La regidoria d'Urbanisme explica que “l'objectiu és tant l'augment de la seguretat com la recuperació d'espais i vies públiques per a l'ús de ciclistes i vianants”

 

 

La igualtat de drets entre conductors de vehicles i aquelles persones que decideixen realitzar els seus trajectes per la ciutat de Borriana amb bici o caminant és un dels principals objectius de l'última iniciativa de la regidoria d'Urbanisme de la ciutat. I per a això, una de les noves incorporacions al conjunt del casc històric és la limitació de la velocitat de circulació de vehicles a 30 quilòmetres per hora, en el que es coneix i es fa visible com a Zones 30. Així ho ha explicat el regidor de l'àrea Bruno Arnandis, qui ha volgut afegir que “amb aquesta nova llista de zones i carrers en les quals no es podrà circular a més de 30 quilòmetres per hora, aconseguim els més de 50.000 metres quadrats, cinc hectàrees, d'àrea de restricció, la qual cosa vindria a equivaldre a uns sis quilòmetres lineals”. A més, Arnandis ja ha avançat que “a més de la senyalització que ja s'ha col·locat en cadascun dels carrers i vies a les quals afecta la mesura, en les pròximes setmanes es realitzaran campanyes de conscienciació i informació tant per a conductors com para vianants, perquè tots entenguen que es tracta d'afavorir la preferència de pas de les persones que van caminant o amb bicicleta, sense haver de recórrer a sancions”.

Segons ha detallat el mateix Arnandis després de comprovar que la instal·lació de la senyalització està finalitzada, “existeix un doble objectiu amb aquesta nova zonificació, ja que d'una banda sumem mecanismes per a afavorir el pas  cap a una economia de baix nivell d'emissió de carboni, i per una altra, apostem decididament pel foment d'una mobilitat urbana sostenible donant preferència a les persones que van a peu”.

Són solament alguns dels beneficis que es busquen amb la implementació de les zones 30 en bona part dels carrers del conjunt històric de la ciutat, malgrat que com s'assenyala en els informes que aconsellen l'aplicació d'aquestes limitacions, també s'inclouen beneficis futurs com “donar major protagonisme als vianants afavorint la trobada social i un repartiment més equitatiu de l'espai públic, evitar el tràfic pesat, incrementar la seguretat vial gràcies a la limitació de velocitat, o la reducció tant de la contaminació pel descens d'intensitat i velocitat dels vehicles, com del consum de combustible”, tal com ha recordat Arnandis.