El Ayuntamiento publica las bases para participar en la Ruta de la Tapa de Burriana 2023
Bases para la Ruta de la Tapa 2023
  • - Els establiments interessats a participar poden presentar la seua sol·licitud des d'avui i fins al 12 d'abril

  • - La XII Ruta de la Tapa se celebrarà durant un mes, del 28 d'abril al 28 de maig, i oferirà tapa i beguda per 5 euros


L'Ajuntament de Borriana ha obert el termini perquè els establiments interessats puguen participar en la XII Ruta de la Tapa, amb la finalitat de continuar amb una de les accions gastronòmiques més populars del municipi, segons ha anunciat la regidora de Turisme, Sara Molina.

Amb aquesta iniciativa organitzada pel consistori, ha assegurat, es pretén “promocionar el municipi a través de la gastronomia, així com dinamitzar el sector de l'hostaleria i la restauració local”, i ha posat l'accent en “l'èxit obtingut en les anteriors edicions, tant de participació de bars i restaurants com d'afluència de públic”.

Sara Molina ha recordat que en la passada edició en 2022 van ser un total de 16 els establiments que van oferir les seues elaboracions i es va aconseguir una quantitat de 10.558 unitats de tapes servides, acompanyades de la seua respectiva beguda, i va suposar un impacte econòmic “d’almenys 42.200 euros en global per als establiments, a més de la difusió aconseguida”.

La dotzena edició de la Ruta de la Tapa se celebrarà del 28 d'abril al 28 de maig de 2023, dins de l'horari que cadascun dels establiments participants indique en el full d'inscripció, i abastarà el cap de setmana de les Creus de Maig a Borriana.

En la Ruta de la Tapa podran participar, gratuïtament, tots els establiments que estiguen localitzats al terme municipal de Borriana que hagen sol·licitat la llicència municipal corresponent. A més, hauran d'estar donats d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques com a bar o bar/restaurant o amb llicència d'activitat per a poder servir menjars.

Per a poder participar, els establiments interessats han de presentar una sol·licitud en el registre electrònic de l'Ajuntament, dins del termini comprès entre el 31 de març i el 12 d'abril de 2023, tots dos inclosos, i amb el model de sol·licitud degudament emplenat i signat. Les bases i el model de sol·licitud estan publicats en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web <www.burriana.es>.

Tapa i beguda, 5 euros

En aquesta nova edició, el preu de la tapa i la beguda (canya de cervesa, quint, copa de vi, aigua o refresc) serà de 5 euros, i l'establiment tindrà llibertat total quant a la presentació de tapa, però haurà d'ajustar-se en la preparació a uns mínims de qualitat dels ingredients, neteja, seguretat i higiene.

També tindran llibertat de triar els ingredients, encara que s'haurà d'utilitzar algun ingredient de productes de les comarques de Castelló, com ara coent de Borriana, sépia i polp de les nostres costes, carxofa de Benicarló, vi de les Useres, llagostins de Vinaròs, formatge de Catí, olis de la província, entre d’altres.

Per a poder identificar la tapa, s'indicarà en la sol·licitud el nom de la tapa, enumeració dels ingredients i una fotografia en format digital (jpg). També s'indicaran els al·lergògens que puguen trobar-se entre els ingredients.

Passaport i vots

Als establiments participants se'ls proveirà, juntament amb els passaports i la cartelleria, d’una urna per al depòsit dels vots per part del públic participant. També hauran de col·locar en el seu local de manera visible la cartelleria de l'acció i tindran sempre disponibles passaports per als clients que els necessiten.

La consumició de la tapa oferida en la XII Ruta de la Tapa donarà dret al client al segellat del passaport i, reunits els segells necessaris, al vot de la tapa favorita i a participar en el sorteig d'un regal, si pertoca.

Per a poder depositar el passaport i participar tant en la votació de les tapes com en el sorteig de regals, haurà d'haver sigut segellat en deu establiments acreditats diferents, justificant així la degustació d'aquestes deu tapes. El passaport amb els deu segells serà lliurat a la Tourist Info Borriana, en l'urna disposada a l’efecte.

Premis

La Regidoria de Turisme determinarà el premi que serà sortejat entre el públic que lliure el passaport, però en cap cas el premi serà en metàl·lic.

Als establiments que aconseguisquen les tres millors puntuacions del públic participant se'ls lliurarà una placa commemorativa, en la qual s'identificarà el lloc que els haja correspost en les votacions, així com un vinil o adhesiu indicant el premi obtingut, perquè puga col·locar-se de manera que quede visible des del carrer.