Aparcamientos provisionales por las obras de la avenida de la Mediterrània
  • - Han començat els treballs per a adequar el solar propietat municipal situat en la zona de Roger de Flor darrere de la Biblio Port

  • - També s’ha sol·licitat permís a Ports de la Generalitat per a poder utilitzar com a aparcament provisional la zona de darrere de l'església


L'Ajuntament de Borriana ha començat els treballs per a adequar el solar propietat municipal situat en la zona de Roger de Flor darrere de la Biblio Port, per al seu ús provisional com a aparcament mentre s'executen les obres de remodelació de l'avinguda de la Mediterrània, segons ha avançat el primer tinent d'alcalde, Vicent Aparisi.

A més, ha explicat que el consistori ja ha sol·licitat permís a Ports de la Generalitat per a poder utilitzar també com a aparcament provisional la zona de darrere de l'església, i molt prompte s'obtindrà l'autorització.

En la zona de Roger de Flor, per les obres, se suprimeixen temporalment les places habituals d'estacionament, però en habilitar la zona contigua es dota d’un major nombre d'aparcaments de vehicles. A més, un camí estiga el permís de Ports, en la zona de darrere de l'església s'obtindrà una àmplia zona d'estacionament amb una capacitat de més de 2.000 places.

Aparisi ha indicat que es tracta d'una intervenció “d’envergadura” i, per tant, “en una obra de més de 8 mesos d'execució i del volum d'aquest projecte, s'han intentat conjugar dos prioritats, d'una banda, no alentir-ne l’execució i, per una altra, temporitzar l'obra de manera que no afecte gens ni miqueta en temporada alta a l'activitat dels comerços i negocis”.

Per això, i per tractar-se d'una obra “viva, subjecta a canvis i modificacions en la temporització”, el primer tinent d'alcalde ha manifestat que l'Ajuntament, “estarà permanentment obert al diàleg i a la interlocució amb tota la ciutadania per a tractar de solucionar els problemes que vagen sorgint i minimitzar-ne les molèsties”:

Inici de les obres

Cal recordar que una vegada passades Setmana Santa i Pasqua, aquesta setmana s'han iniciat les obres de la remodelació de l'avinguda de la Mediterrània. Una actuació que compta amb un pressupost de 2,2 milions d'euros i suposa la reordenació del vial amb la construcció d'un carril de ciclovianants, i la instal·lació de noves canonades d'aigua potable i canalitzacions i bombaments per a l'evacuació d'aigües residuals i pluvials, així com la repavimentació del vial i el recobriment de les voreres, que tal com ja contemplava el projecte de les obres, en el cas dels treballs en les voreres s'iniciaran després de l'estiu.

Aquesta iniciativa millorarà considerablement els serveis de la zona i suposaran un alleujament de cara a les pluges i possibles inundacions, amb l'augment del sistema de drenatge i la capacitat de recollida d'aigua pluvial, a fi de tractar de mitigar les inundacions provocades per les fortes pluges, i també suposarà amplis beneficis quant a mobilitat i seguretat ciutadana.

Es tracta de l'execució de la primera fase de les obres que abasta el tram entre la carretera del Port i el carrer Joan Carles I, on no hi ha afecció de la zona del Domini Públic Maritimoterrestre, mentre que el segon tram no es podrà realitzar fins que no es tinguen tots els permisos de Costes.

Conscients de les molèsties i contrarietats que generaran aquestes obres, igual que moltes altres, que incomoden i afecten en qualsevol temporada que s'executen, el consistori va acordar amb l'empresa adjudicatària l'inici de les obres en passar Pasqua i també la suspensió temporal del 15 de juliol al 31 d'agost amb la finalitat de mitigar les possibles incomoditats a l'estiu de veïns i veïnes.

Característiques

Amb aquestes obres, Borriana gaudirà d'una nova secció viària amb una vorera de 4 metres d'ample a la qual se li adossa una línia d'aparcaments de 2,2 metres d'ample.

La calçada amb 2 carrils de circulació, de 3,25 metres cadascun, separarà l'espai reservat per a vianants i bicicletes. El projecte contempla la col·locació d'una canonada d'impulsió d'aigua potable de polietilè que substituirà l'actual de fibrociment.

També inclou noves canalitzacions i bombaments per a l'evacuació d'aigües residuals i pluvials que suposaran una millora de cara a les pluges i possibles inundacions. A més, es col·locaran bancs, papereres, nou enllumenat i s'està estudiant l'emplaçament d'arbres després de la petició del veïnat.

Inicio obras avenida Mediterrània de Burriana
  • - L'executiu municipal començarà els treballs l'11 d'abril i preveu una suspensió temporal des del 15 de juliol al 31 d'agost per a mitigar les possibles incomoditats a l'estiu al veïnat

  • - Amb un pressupost de 2,2 milions d'euros, reordenarà el vial amb un carril de ciclovianants i noves canalitzacions d'aigua potable i bombaments per a l'evacuació d'aigües residuals i pluvials


L'executiu municipal de Borriana té previst que la intervenció magna de les obres de la remodelació de l'avinguda de la Mediterrània comencen el dimarts 11 d'abril, una camí haja passat la Setmana Santa i Pasqua, segons ha avançat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, per a mitigar els possibles perjudicis als establiments de la zona.

Una decisió que com es pot comprovar, ha explicat Maria Josep Safont, el govern local va prendre fa un parell de setmanes, quan es va iniciar la retolació de les vies per on han de canalitzar-se els serveis d'aigua i clavegueram, que com es pot constatar es van interrompre i no s'ha realitzat cap altra intervenció més.

Així mateix, l'alcaldessa ha precisat que, “conscients de les molèsties i contrarietats que generaran aquestes obres, igual que moltes altres, i que incomoden i afecten en qualsevol temporada que s'executen, també hem pactat amb l'empresa adjudicatària de les obres la suspensió temporal des del 15 de juliol al 31 d'agost “amb la finalitat de mitigar les possibles incomoditats a l'estiu del veïnat”.

No obstant això, en nom de l'Ajuntament, l'alcaldessa ha demanat disculpes per endavant per les “contrarietats i molèsties temporals que aquestes obres puguen ocasionar a veïns i propietaris de negocis, ja que eventualment condicionarà i repercutirà en la seua vida i activitat”.

Al mateix temps, ha sol·licitat comprensió i paciència perquè aquest projecte és “molt necessari”, i una vegada finalitzats els treballs “milloraran considerablement la vida dels veïns i les veïnes, tant de la zona com de la ciutadania de Borriana en general”.

En una obra de més de 8 mesos d'execució i del volum d'aquest projecte, s'ha intentat conjugar dos prioritats, d'una banda, “no alentir la seua execució i, per una altra, temporitzar l'obra de manera que no afecte en temporada alta per a l'activitat dels comerços i negocis”, ha precisat Safont.

La remodelació d’aquest vial suposarà “amplis beneficis quant a mobilitat i seguretat ciutadana, i evitarem la demora en l'execució de les obres en la zona on es necessitaria autorització o concessió de Costes”, ha afegit.

Amb un pressupost de 2,2 milions d'euros, la remodelació de l'avinguda de la Mediterrània a càrrec de la UTE Aglomerados los Serranos SA i Gimecons Construccions i Contractes SL, suposa la reordenació del vial amb la construcció d'un carril de ciclovianants el traçat del qual discorrerà pel costat de la mar, i la instal·lació de noves canonades d'aigua potable i canalitzacions i bombaments per a l'evacuació d'aigües residuals i pluvials, així com la repavimentació del vial i el recobriment de les voreres.

Després de la signatura de l'acta de replanteig realitzada divendres passat 17 de febrer, i amb un termini d'execució de 8 mesos, una vegada finalitzada l'actuació, ha manifestat l'alcaldessa, “tancarem l'anell ciclopeatonal de la salut entre la ciutat i la zona marítima”, ha manifestat Safont.

Una actuació que, segons el parer de l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, “millorarà considerablement els serveis de la zona i suposaran un alleujament de cara a les pluges i possibles inundacions, amb l'augment del sistema de drenatge i la capacitat de recollida d'aigua pluvial, a fi de tractar de mitigar les inundacions provocades per les fortes pluges”.

Es tracta de l'execució de la primera fase de les obres que abasta el tram entre la carretera del Port i el carrer Joan Carles I, on no hi ha afecció de la zona del Domini Públic Marítim Terrestre, mentre que el segon tram, ha aclarit l'alcaldessa, “no es podrà realitzar fins que no es tinguen tots els permisos de Costes”.

Característiques

Amb aquestes obres Borriana gaudirà d'una nova secció viària amb una vorera de 4 metres d'ample a la qual se li adossa una línia d'aparcaments de 2,2 metres d'ample.

La calçada amb 2 carrils de circulació, de 3,25 metres cadascun, separarà l'espai reservat per a vianants i bicicletes. El projecte contempla la col·locació d'una canonada d'impulsió d'aigua potable de polietilè que substituirà l'actual de fibrociment.

També inclou noves canalitzacions i bombaments per a l'evacuació d'aigües residuals i pluvials que suposaran una millora de cara a les pluges i possibles inundacions. A més, es col·locaran bancs, papereres, nou enllumenat i s'està estudiant l'emplaçament d'arbres després de la petició del veïnat.

El Ayuntamiento de Burriana adjudica las obras d eremodelación de la Avenida Mediterrànea
  • - Per 2.157.476 euros a la UTE constituïda per Aglomerados los Serranos SA i Gimecons Construcciones y Contratas SL

  • - Reordenarà el vial amb un carril de ciclovianants i noves canalitzacions d'aigua potable i bombaments per a l'evacuació d'aigües residuals i pluvials


La Junta de Govern Local de Borriana ha adjudicat per 2.157.476,49 euros el contracte d'obres de la remodelació del vial de l'avinguda de la Mediterrània a la Unió Temporal d'Empreses constituïda per Aglomerados los Serranos SA i Gimecons Construcciones y Contratas SL com a licitadora amb major puntuació, segons ha anunciat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont.

Amb un termini d'execució de 8 mesos, la remodelació de l'avinguda Mediterrània té com a finalitat, ha explicat Safont, la reordenació del vial amb la construcció d'un carril de ciclovianants el traçat del qual discorrerà en el costat de la mar, i també amb la col·locació de noves canonades d'aigua potable i la instal·lació de noves canalitzacions i bombaments per a l'evacuació d'aigües residuals i pluvials, així com la repavimentació del vial i el recobriment de les voreres.

Una actuació que, segons el parer de l'alcaldessa, “millorarà considerablement els serveis de la zona i suposaran un alleujament de cara a les pluges i possibles inundacions, amb l'augment del sistema de drenatge i la capacitat de recollida d'aigua pluvial, a fi de tractar de mitigar les inundacions provocades per les fortes pluges”.

Precisament, ha indicat Safont, la proposta actual d'obres ha afegit més d'un milió d'euros respecte als avantprojectes anteriors de 2017, per a millorar la xarxa de sanejament i pluvials, els bombaments, als quals s'afig un altre bombament, la il·luminació i s'aprofita per a pavimentar tota l'avinguda de la Mediterrània.

El termini d'execució de les actuacions del projecte és de 8 mesos des de la signatura de l'Acta de Comprovació de Replanteig i, una camí completat, ha manifestat l'alcaldessa, “permetrà tancar l'anell ciclopeatonal de la salut entre la ciutat i la zona marítima”, ha manifestat Safont.

Aquesta actuació és la primera fase de les obres que abasta el tram entre la carretera del Port i el carrer Joan Carles I, en què no hi ha afecció amb la zona del Domini Públic Marítim Terrestre, mentre que el segon tram, ha aclarit l'alcaldessa, “no es podrà realitzar fins que no es tinguen tots els permisos de Costes”.

Per part seua, el regidor d'Urbanisme i Sostenibilitat Mediambiental, Bruno Arnandis, ha ressaltat que la construcció d'aquest carril bici suposarà “amplis beneficis quant a mobilitat i seguretat ciutadana, i evitarem la demora en l'execució de les obres en la zona on es necessitaria autorització o concessió de Costes”, ha afegit.

Amb aquestes obres, ha manifestat, Borriana gaudirà d'una nova secció viària amb una vorera de 4 metres d'ample a la qual se li adossa una línia d'aparcaments de 2,2 metres d'ample.

La calçada amb 2 carrils de circulació, de 3,25 metres cadascun, separarà l'espai reservat per a vianants i bicicletes. El projecte contempla la col·locació d'una canonada d'impulsió d'aigua potable de polietilè que substituirà l'actual de fibrociment.

També contempla noves canalitzacions i bombaments per a l'evacuació d'aigües residuals i pluvials que suposaran una millora de cara a les pluges i possibles inundacions. A més, es col·locaran bancs, papereres, nou enllumenat i s'està estudiant l'emplaçament d'arbres després de la petició del veïnat.

presentación anteproyecto nuevo consultorio médico del puerto
  • - Amb una superfície construïda total de 650,97 m² sobre la parcel·la rectangular de 1.942,55 m² que es troba al costat de l'edifici de la Confraria de Pescadors, la cessió de la qual per part de la Generalitat encara està pendent

  • - El govern municipal de Borriana es va reunir anit amb veïns i veïnes del Port per a donar-los a conèixer l'avantprojecte de la nova infraestructura


El projecte del nou Consultori Mèdic del Port preveu la construcció d'un edifici de dos plantes amb accés principal des del passeig de l'avinguda de la Mediterrània amb una superfície construïda total de 650,97 m² en la parcel·la rectangular de 1.942,55 m² que es troba al costat de l'edifici de la Confraria dels Pescadors, la cessió de la qual per part de la Generalitat encara està pendent.

El govern municipal de Borriana es va reunir anit amb veïns i veïnes del Port per a donar-los a conèixer l'avantprojecte del nou Consultori Mèdic del Port, i per aquest motiu es va comptar amb la participació de les redactores tècniques de l'avantprojecte de la nova infraestructura sanitària.

En la trobada presidida per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, amb l'assistència de més de seixanta persones i amb una àmplia representació del govern municipal, es va explicar el projecte bàsic, tot i aclarint que el consistori “encara està a l'espera de la cessió per part de la Generalitat” de la parcel·la rectangular amb una superfície de 1.942,55 m² que es troba al costat de l'edifici de la Confraria de Pescadors, i on es preveu situar el centre auxiliar mèdic de la zona marítima.

L'alcaldessa va mostrar el seu convenciment que molt prompte l'Ajuntament rebrà la cessió per part de la Generalitat per a començar la construcció del nou edifici, i que el nou consultori “proporcionarà una gran comoditat als veïns i veïnes del Port”.

Així mateix, en la presentació amb els veïns i veïnes, va recordar que el pla funcional ja està redactat per l'Hospital la Plana i contempla tres consultes de medicina familiar i àrees de pediatria, extraccions, urgències i administració, amb la vista posada a dotar el Port d'una infraestructura sanitària “a l'altura de les necessitats dels habitants de la zona”.

Respecte a les instal·lacions esportives i de jocs que en l'actualitat estan en la parcel·la on es preveu situar el nou edifici, Safont va assegurar que des del govern local, “estem ja estudiant i valorant les possibles ubicacions per al trasllat a una zona pròxima”.

Característiques

Segons van explicar les arquitectes autores del projecte, el nou immoble contemplar un edifici de dos altures d'ús sanitari que potencia el caràcter d'edifici públic i li confereix una major visibilitat a escala urbana. Per a la redacció, han tingut en compte el programa funcional facilitat pel Servei d'Infraestructures de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, el Pla General de Borriana i el Pla d’Usos dels Espais Portuaris.

Així mateix, van assenyalar que l'accés principal a l'edifici s'ha projectat des del passeig de l'avinguda de la Mediterrània i es planteja, a més, un accés secundari a l'edifici per la façana sud-est, connectat directament amb el PAC (punt d'atenció continuada-urgències), mentre que l'àrea posterior vinculada a aquest accés es reserva per als vehicles d'assistència

Les arquitectes van exposar que la superfície construïda total de l'edifici serà de 650,97 m² i es preveu que les dos plantes estiguen connectades per un nucli de comunicació vertical que consta d'escala i ascensor.

Respecte a la superfície construïda en la planta baixa van indicar que serà de 394 m², per a albergar una zona d’ús públic amb porxe d'accés principal al vestíbul, àrea de recepció amb dos despatxos, un de telefonia i un altre d'informàtica, 1 consulta pediàtrica, 1 consulta d'infermeria pediàtrica, zona d'espera i punt d'atenció de continuada (urgències), sala d'extraccions i lavabos. També compta amb una zona d'ús restringit amb sala de reunions, magatzems, vestuaris de personal i quart d'instal·lacions.

En planta primera, tal com van concretar els 256 m² de superfície construïda es contemplen 3 consultes de medicina d'adults i 3 consultes d'infermeria, a més d'una zona d'espera i lavabos.

Encara que des del principi es van barallar tres opcions d'ubicació, Safont va reiterar que “estem a l'espera de la cessió del solar per part de la Generalitat per a confirmar en unes setmanes la ubicació definitiva”.

L'alcaldessa va recordar que el consultori de l'avinguda de la Mediterrània, actualment tancat, no presta servei des de 2020 perquè no compleix la normativa ni les condicions bàsiques per a oferir una atenció de qualitat i perquè infringeix els protocols de protecció anticovid.

De fet, presentava evidents defectes estructurals i d'equipament que el converteixen en inadequat per a usos sanitaris, defectes que van motivar que, amb la irrupció de la pandèmia i l'activació dels protocols de protecció ciutadana, es procedira per part de Conselleria de Sanitat al tancament del Centre de Salut Auxiliar i que, provisionalment, fora traslladat a l'edifici municipal multifuncional del Grau.

Tinència d'Alcaldia

D'altra banda, el govern municipal preveu, després de les obres d'adequació ja finalitzades, que en uns mesos es trasllade la Tinència d'Alcaldia del Port a les instal·lacions on estava situat l'antic consultori en l'avinguda Mediterrània, 33, amb el consegüent estalvi per al consistori i, alhora, donar ús a un immoble municipal que encara que no és adequat per a consultori mèdic, sí que reuneix les condicions per a les dependències municipals de la Tinència d'Alcaldia.

A més d'albergar les instal·lacions municipals, està previst reservar una àrea perquè puga ser utilitzada també per l'associació de Veïns del Port, o per qualsevol altra entitat veïnal que ho sol·licite.

Els treballs d'adequació del local han consistit bàsicament en l'adaptació dels diferents espais del local existent per a albergar les dependències de la Tinència d'Alcaldia del Port. Amb un nou arxiu en la zona d'accés, s'han enderrocat els llavamans i els entaulellats de les parets de les zones de reconeixement, s'ha eliminat el vestidor de personal i s'han adequat els acabats i les instal·lacions dels espais resultants per a entitats veïnals.


  • - La màquina pilonadora ja està realitzant els fonaments de l'estructura de la nova passarel·la fixa de formigó del Clot de la Mare de Déu


- La màquina pilonadora ja està realitzant els fonaments de pals llargs de l'estructura de la nova passarel·la fixa de formigó de l’Estany de la Vila o Clot de la Mare de Déu, que comporta la construcció d'un total de 20 pilons de formigó armat de 9 metres de profunditat i 650 mm de diàmetre, segons han avançat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, que ha visitat els treballs, amb el regidor de Medi Ambient, Bruno Arnandis, i el regidor de la Zona Marítima, Vicent Aparisi.

Des de l'inici de les obres i fins ara, ha explicat l'alcaldessa, els treballs realitzats per a l'execució de “l’esperada” passarel·la fixa en la desembocadura del riu Anna han consistit en la construcció d'una atall temporal per a canalitzar i desviar el flux d'aigua per aconseguir una àrea de treball seca, que “lamentablement se’l van emportar les intenses pluges de l'11 i 12 de novembre, i s'ha hagut de tornar a construir”.

També s'ha realitzat el desviament de la línia de baixa tensió i de l'aigua potable, així com la canalització per al desguàs del Clot mentre s'efectuen les obres i la plataforma per a l'execució dels pilons de formigó armat. En aquests moments, s'està materialitzant la construcció dels pilons que va començar ahir i amb la previsió d'acabar-los a finals d'aquesta setmana.

Cal recordar que les obres de construcció de la passarel·la fixa per als vianants al Clot, entre el carrer les Terrasses i el carrer la Farola, és una actuació cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) en el marc de l'estratègia Edusi del Programa de Desenvolupament Sostenible.

Vicent Aparisi i Bruno Aranandis han exposat que s'ha modificat el projecte inicial perquè durant l'execució de les obres s’ha observat la necessitat d'executar actuacions noves i millores a causa de “circumstàncies imprevisibles, que no alteren la naturalesa global del contracte”.

Així, en el projecte modificat s'han inclòs diferents millores com l'execució d'un desviament de la línia aèria de baixa tensió, necessària per a permetre la realització dels treballs de fonamentació profunda, i també la substitució de marcs prefabricats de formigó per lloses prefabricades que permet tindre una major capacitat de desguàs, ja que amb les prelloses s'elimina la grossària dels marcs.

El fet que la passarel·la dispose d'una major secció hidràulica de desguàs suposa tindre una millor resposta contra les avingudes d'aigua”, han manifestat els dos regidors.

A més, el projecte modificat contempla el soterrament de la línia de baixa tensió i de la telefonia a través de la futura passarel·la, i la substitució de les comportes en acer estructural, previstes inicialment, per unes altres d’acer estructural galvanitzat, que segons el parer d'Arnandis i d'Aparisi, “millora considerablement contra la corrosió en un ambient marí, alhora que comportarà un menor manteniment a realitzar pel personal de via pública o de l'empresa encarregada del manteniment de l’estany i, per tant, una racionalització de la despesa pública”.

Les noves actuacions, han assegurat, no comporten la necessitat d'un augment en el termini d'execució de les obres, per la qual cosa des del consistori mantenen el termini d'execució de 8 mesos i la previsió del final d'obres per a la primavera, a finals d'abril.

Mentrestant, l'Ajuntament ha tornat a reparar la passarel·la de terra que va ser destruïda en l'últim episodi de fortes pluges perquè mentre duren les obres de construcció de la passarel·la fixa es puga utilitzar l'actual passarel·la de terra compactada que compleix la seua funció quan el nivell de l'aigua és baix, però que el consistori ha de reparar constantment perquè els dos marges del riu estiguen comunicats amb les crescudes per fortes pluges, amb els temporals marítims i amb l'augment del cabal per l'aigua registrada en localitats de l'interior”.

Característiques

Segons es desprèn del projecte de construcció, la nova passarel·la se situa desplaçada cap a l'interior del riu Anna, modificant així la seua ubicació però situada dins de la Servitud de trànsit de Costes i ocuparà els 6 metres d'amplària de la citada Servitud. Una estructura que estarà preparada per a suportar el pas de vehicles, encara que serà d'ús per als vianants, i d'accés restringit a vehicles rodats d'emergència com ara ambulàncies, protecció civil, bombers”.

L'estructura es projecta per a una vida útil de 50 anys. A més, la passarel·la podrà ser depassada per l'aigua i suportarà les càrregues d'arrossegament produïdes per l'avinguda de projecte d'un període de retorn de 500 anys.

Per a facilitar l'eixida de l'aigua cap a la mar, comptarà amb una comporta de regulació del nivell de les aigües de l’estany tipus atall d'obertura manual. Amb aquesta comporta es podrà mantindre el nivell d'aigua del Clot, que és lleugerament superior a la de la mar i que disminueix cada vegada que es produeix el trencament de la passarel·la actual després de les cada vegada més freqüents crescudes del riu.

La resta de comportes seran abatibles de tipus clapeta o comporta de canal o sobreeixidor compensades estàticament per al funcionament a partir de l'empenta que provoque el flux d'aigua quan arribe a una certa altura associada a cabals a causa de crescudes per pluges intenses.