La regidoria de Turisme fa balanç en la jornada posterior a la Cremà constatant “la creixent petició d'informació específica sobre Falles i la promoció realitzada tant la Tourist Info i el Taller d'Ocupació Riu Anna
La setmana de Falles a Borriana ha tornat a servir per a rebre a centenars i centenars de visitants que durant les cinc jornades grans en les quals els monuments fallers ocupen carrers i places, han completat el seu recorregut faller, gaudit de l'immillorable ambient festiu i de germanor, i han fet que cada vegada “siguen més les persones que sol·liciten informació sobre els actes que se celebren, l'itinerari i horaris del “trenet faller”, el desenvolupament de la Cremà o la ubicació concreta de cada monument”, tal com ha explicat el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Borriana, Santiago Zorío, després d'una primera anàlisi d'aquestes últimes Falles de 2018.
Poques hores després de la finalització de les festes josefines amb la Cremà de tots els monuments, la Tourist Info de Borriana ha oferit les primeres dades sobre les últimes jornades, en els quals es constata un creixement de la informació sol·licitada per les persones que visiten la capital de la Plana Baixa durant les seues festes. Així, han sigut més de 200 persones les que des de dimecres passat i fins al dilluns 19 de març han passat per una oficina de Turisme que “els ha atès sobretot a nivell d'informació sobre les Falles pròpiament dites, amb sol·licituds d'horari de celebració o per a arreplegar mapes i informació gràfica sobre aquestes festes”, com ha indicat el mateix Zorío. Des del mateix servei s'ha volgut matisar que “fins i tot patint durant dues jornades el problema de la pluja, que va fer que molta gent no isquera a la carrers, en els altres dies de Falles les visites i consultes s'han anat multiplicant fins a aconseguir les quaranta de persones procedents d'altres països i les més de 160 que se centren sobretot en gent procedent des de les mateixes terres valencianes, Catalunya o Madrid que han sigut qui en major nombre han visitat aquestes Falles de 2018; mentre que des de l'estranger han destacat les visites arribades desde França o Regne Unit, però també caso de ciutadans i ciutadanes alemanyes o estadounidenques ”.
Campanyes especials de Promoció amb el Taller d'Ocupació Riu Anna. Des de l'Ajuntament també s'ha indicat que en els pròxims dies també es coneixeran les dades del treball de promoció que durant les últimes setmanes han dut a terme els i les participants en el Taller d'Ocupació Riu Anna, dins de l'especialització en Promoció Turística. Ja en la setmana anterior a les Falles, i tal com explicava la regidora Maria Romero “es van realitzar campanyes d'informació i promoció de les Falles en les poblacions veïnes a Borriana, des de les quals sabem que acudeixen molts i moltes visitants. I també durant les mateixes Falles, la campanya de promoció i informació a peu de carrer s'ha dut a terme amb un gran èxit pel que a informació directa sobre les festes es refereix, al que fins i tot cal sumar el treball d'Animació que en diverses jornades s'ha fet per als més joves”. Per tant, i tal com ha volgut concloure la presidenta de la Junta Local Fallera i regidora de Festes, Lluïsa Monferrer “aquest treball coordinat de les diferents àrees municipals per a la promoció de les Falles, ha fet que hagem notat, fins i tot sense poder comptabilitzar de forma totalment exacta el nombre de visitants, que cada vegada és més la gent de municipis veïns, però també arribada des d'altres comunitats o l'estranger, que es decideix per les Falles de Borriana, per l'ambient que aconsegueixen crear, la possibilitat de conèixer prop de vint Falles majors i vint infantils en una sola jornada, i pel tracte que sempre s'ofereix a qui visita Borriana”.