• L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, s'ha reunit aquest matí amb el gerent del Departament de Salut de la Plana, Miquel Rovira, i amb els responsables de la Policia Local
  • S'han realitzat ja totes les proves a les persones de l'entorn dels positius i Salut Pública ha informat que la situació i la traçabilitat estan controlades

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha confirmat la detecció d'un nou brot de coronavirus en el municipi, amb quatre contagis relacionats d'una mateixa família, després de la reunió mantinguda aquest matí amb el gerent del Departament de Salut de la Plana, Miquel Rovira.

En la reunió han participat també la directora d'Infermeria d’Atenció Primaria del Departament de Salut de la Plana, Amparo Andrés, la regidora de Salut, Dolores Carbonell, i també, posteriorment, els responsables de la Policia Local del municipi.

Segons ha indicat l'alcaldessa, el brot de Covid-19 es va originar després de tornar un treballador agrari de Lleida, i ha precisat que Salut Pública ja ha realitzat totes les proves a les persones de l'entorn dels positius. Salut Pública ha informat de la situació i ha traçat el mapa de contactes familiar per a localitzar, si n'hi haguera, més positius. A més, la Policia Local col·labora en el seguiment perquè es complisca el confinament dels afectats pel brot familiar.

Tot i que el brot familiar “està controlat”, Safont ha reconegut que "clar que preocupa", per això ha apel·lat a la responsabilitat ciutadana “les persones han d'evitar aglomeracions, respectar les distàncies de seguretat i complir les normes sanitàries d'ús de màscares i en la neteja i desinfecció de mans”.

Paral·lelament, el municipi ha registrat ocasionalment casos positius de coronavirus aïllats en els últims dies, encara que sense relació amb aquest brot familiar.

En aqueix sentit, ha assenyalat Maria Josep Safont, els centres de salut de Borriana “treballen cada dia en la busca activa per a la detecció de casos, i realitzen proves davant la mínima sospita de possibles contagis i amb seguiments constants”. Per això, ha volgut agrair “l'esforç diari i la faena tenaç que estan realitzant els i les professionals dels serveis sanitaris d'Atenció Primària de Borriana en la lluita contra la pandèmia”.

L'alcaldessa de Borriana ha volgut traslladar a la població un missatge de tranquil·litat i una crida a la sensatesa i a la responsabilitat dels veïns i les veïnes, i ha indicat que "aquests casos, tal com han informat des de Salut Pública, estan controlats, ja que s'han produït en una mateixa família. S'han realitzat ja totes les proves a les persones de l'entorn dels positius i la situació i la traçabilitat està controlada”.

Maria Josep Safont ha demanat "prudència en els nostres hàbits, ús de màscareta i distància social, i també ha instat a “ser rigorosos amb la informació” i evitar “comentaris que provinguen de fonts desconegudes” per a no col·laborar a “crear situacions d'intranquil·litat".

En aquesta línia ha assegurat que si fora necessari adoptar qualsevol mesura, tant Sanitat com l'Ajuntament “informarem de les accions que de moment no es contemplen, ja que la situació està sota seguiment de la Conselleria de Sanitat”, ha conclòs.

Recta final de las obras del bulevar de La Bosca
  • Compta amb una inversió de fins a 700.000 euros,cofinançada en un 50% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) en el marc del Programa Operatiu de Creixement Sostenible 2014-2020
  • L'alcaldessa de Borriana, María Josep Safont, ha comprovat l'estat dels treballs i preveu que estiguen acabats «en tres setmanes»

 Les obres de regeneració dels carrers del barri la Bosca de Borriana estan arribant al final. Ja s'ha donat la segona capa d'asfalt, coneguda com a capa de rodament, per poder donar ús de la zona al veïnat com més prompte millor, a falta del mobiliari urbà i les senyals de trànsit.

La previsió, segons ha avançat l'alcaldessa de Borriana, María Josep Safont, en la visita que ha realitzat al costat del regidor de Serveis Públics, Vicent Aparisi, i la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, per a comprovar el desenvolupament de les obres, és que els treballs “estiguen finalitzats en tres setmanes”.

Amb aquesta actuació, que té com a objectiu afavorir la inclusió social i la regeneració urbana amb una inversió de prop de 700.000 euros, cofinançada en un 50% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) en el marc del Programa Operatiu de Creixement Sostenible 2014-2020, l'Ajuntament ha creat un bulevard amb àmplies voreres, i ha renovat les xarxes d'aigua potable, clavegueram i telefonia, i substituït els fanals i el mobiliari urbà de la zona.

El regidor d'Obres Públiques, Vicent Aparisi, ha explicat que des de l'equip de govern «hem estat molt de temps buscant la solució per donar vida a aquest barri de la ciutat. Ara, creiem que és el moment de donar al veïnat el que es mereix. Un barri amb voreres més amples, més espai, zones per a bicicletes..., tindre, en definitiva, un barri més modern que deixe enrere les carències antigues i dinamitze la zona, que durant tant de temps ha estat oblidada".

Per la seua part, l'alcaldessa de Borriana ha demanat disculpes per la molèsties que les obres han pogut causar als veïns i les veïnes, “sabem que les obres han pogut crear malestar entre els veí i vull demanar disculpes per això, doncs a causa de la situació que hem viscut amb la Covid-19, no hem pogut treballar a la velocitat que esperàvem”.

No obstant això, ha afegit, a partir d'ara, “podran gaudir d'una zona que cap a més de 50 anys que estava igual, sense canvis. Uns canvis que ara comencen en la carretera de Nules i travessen tot el barri”.

A més, segons ha explicat, per a donar solució a la problemàtica zona d'aparcament per la creació de les obres del bulevard, “s'habilitarà al costat del col·legi públic Roca i Alcaide, una zona àmplia per a estacionar els cotxes del veïnat”.

Amb això, ha indicat Maria Josep Safont, la ciutat s'acosta a “el nostre propòsit que perseguim des de 2015 de crear una ciutat sostenible, verda i solidària, on els vianants i les bicicletes tinguen prioritat enfront de l'ús dels cotxes”.

 

  • La fase 3 permet la reobertura de les zones recreatives per als més menuts
  • La Regidoria de Serveis Públics anuncia que aquestes zones infantils i altres instal·lacions públiques es podran utilitzar després de la desinfecció

L'Ajuntament de Borriana permetrà des d'avui l'ús dels parcs infantils, amb un aforament restringit del 75 per cent, i d'altres instal·lacions públiques, com els horts d'oci, després de la desinfecció prèvia, que s'ha realitzat des d'aquesta matinada de forma progressiva.

Tres mesos després de decretar-se l'estat d'alarma, els xiquets i les xiquetes de Borriana poden tornar, des d'avui, a jugar als parcs infantils. Aquesta mesura ha sigut presa després del començament de la fase 3 de la desescalada en el municipi, i inclou mesures de flexibilització que alleugen el confinament dels últims mesos.

El regidor de Serveis Publics, Vicent Aparisi, ha informat que la reobertura es du a terme després de la neteja i desinfecció de les instal·lacions, en què s’ha posat un èmfasi especial en les superfícies de contacte més freqüents, i amb la retirada de les tanques corresponents.

Sobre aquest tema, ha indicat que “hem de caminar cap a la recuperació” però s'ha de “seguir avançat amb cautela i prudència" i, per això, demana als veïns i a les veïnes “que no abaixen la guàrdia". Raó per la qual, “anem obrint els centres i serveis municipals de manera gradual i a mesura que podem garantir la seguretat i les mesures sanitàries més adequades a l'ús de les instal·lacions”.

Per a obrir els parcs infantils amb major seguretat, ha precisat Aparisi, “prèviament ha sigut necessari dur a terme la neteja i desinfecció integral en les zones de joc de tots els recintes públics infantils i àrees biosaludables que existeixen en el municipi”, perquè tot estiga a punt. Malgrat que, segons ha assegurat, durant el temps en què els parcs infantils han estat tancats, el consistori ha dut a terme algunes faenes de manteniment i reparació, i també, periòdicament, de neteja i desinfecció .

El responsable d'aquesta àrea ha estat present avui en l'obertura d'alguns parcs infantils, on ha insistit en “la importància de seguir les principals mesures higièniques i de prevenció davant la Covid-19, com són la higiene de mans i el manteniment de la distància social”.

Cita previa telemàtica y telefónica en el Ayuntamiento por el covid 19

 - Per a permetre l'accés a la ciutadania a les dependències municipals és imprescindible la confirmació de la cita

 - L'obtenció de cita per via telefònica en la centraleta estarà habilitada de dilluns a divendres de 9h a 14h

 L'Ajuntament de Borriana ja ha implantat la cita prèvia per als serveis municipals disponible en la pàgina web municipal https://burriana.sedelectronica.es/citaprevia. A més, el consistori també ha  configurat l'obtenció de la cita per via telefònica, per a una adequada atenció a la totalitat de la ciutadania.

Així, amb la finalitat de proporcionar un accés fàcil i un servei de qualitat, s'ha habilitat tant en el web com en la centraleta telefònica municipal una opció de ‘Cita Prèvia’ centralitzada que podrà donar cites per a tots els departaments municipals que estiguen en disposició d'oferir-la, tot i que, com és habitual, continuarà atenent-se qualsevol consulta telefònica que es faça als diferents departaments. No obstant això, davant la possibilitat de col·lapse de la central telefònica, es recomana la sol·licitud de cita online, disponible 24h al dia, els 365 dies a l'any.

L'obtenció de cita per via telefònica en la centraleta estarà habilitada de dilluns a divendres, de 9h a 14h. Sense perjudici de l'opció ‘Cita prèvia’ en la centraleta telefònica municipal i en la web, les diferents unitats administratives departamentals municipals poden donar cita presencial directament a la ciutadania si davant d'una demanda telefònica s'estima que no es pot resoldre la consulta d'una altra manera.

Quan se sol·licita una cita per la pàgina web o telefònicament a través de la centraleta, la primera data disponible és per a l'endemà, encara que cada unitat administrativa pot donar cites en la seua agenda per al mateix dia i confirmar-la per a aquells casos d'urgència que puguen produir-se.

Cal destacar que per a permetre l'accés a la ciutadania a les dependències municipals, tot seguint les recomanacions higienicosanitàries, és imprescindible la confirmació de la cita. A més, el Pla de Desescalada de l'Ajuntament aprovat amb motiu de la pandèmia ocasionada per la Covid-19, en l'apartat d'atenció al públic, estableix que en els serveis d'atenció al públic es prioritzarà l'atenció telefònica i telemàtica.

Sobre aquest tema, la regidora de l'àrea de Transparència, Tecnologies de la Informació i Modernització, Maria Romero, ha agraït una vegada més el treball del departament de Sistemes de Telecomunicació i de tot el funcionariat per “l'esforç d'adaptar-se a les noves circumstàncies”. En paraules de Maria Romero “atenent a les circumstàncies, hem d'adaptar-nos i vore la part positiva d'implantar el servei de cita prèvia que ens evitarà llargues esperes i permetrà també al personal de l'Ajuntament treballar de forma més eficient”.

Així mateix, ha insistit, “es contínua, com sempre, amb l'atenció telefònica però millorem en amplitud d'horari en poder autogestionar-se la ciutadania en qualsevol moment els seus tràmits i cites a través de la seu electrònica, en la qual s'ha treballat amb afany per part del departament d’Informàtica per a adaptar-la a la circumstàncies actuals”.

Quant a l'atenció presencial, serà indispensable la cita prèvia i es limitarà l'aforament, i també hauran d'adoptar-se les mesures necessàries per a minimitzar els possibles riscos per a la salut, en els termes que determinen les autoritats sanitàries.

La implantació de la cita prèvia per als serveis municipals ja està en marxa i disponible en la pàgina web municipal https://burriana.sedelectronica.es/citaprevia.1 i en el telèfon 964 510 062.

Declaración institucional sobre la unión de la gestión de las fiestas falleras
  • Després de l'acord aconseguit entre tots els grups polítics del municipi, per a introduir la figura de la Federació de Falles seguint els llits normatius

El Ple municipal ha aprovat una Declaració Institucional sobre la unió de la gestió fallera a Borriana després de l'acord aconseguit entre tots els grups polítics municipals, i després de l'esmena a la totalitat presentada per l'equip de govern a la moció sobre la gestió de la festa fallera, proposta pel PP.

En la declaració institucional es planteja la confecció de la Junta Local Fallera per a l'exercici de 2020/21, seguint la normativa vigent i la seua posterior organització de gestió, segons han explicat el portaveu de Compromís, Vicente Granel i la regidora de Festes i presidenta de la Junta Local Fallera, Lluïsa Monferrer.

A més, la proposta inclou la creació d'una comissió per a continuar amb el treball de caràcter jurídic o normatiu per a introduir la figura de la Federació de Falles en la normativa del Consell Sectorial Junta Local Fallera amb l'assessorament dels tècnics municipals.

Amb el resultat i les conclusions d'aquest treball previ i abans de finalitzar l'exercici faller 2020-21, han assenyalat Granel i Monferrer, s'aprovarà la nova normativa del Consell Sectorial Junta Local Fallera.

Ambdós representants han coincidit a assenyalar que l'actual context faller comporta que la normativa i el funcionament del Consell Sectorial Junta Local Fallera vigent “haja de ser modificat, tant per la necessitat d'introduir-hi la figura de la Federació de Falles, com per l'actualització del funcionament de la festa fallera a Borriana”.

En aquest context, la regidora socialista ha manifestat que la proposta del govern municipal és “una fita que marcarà la unitat de la gestió fallera” i suposa una “continuïtat a la labor que es realitza des de la regidoria i que continuarà marcant la línia de treball conjunt amb la Federació de Falles per a aconseguir l’esmentada unió”.

Sobre aquest tema, Granel ha destacat que s'ha arribat a un consens per a “poder fer passos dirigits a actualitzar la gestió fallera a Borriana. Hi ha terminis i treball per fer, i pensem que és una proposta molt treballada perquè tot el sector de les falles vaja a una en una nova manera de gestionar la festa fallera".

Per al portaveu de Compromís, la festa fallera “és un motor social i econòmic molt important a la nostra ciutat i, consegüentment, ha de tindre la representativitat que li correspon” i ha afegit que es tracta d'un consens al qual espera que arriben totes les forces polítiques, ja que “són propostes consultades i treballades amb el món faller". Finalment ha agraït a tots els partits la seua implicació en “un pas tan important per a la festa fallera a Borriana".

Moción en el Pleno de junio  contra la LGTBIfobia
  • La moció reivindica una llei integral per a tot l’Estat que aborde tota la problemàtica des d'una perspectiva holística, sanitària, educativa, laboral


L'equip de govern municipal proposa en el Ple per al seu debat i aprovació, una moció que denuncia explícitament l'homofòbia, lesbofòbia, bifòbia i transfòbia, i expressa el seu compromís de posar en marxa una sèrie de mesures per a erradicar aquesta xacra social.

En la moció, se sol·licita al Govern de l'Estat l'aprovació de una Llei d'Igualtat LGTBI que aborde tota la problemàtica des d'una perspectiva holística, sanitària, educativa, laboral, entre d’altres, així com la despatologització de les identitats transsexuals i intersexuals, sense que els drets sexuals i sanitaris d'aquestes persones es vegen perjudicats.

Així mateix, lamenta que malgrat que la igualtat legal és ja una realitat generalitzada, la igualtat social i real del col·lectiu LGTBI encara és una assignatura pendent que cal abordar amb urgència i decisió perquè continua sent necessària, avui més que abans de l’actual situació d'alarma sanitària.

Igualment, reflecteix el compromís de posar en marxa mesures des de l'ajuntament per a promoure el respecte i erradicar la xacra social, especialment de caràcter educatiu. Per a la qual cosa, entre altres qüestions, proposa utilitzar les iniciatives culturals i festives de manera transversal i continuar fomentant la formació en la coeducació i els Plans Coeducatius entre els Centres Escolars del municipi, incloure accions en el pròxim Pla d'Igualtat Municipal i continuar organitzant les jornades ‘Celebrant la Diversitat’.

A més, des de la moció es reivindica una educació plural des dels valors democràtics i de tolerància, en què s'incloga la defensa de la diversitat familiar i lluitar contra qualsevol tipus de discriminació que puguen patir les famílies homoparentals i homomarentals, tant simbòlicament com materialment.

Al mateix temps, advoca pel paper dels municipis en la normalització del col·lectiu LGTBI, perquè són els espais més pròxims a la ciutadania, i per això considera necessari donar una resposta a la població LGTB en tot allò que siga de la seua competència.

L'escrit posa de manifest la necessitat aquest 28 de juny, d'un suport explícit a les demandes i necessitats de la població LGTBI, i com a mostra pública i visible del suport continu del consistori als drets LGTBI, els colors del moviment lluiran a la façana de l'Ajuntament.

Finalment, expressa un compromís efectiu contra les retallades socials que solen seguir a les situacions de crisis, especialment en la prevenció i el tractament del VIH/sida, i posar particular cura en la situació de les persones migrants, fent campanyes de prevenció i reivindicant la sanitat pública universal.

MOción  en el pleno sobre financiación autonómica
  • La moció reivindica al Govern d'Espanya una inversió real equiparada al pes poblacional de la Comunitat Valenciana a Espanya en els nous pressupostos de l'Estat

  • L'escrit evidencia que la Comunitat Valenciana és la pitjor finançada en el repartiment dels fons del sistema de finançament autonòmic


L'equip de govern municipal ha proposat en el Ple per al debat i aprovació, una moció sobre la reforma del sistema de finançament autonòmic i els fons no reembossables, que evidencia que la Comunitat Valenciana és “la pitjor finançada en el repartiment dels fons del sistema de finançament autonòmic”.

Segons ha avançat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el fet de partir una situació de desigualtat suposa “un esforç molt major”, a fi de, fins i tot amb menys recursos, “disposar de liquiditat per a poder afrontar els pagaments immediats derivats de la pandèmia i comptar així mateix amb recursos addicionals per a fer front a les despeses”.

Segons el parer de Maria Josep Safont, per a donar una resposta “eficaç i solidària”, i també “capaç de garantir que tota la ciutadania puga fer front a l'emergència i preparar-se per a la recuperació sense que ningú quede arrere”, és imprescindible “resoldre el problema de finançament que pateix la nostra Comunitat i, per tant, els municipis”.

En la moció, ha explicat, a més de sol·licitar al Govern d'Espanya l'obertura del procés de reforma del model de finançament autonòmic, l’insta que els nous Pressupostos Generals de l'Estat seguisquen el criteri d'una inversió real equiparada al pes poblacional de la Comunitat Valenciana a Espanya”, com ja va succeir en els PGE de 2019, que no van arribar a ser ratificats pel Congrés dels Diputats.

En la mateixa línia, ha manifestat l'alcaldessa, “sol·licitem l'aplicació en l’actual exercici de mesures compensatòries i dèficit asimètric que compense la situació d'infrafinançament de la Comunitat Valenciana, així com que el Fons No Reembossable atenga índexs tècnics, objectius i comparables entre comunitats autònomes, que mesuren les necessitats de despesa sociosanitària de cada comunitat i l'impacte de la paràlisi de l'activitat en el volum recaptatori de cada regió”.

Així mateix, el text reclama que el criteri de població potencialment afectada siga la que predomine en el repartiment del fons dels 10.000 M€ assignats a la dimensió sanitària de la Covid-19, “sense perjudici de la solidaritat en el repartiment de recursos amb aquelles regions en què l'epidèmia ha tingut una major incidència, proves realitzades, hospitalitzacions, UCI”, ha puntualitzat Maria Josep Safont.

L'equip de govern municipal sol·licita igualment al Govern d'Espanya que el criteri de repartiment en els 1.000 M€ per a serveis socials “es base en la població de cada territori, la població major de 65 anys i l'índex de pobresa relatiu, reflectint aquestes variables les diferències de necessitats socials de les comunitats autònomes”.

Paral·lelament, consideren que el criteri de repartiment dels 5.000 milions d’euros per a cobrir la caiguda de recaptació per la pandèmia s’hauria de fer “d'acord amb l'esforç fiscal exercit en cada autonomia, i evitar així que es tinguen en compte de manera interessada les caigudes d'ingressos com a conseqüència de la política d'exempcions fiscals aplicades en detriment de la cohesió social i territorial del nostre país”.

També aprecien des del consistori que s'ha de valorar “el diferent impacte recaptatori derivat de la paràlisi econòmica per la pandèmia com a conseqüència de la diferent especialitat sectorial de cada territori”.

El Ayuntamiento inicia el reaprto de mascarillas entre la población mayor de 65 años

L'Ajuntament ha començat avui la distribució en els domicilis de les persones majors de 65 anys del municipi, de les més de 6.000 masqueretes higièniques, reutilitzables i homologades, adquirides pel consistori, per a lliurar-les directament en les seues llars per a evitar-los el desplaçament.

Així, al llarg d'aquesta setmana, personal de les consergeries de centres de cultura i dels centres educatius realitzaran el repartiment d'aquesta nova remesa adquirida pel Consistori de masqueretes higièniques, reutilitzables i homologades, que permeten almenys cinc llavades amb detergent i lleixiu a una temperatura de 30 graus. A més, en el lliurament s'inclou informació amb les especificitats de les màsqueres.

Cal recordar que l'equip municipal de govern va elaborar un dispositiu per a la distribució entre la població de 25.000 masqueretes més, homologades tipus FFP2 i finançades pel consistori, amb l'objectiu de facilitar el seu lliurament al major nombre possible de veïns i veïnes.

Per a la qual cosa, es va fer un mapa del cens per zones i es va organitzar un operatiu de lliurament inicial durant cinc dies consecutius en 6 zones diferents de la ciutat, per a persones de 14 i 64 anys, que va acabar dijous passat i en què van participar la Policia Local i personal de Via Pública, així com voluntaris de l'Assemblea Local de Creu Roja de Borriana i de protecció Civil.

A més, per a la població infantil l'Ajuntament ja va adquirir 5.500 masqueretes infantils de dos mides, reutilitzables i homologades, destinades a escolars majors de 3 anys i menors de 14 anys, que ja s'han distribuït entre tots els centres educatius del municipi perquè cada centre realitze el repartiment.

Igualment, per a la població de majors de 65 anys i col·lectius de risc, vulnerables davant la pandèmia de la Covid-19, les farmàcies de la ciutat proporcionen tres màsqueres que aporta la Generalitat Valenciana per a la seua distribució gratuïta, mitjançant la presentació de la targeta SIP en les oficines de farmàcia de Borriana i sense cap cost per a la persona usuària.