia ofereixen diferents entitats en la localitat per a donar resposta al major percentatge possible de ciutadans i ciutadanes.
En aquest sentit, des de l'àrea que dirigeix la regidora Maria Romero, es coordinen formacions en digitalització oferides pel projecte de FISAT, SOM PART, l'Escola d'Adults FPA Historiador Viciana, i les regidories de Transparència, Inclusió i la de Polítiques Actives d’Ocupació, a través de la Diputació.
Segons ha indicat Maria Romero, “des de fa temps és necessari saber moure's adequadament en un entorn digital”, però en aquests moments la situació de nova normalitat derivada de la Covid-19, “ho ha convertit en indispensable”, ha assenyalat.
En aquesta línia, la regidora ha assegurat que resulta “més important que mai disposar de correu electrònic o de signatura digital i saber utilitzar-la per a relacionar-nos electrònicament amb tothom”. A més, ha afegit, “el risc permanent de quedar-nos a casa confinats, així com la baixada en l'atenció presencial o amb cita prèvia de l'Administració, ens obliguen a saber moure'ns en un entorn que fins ara mai havia tingut tanta presència”.
Per a la responsable de Modernització de la Informació i Transparència, aquesta situació també fa necessari “estar molt informat i conèixer els canals digitals oficials als quals poder acudir per a informar-nos en un moment en què la informació també ha cobrat especial rellevància”.
Els cursos de formació que ofereix el Consistori són, d’acord amb el seu judici, “de comunicació i rellevància recíproca en el sentit que també permetran que l'Ajuntament puga arreplegar les impressions de la ciutadania i les dificultats d'accés per a traslladar-les i millorar els canals de comunicació entre l'Administració i la població”.
Igualment ha destacat Maria Romero, “resulta bastant interessant que atès que hi ha cursos de diferents nivells, una mateixa persona en pot realitzar més d'un, segons augmenten les seues necessitats i/o competències digitals”. En aquest sentit ha puntualitzat, “aquest factor també permetrà treballar de manera coordinada entre diferents entitats i arribar a un espectre més ampli de població”.
Convé tindre present que en les formacions directament oferides per l'Ajuntament es donarà prioritat a les persones més majors, i entre elles a les dones, per a “donar resposta a la bretxa digital que certifiquen diferents organismes”, entre els quals, la responsable de l'àrea ha citat “el més recent” de l'Institut de la Dona en el seu estudi publicat a l'abril, ‘Les nostres Vides Digitals. Baròmetre de la e-igualtat de gènere a Espanya’.
Maria Romero ha oferit un resum de les formacions que des del punt de vista digital i d'informàtica s'ofereixen a Borriana a diferents nivells i amb diferents objectius concrets, bé siga per a l'ocupació, bé siga per a l'accés a la informació i la transparència. Això sí, “tots els curos tenen com a nexe la voluntat d'acostar el món informàtic a la ciutadania i també que tindran lloc a les instal·lacions municipals”, ha precisat.
Resum de Cursos:
- Del 21 al 24 de setembre i del 19 al 22 d'octubre. ‘Competències digitals per a l'ocupació’, de 12 hores i mitja de formació oferit per l'entitat ‘Som part- Fisat ‘. Continguts: Parts del PC, Correu electrònic, disseny digital del CV i Portals digitals d'ocupació. Més informació: 673725893 (whatsapp), burriana@fisat.es
- Del 28 de setembre al 2 d'octubre. ‘Alfabetització Informàtica’, de 20 hores de formació oferit per l'AEDL de l'Ajuntament de Borriana i Diputació de Castelló. Continguts: Parts del PC, Correu Electrònic, Windows, Processador de text nivell bàsic, Cerca en Internet, i iniciació de tràmits amb l'administració pública. Més informació: 964033037 (horari matins), 691674229 (whatsapp), igualtat@burriana.es.
- D'octubre a juny (anual). ‘Competències digitals’, organitzat pel centre d’adults FPA Historiador Viciana i GVA Educació. Continguts: nivells A1, A2 i B1 del Marc Europeu de referència digital, aplicacions mòbils, signatura digital i certificats, processador de textos mitjà i avançat, relació amb les diferents administracions nivell avançat, correu electrònic i perfil digital. Més informació: 964738920, 12004850@gva.es, Telegram: @fpaviciana.
- Del 5 al 8 octubre, del 13 al 16 d'octubre i del 26 al 29 d'octubre. ‘Informàtica i relació electrònica amb l'administració’, de 20 hores , organitzat per l'Ajuntament de Borriana. Continguts: Correu electrònic, signatura digital, certificat electrònic i clau PIN, perfil propi en les xarxes socials, App’s i i xarxes de l'Administració, i gestió de cites prèvies i altres tràmits en diferents administracions. Més informació: 964033037 (horari matins), 691674229 (whatsapp), igualtat@burriana.es.