La Regidoria d'Ocupació elabora un informe mensual que analitza el mercat laboral a Borriana amb l'objectiu de conéixer el perfil dels aturats i les característiques de les contractacions que es generen al municipi. Aquesta informació permetrà dissenyar noves polítiques de formació i foment de l'ocupació, adaptant els instruments existents a les circumstàncies reals del mercat laboral.

 

2017

- Informe de Conjuntura Laboral de Juny

- Informe de Conjuntura Laboral de Maig

- Informe de Conjuntura Laboral d'Abril

- Informe de Conjuntura Laboral de Març

- Informe de Conjuntura Laboral de Febrer

- Informe de Conjuntura Laboral de Gener

2016

- Informe de Conjuntura Laboral de Desembre

- Informe de Conjuntura Laboral de Novembre

- Informe de Conjuntura Laboral d'Octubre

- Informe de Conjuntura Laboral de Setembre

- Informe de Conjuntura Laboral d'Agost

- Informe de Conjuntura Laboral de Juliol

Horari d'Atenció habitual: Divendres de 9h a 14h

Casal Jove (Cita Prèvia)

 

PUNT D'ATENCIÓ A L'EMPRENEDOR

cartelpae400x320Què és un punt PAE?

Els Punts d'Atenció a l'Emprenedor (PAE) s'encarreguen de facilitar la creació de noves empreses, l'inici efectiu de la seva activitat i el seu desenvolupament, a través de la prestació de serveis d'informació, tramitació de documentació, assessorament, formació i suport a la finançament empresarial.

El PAE té una doble missió:

  • Prestar serveis d'informació i assessorament als emprenedors en la definició de les seves iniciatives empresarials i durant els primers anys d'activitat de l'empresa.
  • Emprenedoria Telf: 664324580 Mail:creacionempresas@pacteceramic.es
  • Iniciar el tràmit administratiu de constitució de l'empresa a través del Document Únic Electrònic (DUE). 
  • Transmissió Telf: 672105256 Mail: proyectos@pacteceramic.es

Quins serveis ofereix?

  • Informació sobre les característiques de la Societat Limitada i l'Empresari Individual: marc legal, aspectes mercantils més importants, avantatges fiscals, aspectes comptables, sistemes de tramitació, normativa aplicable; a més, s'ofereix informació d'altres formes jurídiques vigents en l'ordenament jurídic mercantil.
  • Tramitació telemàtica per a la constitució d'empreses mitjançant el sistema de tramitació telemàtica desenvolupat per la Direcció General d'Indústria i de la PIME, utilitzant el Document únic electrònic (DUE). Aquest servei fins a la data únicament està operatiu per a empresaris individuals (autònoms) i societats limitades. S'espera que pròximament s'amplien els serveis possibilitant la constitució de Comunitats de Béns, Societats Civils i altres formes empresarials.
  • Informació sobre els ajuts i incentius per a la creació d'empreses aplicables al projecte.
  • Informació sobre el règim de Seguretat Social aplicable, criteris d'adscripció, afiliació, cotització, etc.
  • Informació general sobre temes d'interès per a les empreses, com ara: Finançament, fiscalitat, contractació laboral, internacionalització, investigació, desenvolupament tecnològic i innovació, cooperació empresarial, etc.

 

PROGRAMA REEMPRESA

reempresa¿Què és el programa REEMPRESA?

Reempresa és un programa impulsat des de Catalunya per part de la agrupació empresarial CECOT y l'Administració que posteriorment, a través del Ministeri d'Industria, Energía y Turisme s'ha traslladat a la totalitat del Estat.

Amb l'adhesió al programa, es pretén:

  • Oferir i difondre possibilitats de negoci als possibles interessats superant l'àmbit local.
  • Generar una plataforma de trobada d'empreses ja existents (especialment microempreses i PIMES) que estan gestionant la seva continuïtat.
  • La creació i gestió de l'espai col·lectiu a Internet, (www.reempresa.org), market place, per disposar d'una única base de dades on poder casar oferta i demanda en el mercat de la Reempresa.
  • Dinamitzar el teixit empresarial i fomentar el valor de l'empresa en funcionament.
  • Renovar el procés de creació i posada en funcionament d'una empresa.
  • Promoure un mercat que pot ser susceptible de provocar creixement econòmic.

Quins serveis ofereix?

  • Captar potencials cedents (transmitents) d'empreses.
  • Garantir la veracitat de les empreses i de les intencions dels transmitents.
  • Difusió de les diferents propostes en una plataforma web d'àmbit estatal.
  • Captar potencials reemprendedores.
  • Posar en contacte reemprendedors i empreses o empresaris que les volen cedir.
  • Establir models de finançament i de relació.
  • Donar suport als implicats assessorant-los en la seva presa de decisions.
  • Donar la garantia d'un procediment tècnic i legal lligat a l'estricte examen de les variables empresarials.
  • Organitzar programes d'informació i difusió de la Reempresa per donar presència pública massiva i posar de manifest la importància del fenomen.
  • Establir programes, eines i instruments de formació i gestió a mida per cedents i reemprenededors.

Horari d'Atenció:Dilluns, Dimarts i Dijous de 9h a 14h

Oficina Municipal d'Informació al consumidor

 

Qué es l'OMIC?omic

L'oficina Municipal d'informació al consumidor es un servei gratuït d'informació i orientació al consumidor que media en els conflictes que puguen sorgir entre consumidors i empresaris per intentar una solució amistosa.

Funcions

Protegir i defensar els Drets en matèria de consum per mig de l'informació als consumidors i usuaris.

Tramitar les reclamacions i denuncies que es presenten en matèria de consum.

Mediar en els conflictes de consum entre consumidors i empresaris que puguen sorgir com a conseqüència de les reclamacions presentades.

T'AJUDEM A CONÉIXER I A EXERCIR ELS TEUS DRETS COM A CONSUMIDOR

 

On estem?

En l'Ajuntament de Borriana (Planta baixa)

(Plaça Major,1 Borriana)

Tel. 964510062 ext-4416

e-mail: omic@burriana.es

 

On puc anar fora del horari de l'oficina de Borriana?

  • OFICINES DEL PROP DE CASTELLÓ
    - Avda. Hermanos Bou, 47
    - Avda. del Mar, 16
    - C/ Mayor, 76
  • OFICINA DEL PROP DE VILA-REAL
    - C/ Josep Ramón Batalla, 38
  • OFICINA DEL CONSUMIDOR DE VILA-REAL
    - Plz. Major, s/n - Tel. 964.506.570
  • OFICINA DEL CONSUMIDOR DE NULES
    - Marco Antonio Ortí, 3-2ª - Tel. 964.674.756

Estimades amigues,

Estimats amics,

Em complau dirigir-me a vosaltres per comunicar-vos que, des del passat mes de juny, i dins de la nova corporació municipal, he assumit l'interessant repte de gestionar la Regidoria de Comerç de Borriana.

Sóc conscient de la delicada situació del sector i dels canvis i amenaces que heu d’afrontar diàriament per continuar desenvolupant la vostra activitat, però també conec, com a consumidora i usuària habitual d'ell, les grans possibilitats del comerç de Borriana. Per això, és el meu objectiu potenciar-lo com un dels eixos sobre els quals impulsar el creixement econòmic de la nostra ciutat.

Aprofite per a informar-vos que estem modificam el web de l'Ajuntament, en el qual hi haurà un espai dinàmic per al comerç local, totalment gratuït. Vos aniré informant d'aquest espai virtual i de les noves accions que puguen fer-se des d'aquesta Regidoria.

Finalment, només em queda posar-me a la vostra disposició, de la mateixa manera que és el meu desig comptar amb la vostra col·laboració per a convertir Borriana en una ciutat que siga referent en innovació i qualitat comercial.

Atentament,

INMACULADA CARDA ISACH 

Regidora de Comerç

Grup Municipal Compromís

Ajuntament de Borriana