L'Alcaldessa de Borriana, Maria José Safont, al costat dels tinents, Vicent Granel i Cristofer del Moral i el regidor d'urbanisme Bruno Arnandis, han donat a conèixer els importants avanços en les converses que s'estan duent a terme des de fa un temps amb el nou inversor en el PAI de Sant Gregori. I és que, “aquesta setmana ha sigut molt important per a Borriana”, ha assenyalat la primera edil, “donat que tenim constància que s'ha efectuat la compra del deute amb els bancs creditors a Sant Gregori, la qual cosa sense cap dubte ha de ser el punt d'eixida per a la viabilitat del PAI”.
Una bona notícia, després de més d'una dècada de processos i tràmits del projecte urbanístic més important per a Borriana. Safont ha detallat que “ens alegrem de la compra del deute, que s'ha produït després d'un temps de dures negociacions amb del nou inversor amb els bancs”, encara que, “encara queda un llarg camí que recórrer lloc que l'empresa urbanitzadora ha de solucionar les causes de la rescissió abans que es puguen iniciar les obres”.
L'alcaldessa de Borriana va recordar que en el Ple de l'11 de març de 2016 l'Ajuntament va rescindir la condició d'agent urbanitzador a l'empresa promotora. I que aquesta, fa uns mesos, va presentar un escrit signat per l'administradora concursal de la societat, en la qual es va emplaçar a l'Ajuntament a formalitzar un acord transaccional pel qual es puga seguir la tramitació del PAI. Perquè això fóra possible, i com ha explicat el regidor d'Urbanisme, Bruno Arnandis “la primera necessitat de l'empresa era adquirir el deute amb els bancs per a procedir a l'eixida del concurs de creditors ja que en cas contrari l'empresa no tènia cap possibilitat d'actuar, del que ja tenim constància que s'ha produït ”.
Segons han valorat des de l'equip de govern es tracta  “d'una gran notícia per al municipi, ja que el projecte urbanístic es trobava en una situació in extremis, en la qual s'havia d'actuar amb serietat per a portar-ho a bon port, i que prompte siga una realitat”, ha apuntat Granel. Per la seua banda, Del Moral ha destacat “estar d'acord amb els passos portats, i el procés ha de seguir perquè el projecte siga una bé per a Borriana, i deixar de costat altres opcions que podien deixar en fallida al consistori”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

La Basílica d'El Salvador de Borriana s'ha quedat pràcticament xicoteta en el moment d'acomiadar al regidor de l'Ajuntament de Borriana, Antonio Sánchez Avilés, que moria en la matinada del diumenge al dilluns després de mesos de lluita contra una dura malaltia. Familiars, amics i amigues i una completa representació municipal encapçalada pels seus companys i companyes de partit i la resta de la corporació municipal han volgut estar presents en l'últim adéu a Antonio Sánchez, que al juny de 2015 es convertia en regidor de l'Ajuntament de Borriana a través del partit CIBUR. La cerimònia oficial ha comptat amb tots i cadascun dels elements protocol·laris, ja que han participat i acompanyat el fèretre els coneguts “massers” i la bandera de la Ciutat, a més de cobrir el fèretre amb els colors de la bandera oficial de Borriana.

 

La Volta a Peu a les Ermites de Borriana és una de les cites esportives i culturals més esperades pel conjunt de la ciutadania del calendari de principis d'any. I perquè la XIX edició que arribarà aquest pròxim diumenge 28 de gener siga tan exitosa i multitudinària com de costum, la Falla Don Bosco, qui al costat de la Regidoria de Festes organitza l'esdeveniment, ha començat aquest dilluns a formalitzar les inscripcions necessàries per a poder participar en l'esdeveniment. Així, tal com ja és costum en La Volta a Peu a les Ermites, les persones interessades han d'inscriure's en la mateixa seu de la Falla, en el Passeig Sant Joan Bosco número 8 de Borriana, de 17:00 a 21:00, un horari que com s'ha explicat des de la Falla “s'ha augmentat respecte a anys anteriors i es col·loca precisament en aqueixa franja horària de la vesprada perquè la gent tinga major facilitat i temps per a realitzar la inscripció i així poder participar i rebre els obsequis i avituallaments que s'ofereixen durant el desenvolupament de la Volta a les Ermites”.
El període d'inscripció que s'ha obert durant la jornada del dilluns es mantindrà habilitat fins a divendres que ve quan a les nou de la nit es tanque el temps de peticions de participació, i així poder organitzar i adquirir el material necessari depenent del nombre d'inscrits. Tal com ha recordat la mateixa regidora de Festes, Lluïsa Monferrer, qui al costat de la Falla Don Bosco s'encarreguen de l'organització “esperem que un any més la Volta a les Ermites que tornarà a realitzar el recorregut tradicional per les diferents ermites del terme municipal amb un total de 25 quilòmetres, siga de nou un èxit de participació i de coneixement i visita a llocs tan especials del nostre entorn, a més de suposar com en els últims 18 anys una jornada de germanor entre els veïns i veïnes de Borriana”.

 

 L'Ajuntament de Borriana ha decretat el dol oficial fins al moment de l'enterrament d'Antonio Sánchez Avilés que tindrà lloc el dimarts al matí després de la missa oficial que se celebrarà a les 10:00 hores en la Basílica del Salvador. Des d'aquest mateix matí quan la família ha traslladat la notícia de la defunció al consistori, les banderes onegen a mitja asta.

Antonio Sánchez era llicenciat en Dret per la Universitat Jaume I de Castelló, i funcionari de carrera de l'Administració Civil de l'Estat en la Comandància Militar de Castelló des de l'any 1985. Set anys després passava a convertir-se en especialista en Administració Tributària en diverses àrees de la Delegació de l'Agència Tributària a Castelló. Va ser nomenat regidor l'any 2015 després de ser triat en les eleccions municipals per Ciutadans Independents per Borriana (CIBUR).

 

Malgrat que encara falten dues setmanes per a l'arribada del dia gran de les celebracions en honor al Patró de Borriana, Sant Blai, els diferents departaments implicats en l'organització i coordinació dels actes que es duran a terme s'han reunit en el consistori per a tenir previst tot l'operatiu tant de Seguretat com de Desenvolupament de totes i cadascuna de les activitats i esdeveniments. I és que com ha explicat la regidora de l'àrea de Festes, Lluïsa Monferrer, “a inicis de la propera setmana presentarem de forma oficial el conjunt d'actes que conformen la programació especial en honor a Sant Blai, i que una vegada més hem volgut que s'allargue durant pràcticament un mes per a oferir tot tipus d'actes per a un ventall de públic el més ampli possible”. A més, en la trobada prèvia de preparació i coordinació d'actes, també ha estat present el màxim responsable de l'àrea cultural municipal, Vicent Granel, ja que com ha explicat “com ja vam fer en ocasions anteriors, la coordinació entre els diferents departaments i regidories municipals que participem en la programació, és clau, per això avui hem volgut estar presents per a traslladar als i les responsables de cadascuna de les labors prèvies, les necessitats per a cada acte o celebració”. I com ha quedat palès després de la trobada, pràcticament la totalitat d'actes compten ja amb el projecte previ de seguretat i prevenció, a més de poder començar a treballar en les dotacions necessàries i en les infraestructures i logística que abans de l'arribada de cada dia de celebracions han d'estar llestes per a acollir-les. A més, en la trobada també han estat presents els Tècnics d'Esports i Cultura per a confirmar els preparatius previs i la coordinació amb la Policia Local qui també ha participat de la trobada explicant la previsió de prevenció per a cada acte. Al costat d'ells, el responsable de Via Pública que s'encarregarà de senyalitzacions, vallats i infraestructures necessàries en cada celebració, i les treballadores municipals dels departaments d'Activitats i la Secció IV del consistori per a comprovar que els permisos i documentació necessària estan ja llestes per a cada acte o esdeveniment. Segons han resumit tant la regidora Lluïsa Monferrer com el regidor Vicent Granel “tot està llest perquè la setmana que ve presentem el conjunt d'activitats que durant un mes es realitzaran en el conjunt de la ciutat, per això volem agrair el treball previ de preparació, coordinació i posada en comú de cada departament implicat, perquè la setmana vinent i amb l'arribada del dia gran de Sant Blai del cap de setmana, tot isca a cor què vols gràcies a aquestes labors prèvies que portem setmanes realitzant”.

 

L'Ajuntament de Borriana, i en concret la regidoria d'Urbanisme del consistori ha informat sobre la presentació d'un recurs Contenciós-Administratiu per a intentar paralitzar la subhasta que el Ministeri d'Hisenda va portar avance del cinc per cent dels terrenys de la zona de la platja de l'Arenal. I ho ha fet després de conèixer la resolució per part del mateix Ministeri en la qual des del Govern central s'utilitza com a principal argument “la informació que a l'abril de 2015 va fer arribar el consistori al Ministeri explicant que no existia cap tipus d'ús públic de la zona de l'Arenal, i per tant, va fer que el Ministeri interpretara aquesta informació com una carta blanca per a poder subhastar els terrenys en el moment que consideraren oportú”, tal com ha explicat el regidor d'Urbanisme a Borriana, Bruno Arnandis, qui a més ha afegit que “el primer que ens sorprèn és que la resolució arribe des de Madrid i no des de Castelló, quan a més, des de la Delegació de Patrimoni i Hisenda provincial se'ns va indicar fa a penes unes setmanes que el consistori havia seguit tots els passos necessaris i correctes per a la paralització, per la qual cosa és, com a mínim estrany, l'interès suscitat a Madrid i la remissió d'aquesta primera anul·lació de recurs per la seua part”.  El mateix Arnandis ha volgut explicar mitjançant la lectura literal del text remès pel Ministeri que “quant a l'existència de serveis i instal·lacions de titularitat municipal, aquests no s'arreplegaven en el certificat de situació urbanística emès per l'Ajuntament de Borriana el 23 d'abril de 2015, a requeriment de la Delegació d'Economia i Hisenda, en la tramitació del procediment d'alienació que sobre la parcel·la, constant en el mateix que “la citada parcel·la cadastral no es troba ocupada”. Així, ha volgut puntualitzar Arnandis, “l'argumentació per la quin el Ministeri entén que no existeix capacitat de recurs sobre la subhasta, es basa en la informació signada a l'abril de 2015 pels responsables de l'equip de govern dirigit pel Partit Popular, per la qual es va obviar que en la zona subhastada existeixen diversos serveis públics municipals com els accessos a la zona de platja o les canalitzacions existents en el subsòl de dita terrena”. D'aquesta forma, l'Ajuntament de Borriana entén que “l'error va estar en no fer constar aquests serveis públics al Ministeri, precisament una informació que es va fer arribar amb prou faenes un mes abans de les noves eleccions municipals, amb el que entenem que hem de presentar un Contenciós-Administratiu que definitivament servisca per a eixir del problema en el qual han ficat a l'Ajuntament de Borriana tant l'anterior equip de govern com el mateix Ministeri d'Hisenda”.

 

Aquest mateix divendres, i a partir de dos quarts d'onze de la nit, s'inicia en el Teatre Payà la dotzena edició del Concurs de Teatre en Valencià que cada any premia a les agrupacions falleres que decideixen participar en el certamen i adapten o creen una obra pròpia per a representar. Serà durant els caps de setmana dels mesos de gener i febrer quan les falles participants duguen a terme en l'escenari del Teatre Payà les diferents funcions amb les quals optaran a obtenir el primer premi del Concurs de Teatre en Valencià de Borriana. La sèrie dels coneguts com “sainets” fallers comença aquest mateix divendres amb la representació de “La Relíquia de Sant Bendonat” que a partir de les 22:30 hores posaran en acció els i les membres de la Falla Centre Espanya. La mateixa funció es repetirà diumenge que ve dia 14 a partir de les 18:00 hores i en el mateix Teatre Payà. A partir d'aquest cap de setmana, gener i febrer estaran marcats per les representacions, ja que per al divendres dia 19 arribarà el torn de la Falla Barri La Vila, qui amb la seua adaptació de la comèdia “Taxi” de Ray Cooney, també repetirà el diumenge 21 a les sis de la vesprada i espera revalidar el primer premi de la passada edició. Ja en el mes de febrer, serà la Falla Societat Caçadors qui prenga el relleu, el dia 9 i també a les 22:30 hores amb la representació de “Els badalls de la fam”, que de nou el diumenge dia 11 de febrer també es repetirà a partir de les 18:00 hores. Finalment, serà la Falla Barri d'Onda qui tanque les representacions el divendres 16 de febrer a partir de les 22:30 hores i el diumenge dia 18 a a partir de les 18:00 hores amb la representació de “El convent de l'Ajuntament”. Una vegada les quatre falles hagen completat les seues representacions, es decidirà quins són les mereixedores del premi d'aquesta dotzena edició del Concurs de Teatre en Valencià de Borriana, els guardons del qual es lliuraran el dia 11 de març en la Gala especial que tindrà lloc en el mateix Teatre Payà.

El consistori habilita la zona de celebració dels concerts de l'Arenal Sound com a pàrquing de vehicles per a totes aquelles persones que vulguen desplaçar-se a rebre als Reis al Port aquest divendres

 

La Cavalcada de Reis sempre té un sabor especial a Borriana, ja que com és tradició, els Reis d'ORient carregats amb els seus joguets i regals per als més xicotets i xicotetes de la ciutat, arriben amb vaixell a través del Port de Borriana. Però enguany ho faran de forma diferent, ja que malgrat mantenir el vaixell com a vehicle d'arribada a la ciutat, ho faran a través de la zona de la Llotja de Borriana, en un moll de càrrega on podran descarregar tot el sol·licitat pels xiquets i xiquetes de la ciutat amb molta més facilitat. Així ho han explicat des de la regidoria de Joventut i la de Poblats Marítims, ja que com ha detallat la regidora Lluïsa Monferrer “es tracta d'una mesura per a millorar el desenvolupament tant de l'arribada dels Reis d'Orient al Port de Borriana com la posterior Cavalcada que no patirà cap tipus de canvi respecte a anys anteriors”. Així, s'ha anunciat que l'hora aproximada d'arribada dels Reis d'Orient a la zona de la Llotja de Borriana seran les 16:00 hores, mentre que a partir de les 18:00 s'iniciarà des de la central de Via Pública situada en l'Avinguda Jaume I la Cavalcada que recorrerà els carrers més cèntrics de la ciutat. Així, el dispositiu de seguretat i prevenció estarà instal·lat en la mateixa Avinguda Jaume I, el carrer Almesies, L'Escorredor, El Raval, i finalment en la Plaça Major, on els Reis baixaran de les seues carrosses i accediran a la balconada de l'Ajuntament per a rebre de mans de la Alcaldessa, Maria Josep Safont, la clau de la ciutat que els permetrà durant la matinada accedir a totes les cases de Borriana on s'hagen sol·licitat regals. Així, des de l'organització de l'acte, s'ha volgut recordar que “hem habilitat eixa zona de concerts per al pàrquing de vehicles en el Port, perquè totes aquelles persones que puguen complir amb la tradició de rebre als Reis en el mateix moll puguen fer-ho sense problemes tant de desplaçament com d'estacionament del vehicle, i que així, més tard, l'eixida cap a la ciutat també es realitze de forma ordenada i sense grans retencions”.