- Categoria: Municipal
- Vist: 3170
Servirà per disposar d'un lloc en el qual centralitzar i dipositar els llibres i volums que s'ofereixen als veïns i veïnes de la zona a través de BiblioPort
El regidor de Poblats Marítims de Borriana, Vicent Aparisi, ha visitat la nova instal·lació sol·licitada en el seu moment per l'Associació de Veïns del Port per a poder albergar i gestionar de manera més òptima el servei de Biblioteca Ambulant que des de fa anys funciona en aquest districte. Tal com ha explicat el regidor, “es tracta d'una petició que se'ns va fer arribar des de l'associació de veïns del Port, que ofereixen un servei tan interessant i positiu per al conjunt de la població de la zona marítima com és la biblioteca ambulant, que no podíem deixar més temps sense habilitar un punt com aquest per a centralitzar el treball i la gestió”. A més, la mateixa instal·lació pot servir per a altres labors pròpies de l'associació veïnal com a xicotetes reunions o punt de trobada, així que com ha assenyalat Aparisi, “esperem que la dotació siga d'utilitat per a l'associació i que complisca amb les expectatives que tenien respecte a aquest servei de “BiblioPort”. La nova instal·lació ha quedat situada al costat de l'avinguda Mediterrània, en la zona de la platja de l'Arenal i a pocs metres de la gran majoria d'instal·lacions i dotacions municipals del districte del Port.
Durant la visita a la nova instal·lació, Aparisi ha mostrat el nou punt de centralització dels llibres i volums de la biblioteca ambulant amb la representant de la AAVV del Port, Silvia Ruiz, qui s'ha mostrat satisfeta amb la nova dotació. Després que fa uns mesos es rebera la petició de la nova instal·lació i que l'oposició municipal criticara la situació del servei, Aparisi ha volgut puntualitzar que “una vegada més, ens trobem amb unes crítiques a les quals responem amb fets, ja que quan ens han fet saber que feia falta una nova dotació hem treballat per a aconseguir-la, i no com en governs anteriors els membres dels quals critiquen ara la falta d'algunes infraestructures municipals que ells no van solucionar en molts anys al capdavant del govern local”.
- Categoria: Municipal
- Vist: 2146
El transport estarà disponible a l'inici del curs universitari, el pròxim 11 de setembre
Els ajuntaments de Borriana i Almassora oferiran a partir de l'11 de setembre el servei de transport fins a l'Universitat Jaume I de manera conjunta. Amb aquesta mesura, tots dos consistoris aspiren a incrementar la freqüència de pas i a reduir la despesa en aquesta partida.
Inicialment, el transport serà gratuït per a l'alumnat, que haurà de dirigir-se a les administracions municipals a fi d'obtenir una targeta que li permetrà utilitzar el servei. L'autobús funcionarà en període de proves fins al 22 desembre, tal com arreplega el contracte signat per les alcaldesses de tots dos municipis, Merche Galí i María José Safont, amb l'empresa que prestarà el servei. Per a aqueixa data, tant Borriana com Almassora comptaran amb els estudis pertinents per realitzar un servei adequat a les necessitats. Els preus que s'aplicaran a partir de l'any nou seran "molt econòmics", i inclouran abonaments mensuals i trimestrals.
Durant aquest primer trimestre, els dos municipis sufragaran al 50% les despeses del transport estudiantil. En aquest període, Borriana i Almassora també quantificaran "els usuaris que tenim en cada municipi", en paraules del regidor, Vicent Granel, de manera que cada administració contribuïsca en funció dels viatgers que utilitzen el servei. "A partir de 2018, i vist l’estudi realitzat dels mesos de servei, es realitzarà un contracte acord amb les necessitats dels estudiants de Borriana..
Borriana i Almassora ultimen els detalls per a la creació de les targetes de transport i dels formularis que l'estudiantant haurà d'emplenar per a obtenir-les. Està previst que l'alumnat puga sol·licitar la targeta a principis de setembre, un tràmit per al qual hauran de presentar la documentació que acredite que estan matriculats en algun dels estudis que ofereix la universitat.
Després de quasi dos anys de tràmits, "l'autobús per als estudiants de l'UJI de Borriana i Almassora serà per fi una realitat a partir d'aquest curs 2017-18". El regidor, Vicent Granel, ha explicat que “perseguíem aquest servei els últims anys, i ara podrem iniciar-lo i saber la necessitat dels nostres estudiants a la universitat. Per la seua part, l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha assegurat que “era necessari fer alguna cosa amb els trajectes que han de fer tants estudiants des de la nostra ciutat a la UJI". L’equip de govern espera que "que la mancança d'aquest tipus de transport, oblidat durant anys i anys pels anteriors governs, quede soterrada amb la posada en marxa del servei d'autobús des de Borriana i Almassora i fins a la universitat".
- Categoria: Municipal
- Vist: 2017
Malgrat que a inicis de setmana ja s'havien realitzat les labors, les pluges de l'última jornada van arrossegar fins a la platja residus que ja han sigut retirats pels serveis especials de neteja
La regidoria de Via Pública i Poblats Marítims de l'Ajuntament de Borriana, ha reaccionat amb celeritat i eficiència davant l'aparició en la platja de l'Arenal de residus procedents de la zona de descans habilitada en la Malva-rosa per als “sounders”. Així ho ha explicat el seu màxim responsable, Vicent Aparisi, que ha detallat que “les pluges de la jornada del dimecres han arrossegat fins a la zona de l'Arenal part dels residus de la zona de descans de la Malva-rosa, davant el que hem reaccionat el més ràpid possible, i en tan sols un parell d'hores han sigut retirats per complet de l'arena”.
Segons han explicat els serveis de neteja contractats de forma especial per a aquests últims treballs, “les bosses o residus havien quedat encallades en séquies i vies d'aigua, per la qual cosa la pluja les ha arrossegat fins a la platja, la qual cosa ha obligat a tornar a retirar-los quan ja en la jornada del dilluns i el dimarts s'havia deixat la platja de l'Arenal completament neta”. El mateix Aparisi ha volgut destacar que “una vegada més, hem respost amb tota la celeritat possible, com ja va succeir en la tercera jornada del festival, on vam reforçar el nombre d'operaris de neteja per a la zona del passeig al costat de la platja. En aquesta ocasió, encara ha hagut major urgència, i quan se'ns va informar de la presència de residus en l'arena, vam disposar l'operatiu necessari perquè en menys de dues hores quedara novament buida de residus, en aquest cas, bosses i restes plàstiques que havíem d'evitar que arribaren al mar”. Precisament sobre la finalització de les tasques de neteja després del festival, Aparisi ha recordat que “tant els carrers propers a les zones de descans, com el conjunt de la platja de l'Arenal i la zona de l'Avinguda Mediterrània ja estan completament netes, i ara volem que en les pròximes setmanes es puga accedir als permisos necessaris per a realitzar una batuda mediambiental, que és com es coneix al procés de treballar amb embarcacions en la neteja del fons marí més pròxim a la costa, així que esperem poder realitzar-la durant les properes setmanes”.
- Categoria: Municipal
- Vist: 2447
La alcaldesa, Maria Josep Safont, agradece a “todas las partes implicadas en el control y servicios durante la celebración del festival, a los vecinos y vecinas de Borriana por su actitud y a los sounders por su comportamiento”
Pese a que el festival Arenal Sound no cerrará sus puertas hasta el final de los conciertos de la madrugada del domingo, Dirección, Ayuntamiento de Borriana y la Agencia Valenciana de Turismo han realizado una valoración “tremendamente positiva de la evolución del festival” celebrada durante la última semana en la capital de La Plana Baixa. Ha sido la alcaldesa de Borriana, Maria Josep Safont, quien ha tomado la palabra inicialmente para destacar “es una satisfacción comprobar como año tras año la evolución del festival Arenal Sound y toda la gestión que de él se deriva mejora de forma sustancial, y si a ello le sumamos que como en cada edición Borriana se ha mostrado como una ciudad acogedora con un evento de estas grandes características, la valoración es más que positiva”. Safont ha continuado explicando que “tanto a nivel de movilidad como de seguridad la mejora ha sido sustancial, ya que, por ejemplo, la nueva avenida del Port ha servido para canalizar y mejorar el acceso a pie o en bicicleta a la zona del festival, mientras que a nivel de seguridad han solucionado de forma excelente las situaciones que se producen en un festival como este”. Así, Safont ha concluido que “por todo ello hay que agradecer a los vecinos y vecinas de Borriana por acoger y entender las molestias que se derivan de un festival que también han podido disfrutar: a los y las sounders por su comportamiento, en general, educado y respetuoso; a la Policía Adscrita de la Generalitat, a la Guardia Civil, al Consorcio Provincial de Bomberos y Protección Civil, a la Agencia Valenciana de Seguridad y a la de Turismo, al personal Sanitario, a los voluntarios de Protección Civil y a los trabajadores de servicios como el de Vía Pública y especialmente a la Policía Local por la gestión realizada durante toda esta semana”. Por su parte, el representante de la Agencia Valenciana de Turismo, Daniel Arnal, ha querido “agradecer de toda la gente, cuerpos de seguridad y empresa organizadora por el trabajo realizado que ha hecho que no tengamos prácticamente incidencias destacables durante todo el festival, y que a nivel turístico estemos consiguiendo traer hasta Borriana un turismo potencial que en un futuro se convertirá en los visitantes asiduos a nuestra tierra”.
Y por último, el director del festival, David Sánchez, se ha mostrado “muy satisfecho, primero, por la gran coordinación que ha habido entre las fuerzas de seguridad a la hora de controlar y gestionar el festival, ya que en eventos en los que a veces multiplicamos la población de la ciudad en la que se celebra el festival, hace falta una gestión como la que se ha llevado a cabo”. Además, también ha querido agradecer “a los y las sounders que una vez más han confiado en nosotros, llegando hasta de 30 países distintos y llegando a las cifras de asistencia que desde hace cinco años repetimos en el Arenal Sound”. Y por último, Sánchez ha remarcado “la movilidad ha sido uno de los puntos destacados ya que cerca de 15.000 personas han llegado al festival gracias a los servicios de autobús, lo que ha mejorado y facilitado el acceso a la zona del puerto”. Y también a nivel técnico ha destacado que “la distribución de las medidas acústicas ha hecho posible que siempre hayamos estado por debajo de los decibelios marcados por ley”. Sánchez ha querido señalar también la buena sintonía “con el Ayuntamiento de Borriana con el que ya acordamos los servicios prestados durante el festival, y que han sido notorios y visibles por parte de todos, lo que nos ha llevado a colaboraciones para la realización de actividades culturales y deportivas con las que colaboraremos asiduamente”.
Borriana exigix al govern un finançament autonòmic just que assegure els serveis públics de qualitat
- Categoria: Municipal
- Vist: 2195
La totalitat dels grups polítics recolzen una declaració institucional a la qual ja s'han adherit 600 entitats valencianes entre les quals es compten més de 300 ajuntaments
El Ple Ordinari de l'Ajuntament de Borriana corresponent al mes d'agost i que s'ha avançat a aquest dijous ha tornat a evidenciar «la discriminació que el govern central segueix exercint sobre el conjunt del territori valencià en matèria de finançament, per la qual cosa hem decidit sumar-nos a les exigències d'un sistema molt més igualitari i just i que acabe amb el dèficit que venim patint quant a prestació de serveis públics en la nostra terra», tal com ha explicat el regidor Vicent Granel que ha sigut qui ha exposat els motius pels quals es duu a terme la reclamació. Tal com es detalla en el document aprovat per unanimitat, el manifest demanda «una reforma immediata del sistema de finançament autonòmic, amb efectes a 1 de gener de 2014”, i a més, “el reconeixement del dèficit de finançament acumulat” i la “execució per part de l'Estat d'unes inversions en infraestructura equiparables al pes poblacional de la Comunitat”.
D'altra banda, la sessió plenària també ha servit per a l'aprovació de la sol·licitud d'adhesió a la plataforma GEISER/ORVE, per la qual “Borriana vol seguir estant a l'avantguarda de la interoperabilitat entre diferents institucions públiques, per això l'adhesió a la plataforma servirà perquè qualsevol tipus de registre de documentació oficial puga ser redirigit de forma immediata a l'administració pública a qui vaja dirigit, ja siga municipal, provincial, autonòmica o estatal, amb el que guanyarem tant en efectivitat com en rapidesa a l'hora de fer arribar els registres a la institució pertinent”, tal com ha explicat l'edil Javier Gual, que a més ha afegit que “l'obligatorietat i el termini màxim per a adherir-nos es tanca el 2 d'octubre de 2018, per la qual cosa creiem que avançar-se més d'un any en la seua implantació i coordinació amb totes les administracions que disposen del SIR, és un reflex de la voluntat d'aquest equip de govern d'avançar, adaptar-nos als nous temps i millorar la gestió”.
A més, la celebració del Ple Ordinari també ha servit per a l'aprovació de la modificació de crèdit en els Pressupostos de l'Organisme Autònom Centre Municipal dels Arts Rafel Martí de Viciana, i del Compte General de l'Exercici 2016, sobre el que la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, ha volgut destacar que “es tracta de traslladar la informació a la Sindicatura de Comptes, per la qual cosa no acabem d'entendre que no recolzen el punt, encara que en realitat sabem que serà el reflex d'un control rigorós i continu de la hisenda local i creiem que els resultats de 2016 que es mostren a través dels indicadors del Compte General, així ho demostren”.
- Categoria: Municipal
- Vist: 2445
Policia Local, Protecció Civil, Policia Autonòmica i Nacional, Bombers, serveis mèdics, Socorrisme, organització i les regidories implicades tanquen tots els detalls al voltant de la seguretat en la celebració del festival
L'Ajuntament de Borriana ha acollit la reunió de coordinació dels diferents cossos i forces de seguretat, sanitaris i d'atenció a les emergències en què s'ha repassat exhaustivament el Pla d'Emergència que servirà per cobrir i solucionar qualsevol imprevist o situació perillosa que es puga donar durant els sis dies de celebració de l'Arenal Sound.
La reunió del Pla d'Emergències s'ha celebrat una setmana abans que en l'edició anterior per major previsió i coordinar a la perfecció els detalls del mateix. La reunió ha estat presidida per l'alcaldessa, Maria Josep Safont, l'edil de Via Pública, Vicent Aparisi, i el de Sanitat, Manel Navarro, al costat de representants del Consorci de Bombers, Conselleria de Sanitat, Generalitat, Salvament Marítim, Policia Autonòmica, Policia Local, Protecció Civil, el servei de socorrisme de la platja, i representants de l'empresa organitzadora del festival.
Tal com ha recordat l'alcaldessa de l'Ajuntament de Borriana, Maria Josep Safont, "la seguretat i el Pla d'Emergència per als dies de celebració de l'Arenal Sound és de competència municipal, per això hem treballat a consciència per aconseguir el millor projecte de seguretat i emergència possible ". Així, Safont ha manifestat que "és d'agrair el treball realitzat a l'hora de plasmar en un Pla d'Emergència en el qual tots estem d'acord, la previsió de la feina que puga sorgir durant els dies del festival. La reunió i els acords assolits demostren que s'ha fet amb temps i a l'altura que demanden les circumstàncies".
Així, en la redacció del pla s'engloben aspectes com el Pla d'Autoprotecció realitzat per l'organització de l'esdeveniment, el dispositiu preventiu de suport extern de l'Ajuntament, la previsió d'activació d'altres plans de protecció civil de caràcter municipal, la coordinació amb els Dispositius preventius amb el consistori de Vila-real i la proposta d'activació del Pla Territorial d'Emergència de la Comunitat si la situació ho requereix.
En finalitzar la reunió, la gran majoria d'actors implicats en la seguretat i emergències de la nova edició del festival, coincidien a assenyalar que "la coordinació i el treball previ han estat reeixits, amb el que ja tots coneixem la nostra tasca i el paper que haurem de tenir durant els dies de celebració de l'esdeveniment".
- Categoria: Municipal
- Vist: 1874
La Junta de Seguretat del festival acorda més de 900 serveis de control i prevenció entre Policia Local, Autonòmica, Guàrdia Civil, P. Nacional, Bombers i Protecció Civil
La vuitena edició de l'Arenal Sound que un any més se celebrarà entre l'1 i el 6 d'agost a Borriana ja compta amb el dispositiu especial de seguretat després de la Junta celebrada en l'Ajuntament de Borriana entre totes les parts implicades en la prevenció i control del festival durant la seua celebració. I segons han explicat els representants de cadascuna de les institucions implicades en el dispositiu, «serà el major que s'haja coordinat en les vuit edicions celebrades en la ciutat de Borriana, amb l'objectiu d'elevar al màxim la coordinació entre les parts i preservar tant la seguretat de les persones assistents com la dels veïns i veïnes de la ciutat». Així ho ha recordat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, que ha iniciat les explicacions públiques després de la Junta donant les gràcies a «Policia Local, Nacional, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica, i també a Bombers i Protecció Civl per la capacitat d'organització i coordinació que cada any augmenta i és més efectiva en la celebració del festival i que estem segurs que un any més servirà per a mantenir tant la seguretat dels assistents com els drets dels veïns i veïnes de Borriana». Per la seua banda, el Delegat del Govern a la Comunitat, Juan Carlos Moragues ha ressaltat «la important labor de coordinació de tots els cossos i forces de seguretat que farà que elevem fins a més de nou-cents el nombre de serveis prestats durant els dies del festival, la qual cosa converteix al dispositiu de seguretat en el més ampli dels coordinats fins ara». El mateix Moragues ha insistit a «traslladar un missatge de tranquil·litat perquè el dispositiu està perfectament coordinat i s'ha fet una especial incidència i treball en la prevenció». A més, el Director Territorial de Presidència, Adolf Sanmartín, ha remarcat què «estem a la disposició de l'Ajuntament de Borriana, i com en edicions anteriors ja s'ha coordinat el treball amb, per exemple, la Policia Local de Vila-real on també se celebrarà un dia de concerts». Finalment, el regidor de Seguretat i Policia Local de Borriana, Javier Gual, ha detallat que «el total de serveis prestats pel cos local serà de 540, qui amb la seua experiència premiada fins i tot la passada setmana amb la Felicitació Col·lectiva pel treball durant els set anys de festival, estem segurs que tornarà a realitzar una labor òptima tant en treballs de prevenció, com de gestió del tràfic o de control i accessos a la ciutat». Precisament pel que a mobilitat respecta, Gual ha recordat que «s'han augmentat fins a un 30 per cent el nombre de busos organitzats per a les persones assistents al festival, la qual cosa serveix per a millorar tant l'accessibilitat com el bon funcionament del tràfic rodat, ja que prop de 15.000 persones utilitzaran els nombrosos serveis d'autobús per a arribar a Borriana». Finalment, l'alcaldessa, Maria Josep Safont, ha recordat que el pròxim dia 21 se celebrarà una «nova trobada de coordinació per a tancar temes sanitaris, de socorrisme i de Protecció Civil, amb el que quedaran totalment establits els treballs de cadascuna de les parts, pràcticament dues setmanes abans de l'inici del festival». A més, Safont ha volgut agrair el treball especial, per exemple, del «Servei de Bombers, que instal·larà una estació meteorològica i un xicotet parc mòbil, i la major implicació de de la Unitat Adscrita de la Policia, o la intensificació de les labors de control per part de la Policia Nacional o de prevenció amb barreres de seguretat i resposta a possibles incidents per part de la Guàrdia Civil».
- Categoria: Municipal
- Vist: 2174
Les regidories de Via Pública i Seguretat es reuneixen amb els representants del festival i la Policia Local per a implementar noves millores en matèria de control i seguretat
El regidor de Policia Local i Seguretat de l'Ajuntament de Borriana, Javier Gual, s'ha reunit avui amb els responsables del cos de Policia Local i la direcció de l'Arenal Sound per seguir tancant tots els preparatius previs en matèria de seguretat i control de cara a la celebració del festival que arribarà a Borriana entre l'1 i el 6 d'agost. En la trobada celebrada en la Prefectura de la Policia Local de Borriana s'han perfilat les diferents labors que el cos municipal durà a terme durant la celebració del festival, i s'ha debatut sobre les diferents millores que es duran a terme. A més, també ha estat present en la reunió regidor delegat de l'Arenal Sound, Vicent Aparisi, amb l'objectiu de coordinar al màxim «unes labors que passen a ser transversals en diversos departaments municipals, per açò hem volgut que totes aqueixes parts estigueren present i que mancant vint dies per al festival ja queden tancades» com ha explicat.
Segons s'ha detallat des del departament policial, «es tracta que tots els implicats en la seguretat i controls preventius que es realitzen durant els dies del festival siguen coneixedors de les millores que s'estan implementant en matèria de seguretat, i que en aquest cas es duran a terme tant de forma interna com a externa al recinte de concerts». Un altre dels punts que s'ha tractat i tancat durant la reunió ha sigut «l'adaptació que ja hem analitzat i durem a terme pel que al control d'aforament es refereix, ja que les novetats quant a legislació així ho exigien i per això volem tenir-les solucionades setmanes abans». A més, també s'han presentat per part de l'empresa organitzadora les millores que en matèria d'insonorització s'habilitaran per a la vuitena edició del festival, ja que com ha explicat el responsable municipal Vicent Aparisi «una labor important de la Policia Local i del nostre Ajuntament és dur a terme tant les labors de prevenció i control per al gaudi dels assistents al festival, com vetlar per que es complisquen amb les exigències en matèria de drets dels veïns i veïnes de Borriana, per això la reunió ha sigut tan profitosa i creiem que totes les parts estem d'acord en què les noves mesures asseguraran aqueix doble vessant».
Pàgina 100 de 126