-
El Ple municipal de demà dijous 3 de juny aprovarà la modificació del Pla Estratègic de Subvencions 2021 per a poder incloure el conveni amb la Confederació de Comerç de la Comunitat Valenciana per a la gestió dels bons
L'Ajuntament de Borriana fa un pas més per a posar en marxa el programa de promoció i dinamització econòmica ‘Bons Comerç 2021’, amb la finalitat promocionar el comerç local, i posarà a la venda bons de descompte al consumidor que es podran canviar en botigues de proximitat i hostaleria. Segons ha avançat la regidora de Comerç, Sara Molina, comptarà amb un pressupost de 200.000 euros per al projecte amb què es pretén "contribuir novament a reactivar el teixit comercial i el consum local a la nostra ciutat”.
El govern municipal impulsa per primera vegada aquest programa d'ajudes, per a la qual cosa subscriurà un conveni amb la Confederació de Comerç de la Comunitat Valenciana per a la gestió dels bons per al comerç. Prèviament, el Ple del pròxim dijous 3 de juny ha d'aprovar la modificació del Pla Estratègic de Subvencions 2021 per a poder incloure el conveni.
Anteriorment, el ple del mes d'abril va aprovar la modificació de crèdit procedent de romanents de tresoreria, a fi de realitzar els ajustos econòmics necessaris per a suplementar partides pressupostàries municipals o concedir crèdits extraordinaris a nous projectes, i així poder destinar una part dels romanents al conveni.
Sara Molina ha explicat que es tracta d'una mesures més desenvolupada pel govern municipal per a pal·liar els efectes de la pandèmia en el comerç i en l'economia local i per això inclourà el sector de l'hostaleria, així com a altres negocis dels sectors vinculats a l'oci i els serveis, com el de perruqueria i tractaments de bellesa, el d’agències de viatges, i una llarga llista.
El programa consisteix en l'emissió de bons que permeten la compra en xicotets comerços (botigues de roba, llibreries, ferreteries, merceries i un llarg etcètera) i el consum en locals d'hostaleria amb un descompte extra del 50 per cent que assumirà el consistori a través de l'emissió de bons per valor de 20, 100 i 200 euros.
L'edil d'Hisenda, Cristina Rius, ha explicat que des de l'inici de la pandèmia el govern municipal va dissenyar un pla local amb diferents mesures. “Fins ara, hem destinat més de 4 milions d'euros a accions per a combatre les conseqüències i per a fer fort el teixit econòmic de la ciutat, fruit de l'incessant treball realitzat des de les diferents regidories i pel personal del consistori”.
Un pla, ha assegurat Rius, que comporta ajudes econòmiques directes amb una dotació global de prop de 1,4 milions d'euros per a la línia d'ajudes exclusives de la localitat i les dos d'ajudes Parèntesi que ha implementat el consistori per a autònoms, comerciants, hostalers, restauradors.
I també beneficis fiscals directes, per exemple, la supressió de la taxa d'ocupació de via pública, i unes altres com ara ajudes socials, programes d'ocupació, campanyes de dinamització del comerç, formació empresarial, sortejos i premis per al foment del comerç local, la desinfecció d'espais públics, l’impuls de bons comercials, repartiment d'EPI, bonificacions en taxes, fins i tot l'assumpció de l'increment del cost de la taxa de residus, i en l'execució d'inversions que permeten renovar i millorar espais i serveis públics.
A més, juntament amb aquestes iniciatives, Sara Molina ha recordat que amb la Federació de Comerç s’ha posat en marxa durant el mes de juny una nova campanya de ‘Rasques’, aquesta vegada amb “premis directes molt estiuencs”. Igualment, ha avançat que tant l'Ajuntament com la Federació de Comerç de Borriana estan unint esforços perquè enguany la fira del comerç de l'estiu, Pop Up, “siga tot un èxit, i més tenint en compte que l'any passat no va poder celebrar-se”.